2018-01-31, 10:23
Medlem
KuKluxKlans avatar
Ser med spänning fram emot kaoset han kommer lyckas frambringa på MSB. Ett tydligt tecken att regeringen fullständigt struntar i krisberedskapen. Och fanskapet själv har sin försörjning tryggad.
Citera
2018-01-31, 10:24
Medlem
Äntligen har väntat på detta besked i flera år! Regeringen borde skämmas över att dem inte sprakade honom han har varit oerhört dålig som rikspolischef!
Citera
2018-01-31, 10:25
Medlem
denupplyste1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnoxSnus
Frågan är: hur mycket kan han ställa till det på MSB?
En fundering jag också fick, men samtidigt så kan man glädjas över att han lämnat en så viktig post som rikspolischef. En rikspolischef med en politisk agenda är förhoppningsvis ett minne blott.
Citera
2018-01-31, 10:26
Medlem
dovAkins avatar
Så vi kommer i stället få världens sämsta Skydd och beredskap?

Sjukt hur man kan misslyckats så grovt med sitt jobb och ändå få ett toppjobb på en annan myndighet. För jag antar att det inte är som städare han kommer jobba på MSB?
Citera
2018-01-31, 10:28
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Han sitter väl på inside information om att JÅ kommer bli statsminister, så avgår innan med lite av hedern behåll.
Citera
2018-01-31, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Han har bara fått ett nytt samhällsområde att förstöra, under MSB kan han haverera flera myndigheter samtidigt betydligt effektivare.

Men hur han kan bli General Direktör över MSB efter krypteringsskandalen är för mig ett under.

Japp. Ett under! Vad HAR den mannen för hållhakar på Etablissemanget egentligen???
Så, månde MSB darra: Nästa myndighet att läggas i rykande ruiner.
Arma jävla Sverige.
Citera
2018-01-31, 10:29
Medlem
Bapelsins avatar
Betyder det här att Jimmie Åkesson kommer att bli stadsminister? https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/dan-eliassons-utspel-mot-sd-da-avgar-jag/
Citera
2018-01-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin

Vi har redan varken skydd eller beredskap. Hans nya uppgift blir väl att se till att så förblir.
Citera
2018-01-31, 10:30
Avslutad
Varför nu? Har det hänt nåt särskilt på nyligen?
Citera
2018-01-31, 10:31
Medlem
No-n-sences avatar
Varför fortsätter dom att ge honom förtroendeposter trots att han har misslyckats hela tiden?

Han är inte ens kompetent nog att tömma piss ur stövlar om han så fick veta att instruktioner fanns på sulan.
Citera
2018-01-31, 10:31
Medlem
denupplyste1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin

Sjukt hur man kan misslyckats så grovt med sitt jobb och ändå få ett toppjobb på en annan myndighet. För jag antar att det inte är som städare han kommer jobba på MSB?
Osannolikt för mig med, är fullkomligt obegripligt. Han kommer bli generaldirektör på MSB vilket är i mitt tycke absurt, får be till gudarna att han får en snabb tid där på MSB och i själva verket inte blir något annat än en städare.
Citera
2018-01-31, 10:32
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denupplyste1488
Äntligen lämnar den mest odugliga rikspolischefen i modern historia sin post. Det man gått och väntat på har skett, beskedet kom under onsdagsmorgonen.

Nytt uppdrag för Eliasson blir istället att ta över som generaldirektör för myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJjVw0/dan-eliasson-avgar-som-rikspolischef--gar-till-msb

Vem tror ni blir efterträdare och kommer han/hon bli en bättre rikspolischef? Vilka konsekvenser kan detta få för polisen?
Man kunde misstänka att något var på gång då han inte ställde upp på Folk & Försvars konferens nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in