2018-02-01, 01:09
Medlem
Snacka om att gå från low till high till rock bottom...

Hade en jobbig natt med sjuka barn så jag var lite låg på jobbet... helt plötsligt såg jag "Eliasson avgår" i pressen och vips så höll jag på att skrika rakt ut och hoppa upp i taket i ren glädje...

Sen scrollade jag ner och såg att han blev GD för MSB och då var det som att jag blivit nedslängd i en jävla isvak och fått ett lass gödsel över mig på samma gång... BLARGH!

Vad fan ska idioten göra för att få en ordentlig känga i arslet?
Citera
2018-02-01, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Ja om ett år lär det startas trådar här där man kräver hans avgång från msb, haha.
Har man väl kommit in i sosseöverklassen så krävs det nästan att man mördar någon för att kastas ut i kylan.

Tror att det parti som i valrörelsen lovar att kicka honom från MSB vid valseger vinner ert stort antal röster. JÅ skulle nog kicka honom redan på valnatten.
Citera
2018-02-01, 02:28
Moderator
Ancistruss avatar
Det var verkligen inte en dag försent! Karln är en inverterad Kung Midas - allt han rör vid blir bajs!

T.o.m. Sossarna insåg väl att karln är en katastrof. De var nog helt enkelt tvugna att byta ut honom innan valet.

Får gratulera polisen! Hoppas det finns något kvar att rädda bara. Misstänker dock att S i vanlig ordning tillsätter en övertygad sosse på posten, Carin Götblad kanske? Just att tillsätta trogna sossar som GD på så många platser som möjligt är ju av tradition en Socialdemokratisk paradgren.

Trist för MSB. Då har vi ytterligare en myndighet som det kommer att gå åt helsike med. Undrar varför S valde just den? Har de inte varit tillräckligt sossiga? Eller är han tänkt att sätta käppar i hjulet för en eventuell ny regering efter valet? För är det något han kan så är det ju att ställa till problem...
Citera
2018-02-01, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Man får gratta polisen, och hoppas att nästa rikspolischef faktiskt har erfarenhet av polisyrket. Kanske en polis som blir befodrad, så att man kan arbeta sig upp i arbetslivet och att det inte är folk utan erfarenhet som blir chefer.

Edit: Är det någon som vet vem det är som utser nästa rikspolischef?

Nu i efterhand känns det som att dan fucked his way to the top bokstavligen
Citera
2018-02-01, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
Äntligen lämnar den mest odugliga rikspolischefen i modern historia sin post. Det man gått och väntat på har skett, beskedet kom under onsdagsmorgonen.

Nytt uppdrag för Eliasson blir istället att ta över som generaldirektör för myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJjVw0/dan-eliasson-avgar-som-rikspolischef--gar-till-msb

Vem tror ni blir efterträdare och kommer han/hon bli en bättre rikspolischef? Vilka konsekvenser kan detta få för polisen?

Jag gick från extremt lycklig, till det här milt sagt https://m.youtube.com/watch?v=ESNXxFYko1A

Jag anser att Sverige behöver en elitsoldat med rysk mentalitet för att kunna röja upp i detta sharia styrda samhälle dan lämnat bakom sig. Gubbfan.
Citera
2018-02-01, 05:15
Medlem
hahaha, den här tråden är för skön. Men jag undrar ju också varför MSB behöver omorganiseras till ohållbart skräp.
Citera
2018-02-01, 07:27
Medlem
Jag tycker regeringen kommer lite väl lindrigt undan. Det var trots allt regeringen som tog beslut om att genomföra en stor omorganisation. Han har om jag förstår det rätt, genomfört regeringens beslut och det beslutet är till största delen orsak till att polisen fungerar sämre än förut.

Angriper man fel orsak och fel person blir det ingen förbättring och här finns det fler skyldiga och mer att göra.
Citera
2018-02-01, 08:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
hahaha, den här tråden är för skön. Men jag undrar ju också varför MSB behöver omorganiseras till ohållbart skräp.

Haha. Ja inget gräs gror där Eliassons häst satt sin fot.

Nog mer face palm är high-five på MSB efter det här beskedet.
Citera
2018-02-01, 08:42
Medlem
Varför är det så många här inne som tror att Dan Eliasson var anställd som polischef för att göra saker och ting bättre? Den svenska regeringen är lydhundar åt utländska intressen. Sverige ska köras i botten till vilket pris som helst. Som jag själv sagt så många gånger, Sverige behöver ett krig för att svensken ska vakna upp.

DE är gammal anarkist så att han vill gå i bräschen för samhällets förfall borde inte förvåna någon.
Senast redigerad av Cuneiforme 2018-02-01 kl. 08:45.
Citera
2018-02-01, 08:43
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Det enda sättet för Sverige att bli kvitt den vidrige lille politruken är att invänta hans död. Låt oss hoppas på att en ny nationalhjälte påskyndar händelseförloppet och gör en Chrille P.
Citera
2018-02-01, 08:56
Medlem
Det kommer fram mer och mer nu (Expressen idag) hur slappa Säpo varit mot terroristen och mångmördaren Akilov. Igår sa Agrell i Svt att en kommission måste tillsättas som grundligt går igenom Säpos arbete gällande Akilov och t o m Ranstorp – som alltid annars försvara Säpo - börjar sväva på målet om Säpos hantering. Det här kan börja blåsa snålt om Thornberg och, som sagt, blir han Eliassons efterträdare om några timmar, då börjar karusellen igen...
Citera
2018-02-01, 09:18
Medlem
denupplyste1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Jag gick från extremt lycklig, till det här milt sagt https://m.youtube.com/watch?v=ESNXxFYko1A

Jag anser att Sverige behöver en elitsoldat med rysk mentalitet för att kunna röja upp i detta sharia styrda samhälle dan lämnat bakom sig. Gubbfan.
En rysk mentalitet kanske inte är att föredra, alkoholister hehe. Men förstår poängen och kommer strida för landet till döden skiljer mig och moder svea åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in