2018-01-29, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Jo jag vet att dom röstade och att XRB vann, men trodde att det nu fanns ett specifikt datum mer än "soon".

Finns inget datum eftersom man måste lösa problematiken med överbelastade nodes som bla hände på Bitgrail. När det är klart så blir det resa till månen.
Citera
2018-01-29, 18:00
Medlem
Hexen666s avatar
HST har bekräftat att dom ska listas på en av de största. Låter som Bittrex eller Binance. vid 2.50$ är det ett galet bra kap just nu.
Citera
2018-01-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
HST har bekräftat att dom ska listas på en av de största. Låter som Bittrex eller Binance. vid 2.50$ är det ett galet bra kap just nu.
Berätta gärna mer
Citera
2018-01-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuken
Ja Raiblocks, snart namnbyte till nano.

De har samma mål, men XRB är instant och fee-less.

Enkelt val.

Inte så enkelt. Bara för att en ny (tekniskt överlägsen) valuta dyker upp från ingenstans gör det knappast enklare för dem att övertala all världens e-coms att just deras valuta är rätt val.
De har inget trackrecord, ingenting att visa upp. Det är bara en valuta omringad av ett gäng pengakåta människor som försöker hetsa upp priset. De är ingenting tills de lyckas bevisa motsatsen. Det gäller alla valutor.

Sätt in Lightning Network på Litecoin så får du i princip direkt-transaktioner. Avgifterna jobbar de på att få ner hela tiden, trots att de redan är på några få cent. RaiBlocks fördelar är inga egentliga fördelar. I alla fall inte just nu. Om så vore fallet så skulle RaiBlocks, Ripple, Stellar och IOTA alla vara större än Litecoin. Men så är det ju onekligen inte.
Citera
2018-01-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Inte så enkelt. Bara för att en ny (tekniskt överlägsen) valuta dyker upp från ingenstans gör det knappast enklare för dem att övertala all världens e-coms att just deras valuta är rätt val.
De har inget trackrecord, ingenting att visa upp. Det är bara en valuta omringad av ett gäng pengakåta människor som försöker hetsa upp priset. De är ingenting tills de lyckas bevisa motsatsen. Det gäller alla valutor.

Sätt in Lightning Network på Litecoin så får du i princip direkt-transaktioner. Avgifterna jobbar de på att få ner hela tiden, trots att de redan är på några få cent. RaiBlocks fördelar är inga egentliga fördelar. I alla fall inte just nu. Om så vore fallet så skulle RaiBlocks, Ripple, Stellar och IOTA alla vara större än Litecoin. Men så är det ju onekligen inte.

Nu är ju faktiskt Ripple och Stellar mer värda i marketcap än Litecoins. Just saying.

https://coinmarketcap.com/
Citera
2018-01-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret

Jag sa inte att XRB kommer ta över direkt.

Ta över kommer de göra i framtiden, ingenting att diskutera, tekniken är alldeles för överlägsen.

Det kommer ta en stund innan alla ser hur bra det är absolut, men när folk börjar göra det så kommer det ta över.

Lightning network, det spelar absolut ingen roll om det är 1 cent fee på en transaktion, får en människa två val, antigen 1 cent fee, eller ingen fee alls, så kommer den personen ta alternativet som är gratis.

Det är inte bara ett litet "hypat coin" det finns en anledning att det redan vart på top 20 utan att det ens finns på en stor exchange ännu.

Edit: och det bör tilläggas att Dev team inte ens har börjat marknadsfört valutan, de har tagit bort webbsidan ifrån google för att ta allting i en smäll när rebrand, marknadsföring, och binance kommer.

De som inte investerade, förr eller nu, kommer att ångra det inom en snart framtid.
Senast redigerad av Kallekuken 2018-01-29 kl. 20:45.
Citera
2018-01-29, 21:11
Medlem
BigHulks avatar
Citat:

Ta över kommer de göra i framtiden, ingenting att diskutera, tekniken är alldeles för överlägsen.

Det kommer ta en stund innan alla ser hur bra det är absolut, men när folk börjar göra det så kommer det ta över.

