Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Hoppas verkligen skattemyndigheten tar ordentligt koll på detta. Vi är liksom bevis framför oss och om de inte gräver mera vore det närmast tjänstefel. För detta är troligen något större.
Han köpte den tillsammans med systern så något syfte måste de haft med den. Han han sedan påstår sig inte ha en aning om detta är ju bara skrattretande. Skulle du tillsammans med någon köpt en fastighet för 4 miljoner och sedan givet ett skit om att vetat mer om detta?

Han visste såklart allt och var nöjd så länge det blev mer pengar för honom.
Jag vet inte om det är så konstigt egentligen. Nujen har ett bolag som hade en kassa på ett antal miljoner, och så hade de chansen att investera dessa i något som kunde bli lönsamt. Systern är advokat och har fullt upp, Özz reser land och rike runt med sin propagandashow och har också fullt upp. Kvar blir då svågern som sätts att ratta renoveringen av fastigheten på Gotland. Vad har han för yrke tro?
Kanske var fastigheten på Gotland tänkt som ett flyktingboende till att börja med? Svågern har registrerat ett företag med den verksamhetsbeskrivningen, och systern arbetar i branschen så att säga.
Ovan talar för att Özz faktiskt inte visste något när det kommer till detaljer som vem som arbetat, och hur denne har ersatts för sitt arbete.
Jo, det vore bra om SKV tittade på detta, men samtidigt är det nog inte ovanligt med företag som köper in fastigheter, lägenheter i Åre... osv med föresatsen att de ska användas kommersiellt, vilka sedan används privat av den som har bolaget.
Det stör mig att Özz kan ha rätt i det han säger, för jag tycker så illa om sådana där hatare, och konfliktskapare. Samhällssöndrare är väl egentligen den rätta beteckningen.