2018-02-01, 14:48
Medlem
LéKrisss avatar
Hej Flashback!

Min magkänsla säger mig att den är videon från Amnesty International är mer av ett stycke regisserad emo-porr, med goda intentioner, än en korrekt återgivning av ett hypnos-experiment som menas ge deltagarna en genuin upplevelse av hur det är att vara syriansk flykting, baserat på en flyktings berättelse.

De enda hänvisningar till detta experiment jag kan hitta pekar endast till just den här videon. Det känns lite tunnt

Vad säger ni, herrar och damer analytiker av media?

https://www.youtube.com/watch?v=q8pJKs4u_Q8
Citera
2018-02-01, 15:50
Medlem
kalkryggars avatar
Den är ju känslosam och resan måste vara fruktansvärd. Men den görs dåligt. Det är inte trovärdigt för fem öre att dom blir hypnotiserade och genomlider detta som det utspelar sig.

Sen är väl inte så många emot människorna (flyktingarna)? Det här borde väl locka människor att rösta på Sverigedemokraterna tänker jag. Dom vill ju rikta om hjälpen så fler får hjälp istället för som dom andra partierna som bara hjälper ett fåtal.

Har man sunt förnuft och ett friskt logiskt tänkande så hatar man 7-klövern efter denna film.

...och nej, jag tänker inte rösta Sd.
Citera
2018-02-02, 12:48
Medlem
LéKrisss avatar
Jag vet ju inte skitmycket om hypnos mer än vad jag sett på typ TED-talks och sånt på internet.

Där gick det inte riktigt så vilt till som här kan man lugnt säga. Hyfsat korta kommandon med motsvarande begränsade reaktioner, i motsats till att man säger en mening och den hypnoriserade med ledning av den försätter sig i ett helt scenario som man behöver ha kunskap om för att föreställa sig.

Men jag vet ju inte, som sagt. Upplever det dock som effektsökeri för att engagera.

Hade en diskussion om det med någon på internet där denne hävdade att ett visst mått av oärlighet och effektsökeri kunde vara rättfärdigat för den goda saken och att man behöva slå tillbaka med samma mynt som t.ex det industriella krigskomplexet använder sig av, osv.

Jag köper inte det. Förr eller senare skjuter man sig i foten och tappar i trovärdighet och ens verksamhet blir kontraproduktiv, som drogupplysning i mycket har varit i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in