2018-01-29, 19:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och det kan lika gärna vare ett stort påhitt, utifrån vad vi vet. Oavsett vilket, mördar man inte sina barn.

Man mördar inte sina barn men några mördas i alla fall. Frågan är hur vägen dit ser ut.
Citera
2018-01-29, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Varför skulle anhöriga byta namn...?
Vad har DOM gjort för fel...?
Eller, har ni redan dömt dom också...?

De anhöriga har inte gjort något fel. Antagligen hade de ingen kontakt. Hade de haft kontakt hade de väl avlastat dem ibland, nån gång i månaden eller så.

Jag personligen hade dock inte velat ha samma efternamn som två mördare i släkten.
Citera
2018-01-29, 19:29
Medlem
Ni som säger att mamman hade cancer, hade hon inte långt kvar? En vecka? En månad? Tre månader?
Citera
2018-01-29, 19:30
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Var Oskar rädd för något/någon?
Var det därför han ville att barnen skulle vara hemma?
Var det därför chefen ringde polisen?
Var det därför rektorn uttalade sig som hon gjorde?
Vet polisen något mer?
Kan rädslan ha varit en drivande faktor?
Väljer ditt inlägg. Pinsamt hur många som ser händelsen som en mordgåta.

Någon, troligtvis EN person var sjuk. Tror mer på psykos än långvarig psykisk sjukdom. O presterade bra på sitt jobb, henne vet vi inte så mycket om. En "svårt" psykisk person ändrar sitt beteende. Omgivningen vill inte se?

Den omtalade videon... barnen var redan döda då.

Måste funnits varningssignaler!
Vem/vilka missade dem? Hur stort ansvar har skolan egentligen?

Sorry, gör precis som du nu. Gissar
Citera
2018-01-29, 19:35
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Tror mer att det har att göra med att detta är ett litet samhälle där det inte begås så många mord, som det görs i städerna.
Visst det har varit ca 5 mord på 30 år eller nått varav 4 är väl inom 10 år (polacken, en fru där mannen gjorde det, en son som tog livet av mamma, och nu familjen. Sen har vi ju Niklas Elmberg på 90 talet. Sen vet jag en till som gick som vådaskjutning oxå på 90 talet.)

Är säkert någon till jag missat ;-)
Antalet mord där förälder mördat sina barn är ytterst få. För ett år sedan i Gårdsten och några till under flera årtionden. Men de här barnmorden har många frågetecken som gör dem exceptionella. Hade denna familj bott i Vasastan i Stockholm med samma "historia", hade intresset varit lika stort.
Citera
2018-01-29, 19:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är en autoimmun sjukdom den triggas av en virusunfektion,

Hur i hela fridens namn kan du uttala dig så tvärsäker om vad ME är och bakomliggande orsak???

Autoimmuna sjukdoma behandlas med
immunnedsättande mediciner ibland cellgifter, guld mm. Starka giftiga preparat med stora biverkningar som man mig veterligen inte ger till folk som tror sig ha sjukdomar som ME, fibromyalgi etc.

Vet du om dessa flickor - mot lagen - behandlades med B12-injektioner eller annan ex immunsuprimerande medicinering från en icke godkänd klinik, som ex Gottfries-kliniken? Om så var fallet borde det definitivt polisanmälas omedelbart. Sådan behandling av barn för denna diagnos är förbjuden.
Citera
2018-01-29, 19:47
Medlem
Om nu tråden skall fokusera sig enbart kring ME.

Exakt vad talar för det?
Citera
2018-01-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Väljer ditt inlägg. Pinsamt hur många som ser händelsen som en mordgåta.

Någon, troligtvis EN person var sjuk. Tror mer på psykos än långvarig psykisk sjukdom. O presterade bra på sitt jobb, henne vet vi inte så mycket om. En "svårt" psykisk person ändrar sitt beteende. Omgivningen vill inte se?

Den omtalade videon... barnen var redan döda då.

Måste funnits varningssignaler!
Vem/vilka missade dem? Hur stort ansvar har skolan egentligen?

Sorry, gör precis som du nu. Gissar

Kan du inte veta något om (ifall videon finns...).
Kanske hela familjen tillsammans säger adjö till sina anhöriga. Om diverse religoner kan få vuxna människor att tro på ett liv efter detta, som dessutom är mycket bättre än det nuvarande, så kan nog två vuxna intala två sjuka barn det samma. Ponera att det var så, alla fyra var med på tåget? Hur blir det då med det juridiska?
Citera
2018-01-29, 19:56
Medlem
Solglittrets avatar
Hur svårt är det egentligen att någon till slut säger rakt ut vad detta handlar om.
Man finner inga "stora", män eller kvinnor på viktiga positioner i samhället, som också är bra på sina yrken och trivs med tillvaron - som plötsligt insjuknar i dessa diffusa ogreppbart symtom som ME eller fibromyalgi!

Det är tyvärr sanningen att dessa saker företrädesvis alltid drabbar någon som är missnöjd med jobbet eller tillvaron, partnern, sitt utseende, sin vikt, sin ekonomi eller sina ouppfyllda drömmar. Sjukskrivningen och sjukdomsbehandlngen blir då en ny "sysselsättning" med möjlighet att få massvis av sympati från omgivningen.

Detta är fakta, tyvärr!

Så varför mådde dessa små flickor så dåligt att de inte kunde gå till skolan? Kronisk trötthet är ett symtom på något annat underliggande. Något som drabbade dem någonstans ifrån.
De var alltför unga för problem med jobb, kärleksrelationer eller ouppfyllda drömmar. De verkar ha hängt med i skolarbetet, och i vart fall för yngsta flickan bedömts varit socialt framåt.
Så varför hamnade de i detta!
Citera
2018-01-29, 20:09
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
De är inte bannlysta och det spelar ju ingen roll det finns ju flera kliniker i landet.

Kronisk trötthet är ingen diagnos. Journalisterna har gjort dålig research som vanligt.
Jag har lite insiderinformation ja.

Nej det är inte alla landsting som har riktlinjer. Stockholms landsting har det. Men de var tydligen hänvisade till Gottfries.
http://www.viss.nu/Handlaggning/Vardprogram/Nervsystemet-och-smarta/ME-CFS-Kroniskt-trotthetssyndrom/

Citat:
Det är en autoimmun sjukdom den triggas av en virusunfektion, det behöver inte vara en specifik, eftersom flickorna var unga så kan det väl vara körtelfeber, men det är en spekulation från min sida.

Jag vill påpeka att jag inte påstår att det är orsaken, det finns andra barn med samma sjukdom och de tar inte livet av sina barn. Just den här mannen kunde inte hantera 3 sjuka familjemedlemmar. Det är ganska vanligt att anhöriga också får medicinska problem.
Å ena sidan har du lite insider-informatipn sedan spekulerar du om det kan vara körtelfeber? Någon i början av denna tråd hade någon kontakt med flickornas läkare som i sin tur hade sagt att det var i stort sett omöjligt att ställa diagnos på dem. Om den källan är säker har jag ingen aning om.
Citera
2018-01-29, 20:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Å ena sidan har du lite insider-informatipn sedan spekulerar du om det kan vara körtelfeber? Någon i början av denna tråd hade någon kontakt med flickornas läkare som i sin tur hade sagt att det var i stort sett omöjligt att ställa diagnos på dem. Om den källan är säker har jag ingen aning om.
Nej jag spekulerade om det kunde varit körtelfeber som triggade igång ME'n, just det kan jag inte uttala mig om.
Citera
2018-01-29, 20:14
Medlem
De sålde ett hus i GBG 2011,
Sida 23

http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/GetPdf?id=6917
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem