Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan S
Ditt tillägg riktar sig inte mot någonting jag skrivit. Jag har aldrig påstått att statistik säger något om ett enskilt fall. Jag har tvärtom påpekat motsatsen flera gånger och gör det nu igen. Den halmgubben är lite trötsam, fast debattörer har onekligen varierande intellektuell hederlighet eller slarvighet.
Om någon hade skjutit ihjäl sina barn då Hesa Fredrik ropade ut sin signal på fel dag för ett tag sedan med motiveringen att personen ville bespara barnen krig hade det förmodligen inte betraktats som en förmildrande omständighet. Det hade varit ett djupt stört beteende, och som tur var agerade ingen så.
Att föra sig med ord om hederliga och ohederliga debattörer gör en inte automatiskt hederlig själv. Övriga får döma i det.
Du kämpade länge och väl med uppfattningen att OH "måste" vara ensam GM för att du ansåg dig kunna peka på statistik som du ansåg gjorde gällande att "familicide" alltid begås av mannen.
Där väl den stora svagheten var tillräckligt antal fall att falla tillbaka på och den sociala, nationella, kriminologiska och faktiska relevansen av dessa få fall för att kunna göra ngn som helst utsaga om fallet i Bjärred.
Jag frågade dig då om förekomsten av liknande familicide då ingen make/pappa var för handen men fick inget svar, av dig.
Var och en förstår ganska snart att "pappans mordiska arvssynd" inte måste vara ständigt för handen om man börjar fråga sig vilka skäl som vid olika tillfällen kan motivera människor (ensamma eller i par) att döda sin barn vid olika specifika situationer i livet, beroende på om pappan är dödssjuk, hänger i en arm i Kaknästornet, har förlorat jobbat efter att ha tappat håret eller står med en familj med huntington-sjuka omkring sig, eller vad det kan vara. Dina uppskattningar tar inte hänsyn till livets mångfald.
Nu har vi ju olika intressen och mina är nu ganska fokade på om myndigheterna tänker berätta vad som verkligen hänt. I det här fallet.