2018-01-29, 20:55
Bannlyst
Det är dags att börja bötfälla klubbar och krogar som tar in tafsare och bråkstakar.
Citera
2018-01-29, 20:56
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Flytt från Malmö?
Jag skulle nog försvinna från Sverige, men det kommer aldrig att bli aktuellt för henne.

Det här fallet har inte prio 1, därför läggs det ned enligt praxis:

Beslut:
Förundersökning inleds inte.
Skäl:
Det är uppenbart att brottet inte går att utreda.
Motivering:
Det finns inga spår eller andra åtgärder att vidta som kan tänkas leda till att brottet klaras upp.

Sorgligt att det fungerar så. Polis och rättsväsende är i ett limbo. Jag tror (hoppas/önskar) att de som jobbar inom dessa myndigheter tänker mestadels som var man, men är fjättrade av ålderdomliga lagar. Sjukt sjukt samhälle vi lever i.
Citera
2018-01-29, 21:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Kan jag få en länk till att polisen lagt ner utredningen? Tack.
Citera
2018-01-29, 21:02
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Det är dags att börja bötfälla klubbar och krogar som tar in tafsare och bråkstakar.
Absolut - men hur? Det är en utopi som så mycket annat man önskar sig hur livet borde vara. Hur hade du tänkt att klubbar och krogar i förväg ska kunna förutsäga vilka som kommer att tafsa och bråka? Eller ska de debiteras i efterhand? Då törs de knappast släppa in nån. Och vem gör urvalet? Den med största sannolikhet kriminelle dörrvakten?
Citera
2018-01-29, 21:03
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Ja, Babel är ett riktigt dåligt jävla ställe, på alla sätt och vis.
Men snälla nån, hur tänker ni som ifrågasätter hur man ens kan gå på Babel? Det ni gör är att ni faktiskt ursäktar denna sjuka samhällsutveckling, där kvinnor och män inte kan röra sig fritt utan att riskera att bli utsatta för sådan grov misshandel som detta torde vara.
Sluta upp med det där! I Sverige skall unga, gamla, kvinnor, män, barn, kunna gå ute VAR SOM HELST i landet utan att bli våldtagna, misshandlade, rånade eller dödade. Skärp er!

Ursäktar skulle jag nog inte säga men när svenska blonda kvinnor är så naiva och ska gå på klubbar där dom vet att mestadels av människorna är antingen invandrare eller kriminella då tycker iallafall jag att såna tjejer förtjänar lite av verkligheten. Uppenbarligen är kvinnan likadan själv eftersom hon drar säg till såna människor som hänger på Babel annars hade hon inte gått ditt alla vet att babel är en jävla blatte klubb.
Citera
2018-01-29, 21:05
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Står på systerns FB samt polisen säger det i Aftonskräpet.
Citera
2018-01-29, 21:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underbarabarbara
Citat:
Hon hörde inte honom prata, så hon vet inte hur han låter. Men hon uppskattar att han var i 25-årsåldern, är 1,75 meter lång, hade lite kraftigare kroppsbyggnad och att han hade mörkt hår samt en mörk långarmad tröja på sig.
Vad kan Flashback luska ut?

Mörkt hår. Kort. Ej en svart afrikan. Ej en mager afghan.

Troligen då från MENA.
Citera
2018-01-29, 21:09
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Verkar som om påstådda BO:s syster har tagit bort inlägget på sin Facebook-sida. Fake news? Knappast. Polisen vill nog inte ha bilderna där. Möjligtvis har BO tagit tillbaka polisanmälan eftersom hon har en aning om vem som har gjort det mot henne och personen och dess kusiner och vänner är alldeles för farliga.
Hon vill givetvis överleva och när polisen inte ens ville inleda förundersökning,
kände hon sig ensam.
Väldigt ensam.
Citera
2018-01-29, 21:10
Medlem
Citat:

Står i AB artikeln
Citera
2018-01-29, 21:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Nedlagd. Men ändå inte.

Citat:
Polisen som kom till platsen vid händelsen upprättade en anmälan om grov misshandel och vållande till kroppsskada. Eftersom gärningsmannen är okänd har man tagit beslutet att lägga ned förundersökningen. Men de är väldigt intresserade av att få in tips från personer som kan ha observerat händelsen, enligt Nils Norling, presstalesperson hos polisen i Malmö.

– Vi hoppas att någon sett något, att man såg händelsen. Då kommer vi att öppna upp förundersökningen igen, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvpOd4/sophie-blev-slagen-blodig-av-tafsande-man
Citera
2018-01-29, 21:12
Medlem
Studsbolls avatar
Ännu ett fall med "mörkt hår" och "mörka kläder". Det är rena farsen och går inte ta på allvar. Går man ut på sociala medier och ringer kvällspressen och ber om hjälp att identifiera någon så får man också svälja pk-stoltheten och berätta hudfärg. Tveklöst har kvinnan blivit hänsynslöst misshandlad, men om hon verkligen velat hjälpa andra att undgå att råka ut för samma GM så duger det inte att yra om färgen på kläderna.
Citera
2018-01-29, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Absolut - men hur? Det är en utopi som så mycket annat man önskar sig hur livet borde vara. Hur hade du tänkt att klubbar och krogar i förväg ska kunna förutsäga vilka som kommer att tafsa och bråka? Eller ska de debiteras i efterhand? Då törs de knappast släppa in nån. Och vem gör urvalet? Den med största sannolikhet kriminelle dörrvakten?
Det är deras problem att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in