2018-02-02, 01:37
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå. Ni har alla koncentrerad er på mord och mördande föräldrar och då helst på pappan som var så duktig, att alla de mest vidriga saker ni kunde spekulera fram kräktes rakt ut. Baserat på Ingenting.

Nu riktade du inte denna fråga till mig. Jag hoppas att du ändå vill svara. Naturligtvis har vi alla koncentrerat oss på mord och mördande föräldrar. Eller menar du att barnen dödade sina föräldrar och begick självmord efteråt?
Citera
2018-02-02, 01:42
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jehosav
Jag kan ju testa att pma dig? Jag tror också att det är till 110 % fel nu med denna info men ändå.
Prova
Citera
2018-02-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu riktade du inte denna fråga till mig. Jag hoppas att du ändå vill svara. Naturligtvis har vi alla koncentrerat oss på mord och mördande föräldrar. Eller menar du att barnen dödade sina föräldrar och begick självmord efteråt?

Nej. Jag förhåller mig till fakta och annat som jag bedömde som rimligt, och gjorde egna efterforskningar, men avvaktar fortfarande polisens slutliga ev uttalande.

Jag har bildat mig en uppfattning. Det är allt.

Alla gick inte bananas.
Citera
2018-02-02, 01:48
Medlem
why123s avatar
Citat:
Nej. Jag förhåller mig till fakta och annat som jag bedömde som rimligt, och gjorde egna efterforskningar, men avvaktar fortfarande polisens slutliga ev uttalande.

Jag har bildat mig en uppfattning. Det är allt.

Alla gick inte bananas.

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, men vi är överens om att föräldrarna mördade sina barn? Du tillhör de som anser att om barnen var sjuka så var det rätt, är det så jag ska tolka dig?

Vill du dela med dig av dina egna efterforskningar och kanske hinta lite om hur det har gått till?

Jag får lägga till en fråga till? Du skriver att du har bildat dig en egen uppfattning. Det finns väl egentligen ingen uppfattning någon kan ha? Vi vet att barnen har blivit mördade av sina föräldrar, kan det vara en egen uppfattning, är det inte fakta?
Senast redigerad av why123 2018-02-02 kl. 01:57. Anledning: .
Citera
2018-02-02, 02:03
Medlem
Citat:
Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, men vi är överens om att föräldrarna mördade sina barn? Du tillhör de som anser att om barnen var sjuka så var det rätt, är det så jag ska tolka dig?

Vill du dela med dig av dina egna efterforskningar och kanske hinta lite om hur de har gått till?

Ja, föräldrarna har gemensamt mördat barnen. Nej, eftersom det är mord är det inte rätt. Dom tog själva konsekvensen av sitt handlade via självmord+mord (exakt vet vi inte än).

Däremot kan jag också möjligen förstå de omständigheter som kan lett fram till detta. Det är TVÅ helt skilda saker.

Nej, jag tänker inte förmedla vad mina efterforskningar lett fram till.
Citera
2018-02-02, 02:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja, föräldrarna har gemensamt mördat barnen. Nej, eftersom det är mord är det inte rätt. Dom tog själva konsekvensen av sitt handlade via självmord+mord (exakt vet vi inte än).

Däremot kan jag också möjligen förstå de omständigheter som kan lett fram till detta. Det är TVÅ helt skilda saker.

Nej, jag tänker inte förmedla vad mina efterforskningar lett fram till.

Vad anser du det är för skillnad på en pappa/mamma som tar livet av sina barn och sedan sig själv? (Nu menar jag inte mammor som får förlossningspsykos)

Försöker du möjligen förstå de omständigheterna som lett fram till det också? Där har pappan/mamman också tagit konsekvensen av sitt handlande. Om inte, vad är det för skillnad i detta fallet?
Senast redigerad av why123 2018-02-02 kl. 02:11. Anledning: .
Citera
2018-02-02, 02:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När blev de vanligtvis djupt föraktade aftonblaskorna tillförlitliga sanningssägare och faktaförmedlare?