Lightning network, det spelar absolut ingen roll om det är 1 cent fee på en transaktion, får en människa två val, antigen 1 cent fee, eller ingen fee alls, så kommer den personen ta alternativet som är gratis.

Det är inte bara ett litet "hypat coin" det finns en anledning att det redan vart på top 20 utan att det ens finns på en stor exchange ännu.

Edit: och det bör tilläggas att Dev team inte ens har börjat marknadsfört valutan, de har tagit bort webbsidan ifrån google för att ta allting i en smäll när rebrand, marknadsföring, och binance kommer.

De som inte investerade, förr eller nu, kommer att ångra det inom en snart framtid.

Är det så simpelt?
Handlade hela cryptorevulotionen om att skicka en peng från en plånbok till en annan?
Och Raiblocks är så teknisk överlägsen så alla programmerare och forskare bara ger upp? Dom kan lika väl gå hem och lägga sig eller vadå?

Jag tycker det borde vara självklart att förstå att i framtiden kommer ny teknik som Raiblocks inte har en chans att mäta sig med.
Citera
2018-01-29, 21:14
Medlem
Citat:

Kan du förklara för mig varför den är så överlägsen? IOTA ligger också i framkant rent tekniskt. Likaså Stellar. Varför just RaiBlocks?
Man kan inte säga med så stor säkerhet att "den kommer ta över, inget snack". Tekniken utvecklas hela tiden. Om tre år är RaiBlocks skit, och något annat kör över den.

Litecoin söker efter marknadsförare. De har inte heller riktigt börjat marknadsföra sig på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Nu är ju faktiskt Ripple och Stellar mer värda i marketcap än Litecoins. Just saying.

https://coinmarketcap.com/

Det räcker att Litecoin får igång några samarbeten så är de snabbt förbi. Skulle nog säga att de är närmast av alla alt-coins att få till något. De har varit med sen bitcoin-eran och står fortfarande stadigt medan andra har kommit och gått.
Citera
2018-01-29, 21:20
Medlem
Haha självklart kommer det komma fler coins som besitter samma och bättre egenskaper, det jag sa är att xrb kommer köra ut litecoin, och det kommer det att göra.

IOTA är i framkant, men ja. Vi lär nog få vänta några år på en rejäl produkt som fungerar.

IOTAs devs vet då att de är underlägsna mot XRB, skapligt med fud och rädsla de har spridit.
Vi får helt enkelt vänta och se, jag känner mig då säker i alla fall
Senast redigerad av Kallekuken 2018-01-29 kl. 21:40.
Citera
2018-01-29, 21:30
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallerbytta-
någon som känner till en bra sida som skriver kortfattade beskrivningar om uppkommande icos? alla forumsidor styrs av försäljare/scammers :/

Jag har funderat på hur pålitliga http://icobench.com är, men till det yttre är det väl vad du efterfrågar? Men sidans affärsmodell är otydlig och det gör mig tveksam. Det är gratis att få sin ICO listad, det är få annonser och varför ska experterna lägga tid på att utvärdera? TANSTAAFL
Citera
2018-01-29, 21:35
Medlem
Vad motiverar NEOs kursutveckling sista månaden? 36% upp senaste veckan. Rör sig stadigt upp mot ATH medan många andra har långt upp tillbaka dit. Tänkt att dubbla mitt innehav men känns som en rekyl ned borde komma snart.
Vad tror ni?
Citera
2018-01-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag har funderat på hur pålitliga http://icobench.com är, men till det yttre är det väl vad du efterfrågar? Men sidans affärsmodell är otydlig och det gör mig tveksam. Det är gratis att få sin ICO listad, det är få annonser och varför ska experterna lägga tid på att utvärdera? TANSTAAFL

Mah alltså det viktigaste är väl mest att det finns sidor där ICOs listas. Man måste ju (om man inte är bakom flötet) ändå göra sin egen research, kolla in communityn runt krypton och gärna ta ett snack med någon i teamet för att se om de faktiskt är seriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in