2018-02-01, 11:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
48 allsvenska starter på Larsson. Först 3 mål på 24 matcher 2015, säsongen därpå 7 mål på 24. I NEC blev det 4 mål på 11 (10 inhopp).
Lite skralt med mål, men han är rätt ung fortfarande.
Så än finns det bra hopp för han.

Vet i faan varför jag fick denna idé för nån månad sedan, då jag fick för mig han var 22år.
Tänkte då det blir nog inte mycket med han(i förhållande till pappsingen då), kort senare så insåg jag missen.
Så än finns chansen, men det är fan mig dax att det tar sig nu, annars är det hoppet snart över att bli en toppspelare.
Citera
2018-02-01, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Då var han mkt bra dom övriga 2 matcherna i HIF då han stänkte in 8 mål. Wikepedia säger att han gjort 65 matcher för HIF och 18 mål.
Ngn Helsingborgare här inne som kan reda ut begreppen? Jordan Larsson lär knappast spelat 63 matcher från start i allsvenskan i åldern 17-19 på dom ca 2 säsonger han var där om man säger så, rätta mig om ja har fel.
Wikipedia är ej pålitligt.... 63 matcher sammanlagt inkl inbyten
Citera
2018-02-01, 14:12
Medlem
Citat:
48 allsvenska starter på Larsson. Först 3 mål på 24 matcher 2015, säsongen därpå 7 mål på 24. I NEC blev det 4 mål på 11 (10 inhopp).

Oki tack. Fortfarande bra stats med 7 baljor i ett lag som åker ur på 24 starter i den åldern då väger ja också in den onormala press som rådde på honom för en spelare i den åldern sista säsongen i HIF. Då tänker ja parametrarna ständiga jämförelsen med sin far och att han verkade få ta skott för mkt av det som gick fel från supporterhåll.
Finns mer att ta av där när det gäller rå talang av det jag sett.Blir intressant att se om han tar ett kliv denna säsong. Många verkar glömma vart Henke var i samma ålder i sin karriär och även hur sjukt mkt Henke utvecklades i sin karriär efter 25 års åldern.
Senast redigerad av Largeone 2018-02-01 kl. 14:22.
Citera
2018-02-01, 14:23
Medlem
Zer0Shits avatar
Nabil bahoui twittrade ”✈️” för ett par timmar sedan varpå Stefan Silva svarar ”🚀”.
En kvart efter nabils tweet så avgick ett plan ifrån Zürich (han tillhör Grasshoppers) till Dubai där AIK just nu är på träningsläger. Lustigt sammanträffande.
Citera
2018-02-01, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Nabil bahoui twittrade ”✈️” för ett par timmar sedan varpå Stefan Silva svarar ”🚀”.
En kvart efter nabils tweet så avgick ett plan ifrån Zürich (han tillhör Grasshoppers) till Dubai där AIK just nu är på träningsläger. Lustigt sammanträffande.
Väldigt stor trupp om Nabil kommer hem. Isåfall är 3-4-3 bättre formation. Men tror ej Bahoui kommer tillbaka detta fönster
Citera
2018-02-01, 14:45
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Väldigt stor trupp om Nabil kommer hem. Isåfall är 3-4-3 bättre formation. Men tror ej Bahoui kommer tillbaka detta fönster
Det tror inte jag heller. Truppen är klar. Ser att wesström dementerar nu också.
Citera
2018-02-01, 19:17
Medlem
Citat:

Vilken kravbild den grabben får leva med. Som 17-åring hade han det tufft rent fysiskt i allsvenskan. En säsong spelade han då laget HIF var allt annat än spelförande, slog inlägg från kanterna i bästa fall; samt skapade minimalt med chanser. Nämn en annan 17-åring som stänkt in mål senaste tio säsongerna och som leverat över tid. Isak. Finns det någon mer? Och skulle man räkna en spelares spelstyrka såsom ni med statistik så misstänker jag att Bärkroth varit en usel allsvensk spelare... debuterade som 14 åring. Gjorde nog inte många points första 3 säsongerna i blåvitt.

Hursom: med ert statistiktolkande så kan ni kolla upp Bojanics stats och sen pynta upp 25 millar för snabb deal....

Vi får se hur det blir med Jordan. Jag är övertygad om supersuccé.
Citera
2018-02-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ja det borde vi göra ganska enkelt. Fanns ju en tid då vi "joggade" igenom dubbeln. Med Rasmus Jönsson i laget så får vi ytterligare framåt.

Förövrigt tar varken MFF eller AIK guld i år.
Peking.
Ni kommer ångra ni inte högg på årets skyttekung Jordan Larsson.
Simon Thern kommer briljera.
Minns var ni läste det först
Spelar Peking 3-4-3 med Thern och Jordan offensivt 2018?
Citera
2018-02-01, 22:26
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag har sett en del skiftande uppgifter kring övergångssumman. Bland annat där 180 milj. är utifrån framtida bonusar. Blir spännande att höra mer precis summa framöver. Verkar vara en sjuk affär Midtjylland gjort, från att ha köpt honom för ca 7,5 milj. Euro sommaren 2017. FM-artat...

Dom köpte han för 3,5 miljoner enligt tranfermarkt..och får 7.5miljoner nu av crystal palace. Om han uppfyller vissa krav säsong ett så kan dom få det dubbla.
Citera
2018-02-01, 22:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vilken kravbild den grabben får leva med. Som 17-åring hade han det tufft rent fysiskt i allsvenskan. En säsong spelade han då laget HIF var allt annat än spelförande, slog inlägg från kanterna i bästa fall; samt skapade minimalt med chanser. Nämn en annan 17-åring som stänkt in mål senaste tio säsongerna och som leverat över tid. Isak. Finns det någon mer? Och skulle man räkna en spelares spelstyrka såsom ni med statistik så misstänker jag att Bärkroth varit en usel allsvensk spelare... debuterade som 14 åring. Gjorde nog inte många points första 3 säsongerna i blåvitt.

Hursom: med ert statistiktolkande så kan ni kolla upp Bojanics stats och sen pynta upp 25 millar för snabb deal....

Vi får se hur det blir med Jordan. Jag är övertygad om supersuccé.

Vad du yrar. Jag har skrivit ett enda inlägg i frågan, och det var det du citerade. Det var ett svar på en fråga om hur många matcher han startade i Allsvenskan, och jag inkluderade ingen som helst värdering av statistiken i mitt inlägg.

Försök igen.
Citera
2018-02-02, 09:12
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Dom köpte han för 3,5 miljoner enligt tranfermarkt..och får 7.5miljoner nu av crystal palace. Om han uppfyller vissa krav säsong ett så kan dom få det dubbla.

Tack! Jag ser nu att jag skrivit fel, ska vara ca 7,5 miljoner kronor. Även om den summan inte stämmer så blev det desto rimligare! Jag måste ha blandat ihop dem.
Citera
2018-02-02, 11:24
Medlem
lagerhyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Tack! Jag ser nu att jag skrivit fel, ska vara ca 7,5 miljoner kronor. Även om den summan inte stämmer så blev det desto rimligare! Jag måste ha blandat ihop dem.
Så från 180 mille till 7.5 mille? HUR fan kan du ha läst så fel? Knarkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in