Journalisterna fick naturligtvis inte ut några sekretessade uppgifter alls.

Så länge man redovisar sina källor ser jag inga problem med det. Det är uppenbart att kvällspressen tagit ut handlingar från skolan. Ingen har påstått att dom får ut sekretessbelagda uppgifter utan du far ut med ingenting. Att sitta och frångå att rektorn i sammanhanget uttalat sig och påstå att den andra inte har sagt något tyder på brister hos din uppfattningsförmåga om vad rektorn egentligen säger.
Dessutom har även den andra rektorn talat i media även om du missat det. Det var samordnad hemundervisning också vilket kan vara bra att komma ihåg. När rektorn uttalar sig gör hon det om familjen och särskiljer inget av barnen i sina påstående.

Citat:
– Vi har berättat det vi vet, och det är inte mycket.
–. Det är en tuff situation för många, säger Ann-Loiuse Raquette Berlin.
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/sa-hanterar-skolorna-tragedin-i-bjarred-oerhort-ledsna-och-fortvivlade

Citat:
Ann-Louise Raquette Berlin, menar att familjen visserligen hade det tufft på grund av flickornas tillstånd, men att det trots allt fungerade mycket bra och att hon inte fick några oroväckande signaler.
– Vi har haft möten med framförallt pappan med jämna mellanrum för att följa upp, och det har fungerat bra. Pappan har varit jättenöjd med undervisningen, lärarna har varit jättenöjda, och hon [den äldsta flickan] har presterat mycket väl.
Men som Ann-Louise Raquette Berlin tillägger när hon får frågan om det ändå inte fanns tecken på allt inte stod rätt till i familjen:
Jag har inte kunnat se det, men vi vet inte allt. Vi får veta det föräldrarna vill att vi ska veta, säger hon.
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/misstankta-familjemordet-chockar-villaidyllen

Tyder på att hemundervisningen 4 dagar i veckan löpte på bra och att även den här rektorn inte kunnat se någon varningssignal.
Citera
2018-02-02, 02:14
Medlem
Citat:
Vad anser du det är för skillnad på en pappa/mamma som tar livet av sina barn och sedan sig själv? (Nu menar jag inte mammor som får förlossningspsykos?)

Försöker du möjligen förstå de omständigheterna som lett fram till det också? Där har pappan/mamman också tagit konsekvensen av sitt handlande. Om inte, vad är det för skillnad i detta fallet?

Ursäkta, jag förstod inte frågan?

Gissar. Om deras självmord+mord gör någon skillnad? Gärningen är Mord oavsett.
Citera
2018-02-02, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så länge man redovisar sina källor ser jag inga problem med det. Det är uppenbart att kvällspressen tagit ut handlingar från skolan. Ingen har påstått att dom får ut sekretessbelagda uppgifter utan du far ut med ingenting. Att sitta och frångå att rektorn i sammanhanget uttalat sig och påstå att den andra inte har sagt något tyder på brister hos din uppfattningsförmåga om vad rektorn egentligen säger.
Dessutom har även den andra rektorn talat i media även om du missat det. Det var samordnad hemundervisning också vilket kan vara bra att komma ihåg. När rektorn uttalar sig gör hon det om familjen och särskiljer inget av barnen i sina påstående.

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/sa-hanterar-skolorna-tragedin-i-bjarred-oerhort-ledsna-och-fortvivlade

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-10/misstankta-familjemordet-chockar-villaidyllen

Tyder på att hemundervisningen 4 dagar i veckan löpte på bra och att även den här rektorn inte kunnat se någon varningssignal.

Jag har aldrig diskuterat flera/olika rektorer. Det vet jag inget om.
Du vänder dig till helt fel person här.
Citera
2018-02-02, 02:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Moas rektor uttalade sig om Agnes och det kan hon inte göra isåfall för Agnes gick på annan skola de sista 1,5 åren. alltså de hade inte samma lärare och inte samma rektor och inte samma skolkamrater. Moa blev först sjuk i våras/somras medan Agnes hade varit i 3 år. att Alfredshälls rektor vet inte hur det är för Agnes då hon inte bör kunna se Agnes uppgifter längre. Så från skolvärlden har ni nog bara hört från Moas håll. Agnes bör ha börjat i 2an kanske 3an så hon gick på den skolan 3-4 år

Nej, A har sedan 2016 haft hemundervisning enligt skolans handlingar. Och den yngsta sedan hösten 2017 ingenting annat. Båda flickorna har gått i samma skola innan vilket betyder att rektorn kan uttala sig bäst hon vill om hur det var innan med flickorna.

