Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-02, 10:07
Medlem
Citat:
Beror förmodligen på att kurdiskan var förbjuden i Turkiet, följden blev att familjen bar turkiska namn i Turkiet men tog sig kurdiska namn i Sverige.

Jag förstår vad du menar, men är det sant? Även efternamnet är turkiskt. Namnen är ju inte bara "turkifierade", utan helt annorlunda. Är det enkelt att byta efternamn i Turkiet?
Citera
2018-02-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Över huvud taget är det väldigt omotiverat att anlita svartjobbare när du får jobb gjorda i ditt företag. Alla utgifter är avdragsgilla, mot eventuell vinst. Och det är väl därför de har köpt fastigheterna i sitt företag och inte privat.

Så jag tycker också att det ser ut som om det är mera i detta än ett rent svartjobb.
Kanske något för SÄPO, att gräva i. Jag hoppas innerligt att Nujens, blir ordentligt synade i sömmarna, av alla myndigheter som kan ha anledning, som då t.ex. Skatteverket och SÄPO.
Citera
2018-02-02, 10:09
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterbisam
Nja..IS blir väl bara gynnade och glada över om folk utför terrordåd i deras namn.
Däremot är ju den där klara kopplingen mellan alla Nujens och terroristen väldigt misstänkt. Tror då mer på teorin att Nujens är fejkkurder som bakom kulissen istället stödjer IS.

Klart som korvspad att Özz nujen visste om alltsammans från början till slut.Nu försöker han med alla medel att ta avstånd från hela den smutsiga byken "Jag har ingen aaning om något,jag vet ingenting".
Den där kufen ska synas ordentligt i sömmarna,det finns nog mycket skit som inte tål dagsljus där.
Citera
Medlem
BadMFs avatar
Shan Atci - Soran Ismail - Özz Nujen

Tre komiker som driver med svenskhet, samt svenskars fördomar över den kultur/religion de företräder.
Faktiskt de enda jag på rak arm känner till som på stand-up scenen sticker ut som väldigt O-Svenne-Bananiga, och med skämt som riktas mot det jag nämnde i början.

De två förstnämda florerar i sexuella övergrepp/våldtäkts historier och den sistnämnda har varit med och finansierat jihadister/självmordsbombare.

Tur att vi (etniska) svenskar är så politiskt korrekta annars hade vi lätt blivit just "fördomsfulla"...
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pleinsud
Advokat-Nujen var inte förordnad biträde åt Rakilov under asylprocessen. Såvida hon inte pratar ryska. Men de gör de kanske i kurdistan? Aldrig orkat sätta mig in i kurdfrågan

Frågan är om någon annan ur samma advokat byrå där Debbie Nujen delägare i har varit biträde åt terroristen.
Citera
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Över huvud taget är det väldigt omotiverat att anlita svartjobbare när du får jobb gjorda i ditt företag. Alla utgifter är avdragsgilla, mot eventuell vinst. Och det är väl därför de har köpt fastigheterna i sitt företag och inte privat.

Så jag tycker också att det ser ut som om det är mera i detta än ett rent svartjobb.

Det saknas dessutom sannerligen inte vinst i Nujens bolag. Nära 2,5M bara 2016. Han har gjort miljonvinster i flera år.
Det svåra för honom är att plocka ut den vinsten utan att skatta häftigt pga 3:12 reglerna.
Därför är det mycket riktigt som du skriver ytterst märkligt att han inte tar detta tillfälle att använda en del av vinsten för att investera i en villa som han positionerat som teater. Detta är ett ypperligt tillfälle att använda kapitalet på ett avdragsgillt sätt och få ett sommarboende på köpet.
Av någon anledning anlitar man istället en illegal invandrare utan försäkring till svartarbete och tar därmed mycket stora risker om något skulle hända. Man betalar från sina privata konton, skattade pengar.
Helt obegripligt agerande om inget annat ligger bakom.
Citera
2018-02-02, 10:10
Medlem
Söm jag förstår det så är det dessa frågor som är mest relevanta att få svar på:

1. Fick polisen ekonomisk information från familjen Nujen efter det att Akilovs identitet blivit känd? (En advokat måste ju begripa att all finansiell info om Akilov är intressant i utredningen)

2. Är det rimligt med 85.000kr i ersättning för en ganska kort tids arbete eller innebär summan att Akilov gjort Özz, Debbie och pappa Nujen andra tjänster? (Alla posterna i kontoutdraget från Nujens till honom är ju inte märkta "Gotland")

