Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 10:50
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Kanske dags för Özz att gå under marken precis som Soran. Jävla pack ska fan inte finnas i Sverige.
Citera
2018-02-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Han har inte gjort sig känd som snickare utan som svetsare och sprängningskunnig så varför skulle han ha plötsligt ha en byggfirma? Imponerande kvot 5 inlägg per år i 12 år.
Med tanke på de chattkonversationer som finns återgivna så är han INTE expert på sprängämne...
Citera
2018-02-01, 10:52
Jag är en av de som ofta hävdat att kurderna som kommer hit är helt ok, ofta relativt utbildade och driftiga, om det inte vore för den där dj-ävla hederskulturen. Men jag har glömt en sak känns det som efter igår, de är fortfarande från Mellanöstern och de är främst kurder och klanmedlemmar, många önskar uppenbart inte bli svenskar och bidra till samhället mer än när det passar. Finns naturligtvis en mängd undantag, men just denna soppa är arketypisk tror jag tyvärr. Smila mot svenskarna när det passar men lura skjortan av dem när de inte ser.

Det som gör skadeglädjen i denna historia är ju just att ingen pinkat offentligt på Sverige i samma omfattning som just Özz och ändå fått applåder (och sannolikt även skattepengar) av PK-etablissemanget och den självdestruktiva delen av vår befolkning. Lite Stockholmssyndrom över hans karriär på något sätt...
Citera
2018-02-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Men brukar man vara så osmidig när man betalar svart? Särskilt om man är advokat?

”Jobb Gotland” är ju omöjligt att förklara bort.

Fast det var väl redan fastlagt att detta var ett svartarbete då Akilov befinner sig olagligt i Sverige? Detta verkade inte ha rapporterats till Skatteverket, eller har du annan uppgift?

Jobb Gotland kan betyda så mycket, kanske att det var räkning för materiell? Visst ordvalet var kanske lite dumt men knappast något man kan hängas för av Skatteverket.
Citera
2018-02-01, 10:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Du överskattar Skatteverkets ambitionsnivå och Nujen släkten säger bara att det var en gåva och vad ska Skatteverket då göra?
De har specat GOTLAND och JOBB GOTLA på överföringarna.

(se tidigare inlägg av bl a mig för vem som äger husen på Gotland)

Ställ er frågan, VILKA FLER fanns på "lönelistan"? Hur många fler svartjobbare, som inte har rätt att befinna sig i Sverige?
Citera
2018-02-01, 10:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om din svärfar anlitar en polack för att repa badrummet, på vilket sätt blir du plötsligt en del av "familjen svensson"? Trams var ordet.
Men Özz är ju delägare i fastigheten som reparerades svart av terroristen. Det gör det i mina ögon iaf till något helt annat än trams.
Senast redigerad av Caracallas 2018-02-01 kl. 11:00.
Citera
2018-02-01, 10:57
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Du överskattar Skatteverkets ambitionsnivå och Nujen släkten säger bara att det var en gåva och vad ska Skatteverket då göra?

Gåva = terrorfinansiering! Klappat och klart.
Citera
2018-02-01, 10:58
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det är ju ganska troligt att familjen har anlitat fler personer av samma typ som Akilov. Personer som väntar på avvisning och håller sig gömda. Det är också intressant att undersöka om det kan finnas fler som har utnyttjat illegal arbetskraft. Personer som själva tillhör den svenska aristokratin. De har ju gjort det för egen vinning men samtidigt tycker de att de har gjort goda gärningar.

Hela flyktingindustrin har ju dragit till sig allehanda skummisar och lycksökare som utnyttjar flyktingar för egen vinning. Johanna Möller är ett exempel liksom socialdemokraten Jan Emanuel Johansson.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article22608229.ab

https://www.expressen.se/nyheter/ny-supervinst-for-jan-emanuel-pa-flyktingar/

Fortfarande så är det inte Özz Nujen själv utan hans syster som driver företaget. Hon kanske är en ekonomiskt självständig människa? Varför blir man en maffiafamilj där alla är kollektivt ansvariga för att man kommer från Kurdistan?
Citera
Medlem
Citat:
Jobb Gotland kan betyda så mycket, kanske att det var räkning för materiell? Visst ordvalet var kanske lite dumt men knappast något man kan hängas för av Skatteverket.

Tänkte på det också, men då borde det synas på Akilovs konto transaktioner som motsvarar insättningar, vilket det inte verkar göra. Jävligt vågat att anförtro honom med 85.000 kr för köpa material med tanke på att han kan vara ute ur landet dagen efter.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Med tanke på de chattkonversationer som finns återgivna så är han INTE expert på sprängämne...

Han har själv sagt att han har sprängutbildning i det militära när han sökte jobb i Sverige. Behövs inte någon chatt för att belägga det.

Uppgifterna om sprängningsutbildning och att han framfört det som en kompetens när han sökte jobb har förkommit i media tidigare.
Senast redigerad av Returpapper 2018-02-01 kl. 11:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jag är en av de som ofta hävdat att kurderna som kommer hit är helt ok, ofta relativt utbildade och driftiga, om det inte vore för den där dj-ävla hederskulturen. Men jag har glömt en sak känns det som efter igår, de är fortfarande från Mellanöstern och de är främst kurder och klanmedlemmar, många önskar uppenbart inte bli svenskar och bidra till samhället mer än när det passar. Finns naturligtvis en mängd undantag, men just denna soppa är arketypisk tror jag tyvärr. Smila mot svenskarna när det passar men lura skjortan av dem när de inte ser.

Det som gör skadeglädjen i denna historia är ju just att ingen pinkat offentligt på Sverige i samma omfattning som just Özz och ändå fått applåder (och sannolikt även skattepengar) av PK-etablissemanget och den självdestruktiva delen av vår befolkning. Lite Stockholmssyndrom över hans karriär på något sätt...

Svenskarna har ju låtit det hända.
Finns inget Annat land i världen med någon värdighet som skulle låtit sig utsättas för samma behandling.

Sverige är en fara för andra länder då man inte har någon kontroll och låtit terrorister använda landet som bas/fristad.
Senast redigerad av redcube 2018-02-01 kl. 11:07.
Citera
2018-02-01, 10:59
Medlem
Nujens hemsida har en flik som heter"en sak grämer mig". Den är borttagen. Någon som vet vad där stod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in