Citat:
Jag har aldrig diskuterat flera/olika rektorer. Det vet jag inget om.
Du vänder dig till helt fel person här.

Nej, du kan läsa lite till om dina frågor om medias uppgifter som du ratar trots uttagande av handlingar.
Dom har källor vad har du?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var LÄRAREN som funderade om nyårsresa. Och man behöver inte vara sängliggande 24/7 för att vara väldigt sjuk.
Ja ja. Som att stånga huvudet mot en vägg.
Gonatt.
Taskig sits för dig att inte veta vem som uttalat sig men det är dock inte PM:
Citat:
Vi blev fundersamma redan där men vi tänkte att de hade åkt bort över nyår. Vi försökte ringa men fick inget svar på någon telefon, säger Margareta Strand Karlsson.

Rektorn säger att läraren uppmanades att fortsätta söka föräldrarna. Man ringde dock inte polisen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Senast redigerad av Moosky 2018-02-02 kl. 02:24.
Citera
2018-02-02, 02:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursäkta, jag förstod inte frågan?

Gissar. Om deras självmord+mord gör någon skillnad? Gärningen är Mord oavsett.

Okej, jag ska försöka uttrycka mig tydligare. Varje år sker det fall där mamman eller pappan tar livet av sina barn och sedan sig själv. Det jag undrade var, förstår du även mamman/pappan i de fallen? Om du inte gör det, så undrar jag varför du förstår just dessa föräldrar men inte andra föräldrar som tar livet av sina barn? Jag hoppas det blev tydligare nu.

OBS Jag utesluter gruppen mödrar med förlossningspsykos, eftersom vi redan där vet vad orsaken är.
Citera
2018-02-02, 02:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Moas rektor uttalade sig om Agnes och det kan hon inte göra isåfall för Agnes gick på annan skola de sista 1,5 åren. alltså de hade inte samma lärare och inte samma rektor och inte samma skolkamrater. Moa blev först sjuk i våras/somras medan Agnes hade varit i 3 år. att Alfredshälls rektor vet inte hur det är för Agnes då hon inte bör kunna se Agnes uppgifter längre. Så från skolvärlden har ni nog bara hört från Moas håll. Agnes bör ha börjat i 2an kanske 3an så hon gick på den skolan 3-4 år

Citat:
mars 2016 hölls den första elevhälsokonferensen.

Det gällde 14-åringen och närvarande var skolans rektor, en specialpedagog, en mentor, skolpsykolog och en av föräldrarna.

Vad som exakt avhandlades på mötet är sekretessbelagt men bara två månader senare hölls en ny konferens för att förbereda skolstarten i sjunde klass på en ny skola.

Inför högstadiet ville flickan gärna gå i skolan och man diskuterade en lösning med ett vilrum i beredskap när ljuden och störningarna blev för mycket.

Man beslutade att hon skulle avstå från hemkunskap, idrott, musik och moderna språk för att kunna koncentrera sig på kärnämnena svenska, matte, SO, NO och engelska samt bild eftersom hon brann för de estetiska ämnena.

Under konferensen pratade man om hur hon skulle klara antagningskraven till gymnasiet.

I maj 2017, vid skolårets slut, hade det visat sig att 14-åringen inte orkade med skolmiljön, trots viljan och trots skolans anpassning. Istället hade hon undervisats hemma i skolans regi och så skulle det fortsätta i åttonde klass med fyra tillfällen i veckan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden
'
Så där då kan du fortsätta läsa på och sortera om de felaktiga uppgifterna du sitter och framför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in