3. Finns det fakturor och inbetald skatt, arbetsgivaravgift och moms? (Om inte så är det skattebedrägeri från Nujens sida och det faller under åtal)

4. Hur har Debbie Nujen kommit i kontakt med Akilov alt. hur har hennes make kommit i kontakt med honom? (Man får ju förmoda att Akilov inte annonserat ut sin kompetens som byggnadsarbetare på Gula Sidorna. Frågan är intressant med tanke på att det kan vara så att advokaten Debbie Nujen nyttjat sin position som asyljurist på ett felaktigt sätt)

Det finns nog fler frågeteckenvärda punkter, fyll gärna på. Dock ber jag foliehattsinnehavarna att skriva på annan plats.
Citera
2018-02-02, 10:12
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
OK, han är hårig. Brutal är en terrorist som kallblodigt mejar ner människor på Drottninggatan. Många medelålders torpeder och liknande ser ut för vad de är. Han också. Eller skall vi säga att han är oskyldig tills han är dömd? Han har ju erkänt brottet.
Orm, nja giftorm kanske. Nej, förlåt, jag tar tillbaka. Men han har genom sin familj och sina fastigheter betalat ut pengar till en terrorist. Det har bevisats. Pengarna har försörjt terroristen medan han planerade dådet.
Det är inte fult att säga vad man anser om terrorister som mördar oskyldiga människor. Jag har också rätt att ha en åsikt om de som finansierar terroristen. Jag ser bilden på dem två, jag ser två svin.
Vakna och inse vad som framgår i den här tråden. En illegal svetsare, en komiker och en asyladvokat skär guld med täljkniv i Sverige, lurar oss att tro de är våra vänner och skrattar sig fördärvade bakom ryggen på oss. Miljon rullning av pengar som vi betalat i skatt. Fusk och fulspel. OCH, observera, det här är bara ett enda fall.
Som lök på laxen är en av dessa skojare också terrorist.
Inse vad som pågår här. Ett gigantiskt bedrägeri mot svenska folket. Inga förmildrande omständigheter finns. Det finns hundratals personer som sysslar med detta varje dag. De här fulingarna hade bara oturen att en var terrorist så de blev avslöjade.

Wow, det var mycket och irrelevant text för att besvara huruvida man kan fastslå utifrån en bild hur en persons karaktär är...

Det enda jag kan säga för att närma dig något är att jag kan instämma att man utifrån det visuella kan skapa sig en VISS uppfattning, och att denna uppfattning säkerligen är bättre än en vild gissning.

Men det är helt grundat på induktion, man tar alla faktorer man kan utläsa ur bilden och gör i huvudet en automatisk statistisk analys av hur dessa korrelerar med olika beteenden och typer av människor.
Slutsatserna är emellertid statistiska uppskattningar, och ingenting man kan fastslå på något sätt.

Allting annat har inte så mycket att göra med vad jag skrev.
Citera
2018-02-02, 10:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescript-pants
Jag förstår vad du menar, men är det sant? Även efternamnet är turkiskt. Namnen är ju inte bara "turkifierade", utan helt annorlunda. Är det enkelt att byta efternamn i Turkiet?

Om det "är sant" vet jag inte. Kändes däremot som den mest rimliga förklaringen när jag försökte verka smart.
Citera
2018-02-02, 10:14
Medlem
Citat:
Beror förmodligen på att kurdiskan var förbjuden i Turkiet, följden blev att familjen bar turkiska namn i Turkiet men tog sig kurdiska namn i Sverige.

Kom de hit under falska identiteter i så fall? Om det är som du tror, varför kallar han sig för Özz? Det borde ju vara förhatligt, då - detta turkiska namn som han tvingats bära.
Citera
2018-02-02, 10:16
Medlem
0gKolhydraters avatar
85.000kr är en mörkersumma, det är endast vad som finns på pappret, glöm inte det
Citera
2018-02-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ligger helt klart i farans riktning att det finns fler som fått svart betalning i denna renovering.

Sedan är ju frågan om systerns arbete i flyktingbranschen haft en arbetsförmedlande funktion. Och om så, har hon förmedlar fler arbeten?

En sak vi dessutom aldrig kommer att få reda på är om det förekommit mer pengar i form av kontanter. Enligt någon artikel jag läste (tror det var SvD) hade han ju tydligen under långa perioder enbart levt på kontanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in