2018-01-30, 17:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Det där resonemanget håller ju inte. Ni vill vinna titlar och det vill nog klubbar som Gefle, Örebro och Hammarby också. Det borde vara något annat som har övertalat honom. Bra värvning ändå!

Hammarby vill bara vara topp 3, ingen uttalad vilja att vinna titlar.
Citera
2018-01-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vi kanske ska starta en svenska tråd?
Disco skriver
"Meritmässigt är Tarik Elyonoussi en av de främsta spelarna som spelat i allsvenskan."
Hur många kan då haft bättre meriter för att man ska vara "en av de främsta" av de tusentals(?) spelare som lirat allsvenskt?

Eller så kan vi fundera på vilka som ser ut som top-5 så här långt in i fönstret?
Malmö, Norrköping, AIK, Östersund, Elfsborg (Djurgården)?
Visst kan man säga att Elyonoussi är en av de mest meriterade spelarna som spelat i Allsvenskan. Man kan också säga att det är en av världens bästa fotbollsspelare, att BP är en av de mest publikdragande föreningarna i landet eller att Hammarby är en av de mest framgångsrika klubbarna i Sverige. Fyra helt korrekta påståenden egentligen.

Meritmässigt är Jari Litmanen en av de främsta spelarna som spelat i Allsvenskan, Tarik Elyonoussi är välmeriterad. Förstår du vad jag menar?

PS. Fniss på det fetade. Gör du så.
Citera
2018-01-30, 17:41
Medlem
Elyonoussi är mittfältare, va?

Hur är tanken i AIK-led att mittfältet, eller laget i helhet ska se ut? Känns som AIK är riktigt bra rustade i år, även om jag ser vissa problem i balansen i laget...
Citera
2018-01-30, 17:58
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Det där resonemanget håller ju inte. Ni vill vinna titlar och det vill nog klubbar som Gefle, Örebro och Hammarby också. Det borde vara något annat som har övertalat honom. Bra värvning ändå!
Detta är vad Tarik säger till AIK-fotboll:
Citat:
– Jag har skrivit på för AIK för att jag vill tillhöra en klubb som vill vinna titlar och spela gruppspel i Europa, som har en passionerad publik och som har en plan för hur mina egenskaper passar in i sättet som laget vill spela.

Man skall nog vara försiktig med att ta vad spelare utan anknytning till föreningen säger på blodigt allvar vid tillfällen som detta och vad som övertalat honom om att komma till AIK kan vi bara spekulera om. Kanske han alltid drömt om att spela i AIK? Kanske har han en flickvän från Stockholm som vill flytta hem? Kanske har vi givit honom alla Isak-miljonerna? Kanske har det sin fördel att vara Nikes nya flaggskepp i norden då det handlar om att rekrytera spelare knutna till dem?

Du har fullständigt rätt i att det är en bra värvning.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2018-01-30, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Elyonoussi är mittfältare, va?

Hur är tanken i AIK-led att mittfältet, eller laget i helhet ska se ut? Känns som AIK är riktigt bra rustade i år, även om jag ser vissa problem i balansen i laget...
Kan spela forward oxå.
Elyounoussi, Adu, Olsson
(Yasin, Saletros, Hussein/Taylor) de i parates är backup
Citera
2018-01-30, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vi kanske ska starta en svenska tråd?
Disco skriver
"Meritmässigt är Tarik Elyonoussi en av de främsta spelarna som spelat i allsvenskan."
Hur många kan då haft bättre meriter för att man ska vara "en av de främsta" av de tusentals(?) spelare som lirat allsvenskt?

Eller så kan vi fundera på vilka som ser ut som top-5 så här långt in i fönstret?
Malmö, Norrköping, AIK, Östersund, Elfsborg (Djurgården)?
Så du rankar Peking före AIK? Haha 😂
Citera
2018-01-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Så du rankar Peking före AIK? Haha 😂
Är väl inget fel i det med tanke på att självutnämnda storklubben AIK inte vunnit SM-guld sedan 2009?
Citera
2018-01-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Kan spela forward oxå.
Elyounoussi, Adu, Olsson
(Yasin, Saletros, Hussein/Taylor) de i parates är backup

Det känns som ett väldigt offensivt mittfält. Lite det jag menar med en märklig balans i laget.

Edit: Eller kanske, ett relativt svagt mittfält defensivt.
Citera
2018-01-30, 18:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är väl inget fel i det med tanke på att självutnämnda storklubben AIK inte vunnit SM-guld sedan 2009?

Det handlar väl om att bedöma spelartrupperna i första hand snarare än meriter. Men jag tror att NKPG kan gå in i säsongen lite underskattade med allt annat som skett.

Ska MFF värva in någon mittback eller hoppas man på att Bengtsson ska hålla sig skadefri?
Citera
2018-01-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det handlar väl om att bedöma spelartrupperna i första hand snarare än meriter. Men jag tror att NKPG kan gå in i säsongen lite underskattade med allt annat som skett.

Ska MFF värva in någon mittback eller hoppas man på att Bengtsson ska hålla sig skadefri?

Som det ser ut nu räknar har man Nielsen, Bengtsson, Brorsson, Safari som mittbackar. Dessutom är lovande talangen Hugo Andersson i A-lagstruppen i år (nu när Dennis Hadzikadunic är utlånad) och Lewicki som kan hoppa in vid behov.
Citera
2018-01-30, 18:46
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Truppen är satt nu när laget åkt till Florida och kommer vara där i 2 veckor för att nöta grunderna och bli ett lag. Att det kommer in en eller två truppspelare till är kanske inte omöjligt men matchtruppen känns färdig nu.
Citera
2018-01-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Just det, det var då domarna berövade er på att antal straffar?

2017 hade AIK också vunnit, om ytterbackarna kunde slå bättre inlägg till ”det bosniska geniet” Krpic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in