2018-01-29, 19:09
Medlem
Flammarions avatar
Kollade precis på debatten. En av de mest odramatiska debatter på länge, där Strandhäll och Åkesson t o m höll med varandra.

Det här är en uppenbar trolltråd.
Vissa inlägg är så uppenbara så att man vill ta fram skämskudden.

Skärpning!
Citera
2018-01-29, 19:09
Medlem
Åkesson fullkomligt dominerade Strandhäll på hennes egna territorium, riktigt pinsamt att se.
Efter att Strandhäll helt tappade konceptet och började svamla om inkomstskatt på rika (?) och av rent hat helt tappade tråden var det bara downhill.

Faktiskt riktig skämskudde på hennes insats, det ska vara hennes expertertområde och hon kan inte föra en saklig diskussion utan hamnar i helt andra områden och felaktigheter (skitsnacket om SDs budget som helt enkelt inte stämmer).

Som grädde på moset kan hon inte diskutera sakligt utan hetsar upp och tappar tråden. Ser hur ögonen glöder i henne. Hon är riktigt pinsam.
Citera
2018-01-29, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ehh, tjena Einstein! Hur vore det om du läser på SD sida och budget? Eller när man uttalat sig om att stöda Kristerssons budget vilket innefattar 13 miljarder i skattesänkningar. Nej, det är uppgifter som är tillgängliga men bara om man är intelligent nog. Vad som görs i dagsläget av sittande regering framgår i programmet och man är mottaglig för den informationen dvs. Vad Åkesson tänkt sig göra framgår inte riktigt utan det som framgår är att han stöder Kristerssons budget. Nej det går inte över en natt även om Åkesson och hans obildbara klicka tror det.

Nej jag har verkligen ingen lust att studera vare sig regeringens eller SDs budget.

Du ber någon som ändå inte intresserade sig för Annika Strandhälls siffer-exercis, för sådan där skit har man hört i åratal, att leta upp källor själv och kolla upp dem. Givetvis är det en idiot som inte har några källor hen heller.

Samma taktik som med Donald Trump och "skithåle-länderna". Inga förstahands-uppgifter! Inga alls. Bara smutskastning. Vem bryr sig? Inte jag.
Citera
2018-01-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ehh, tjena Einstein! Hur vore det om du läser på SD sida och budget? Eller när man uttalat sig om att stöda Kristerssons budget vilket innefattar 13 miljarder i skattesänkningar. Nej, det är uppgifter som är tillgängliga men bara om man är intelligent nog. Vad som görs i dagsläget av sittande regering framgår i programmet och man är mottaglig för den informationen dvs. Vad Åkesson tänkt sig göra framgår inte riktigt utan det som framgår är att han stöder Kristerssons budget. Nej det går inte över en natt även om Åkesson och hans obildbara klicka tror det.

”En natt”, är du lika hjärndöd som Strandhäll? Är en mandatperiod ”en natt”?
Citera
2018-01-29, 19:13
Medlem
Det är ju detta som alltid blir SDs stora dilemma!Man går ut hårt och fin med att säga att man vill (satsa mer)på sjukvård!När sedan vill börjar prata detaljer om just det aktuella ämnet och man börjar syna SDs politik så står ju ofta Jimmy där som ett frågetecken!Han har inga svar på vad egentligen SD ska göra för att få en bättre sjukvård!SD har ingen politik!Inte konstigt Jimmy ser trött ut och går in i väggen emellanåt!Kan inte vara lätt att företräda SD utan en saklig politik som man kan stå för hela vägen utan att ändra uppfattning om saker lite närsom!Och sedan skulle det vara fantastiskt roligt att se SD ta en debatt om en sakfråga utan att hela tiden nämna invandring som den stora boven till allt!Nej det är inte Sveriges invandring som gjorde att Sverige förlorade mot Spanien i EM finalen i handboll även om SD vill att det ska vara så!
Citera
2018-01-29, 19:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
”En natt”, är du lika hjärndöd som Strandhäll? Är en mandatperiod ”en natt”?

Fråga Åkesson istället vad han tänkt göra med ett budgetkap på 13 miljarder gällande sjukvården.
Har alla i hans klick anslutit sig till att diskutera allt utanför själva frågeställningen? Ni borde vara insatta och ge Åkesson det underlag han påstår sig ha då han förnekar Strandhälls påstående. Men ni löser ju inte det utan fortgår ert snömos som inte ger något. Inse att han var väck i debatten och det var pinsamt för dom flesta att lyssna på honom. Han har inget som ger bättre sjukvård utan var där för att klaga och plocka billiga poäng. Han känns lagom onödig kan jag tycka. Skaffa ett rött och ett blått parti så blir det enklare för väljarna och även dom som har ett begåvningshandikapp. Betydligt enklare och billigare framförallt. Så vad har Åkesson tänkt göra vid en mandatperiod du som ifrågasätter kanske kan förklara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Så kan det gå när man är ett enfrågeparti. Sedan är Jimmie Åkesson inte skarpaste kniven i lådan heller.
hallå vilken värld lever du i jimmie åkesson är den enda som har en hjärna dom andra är ju dummare än ett tåg
Citera
Medlem
Mvks avatar
Begriper inte hur jävla inkompetenta svenska journalister och tv-folk är.

I debatt efter debatt ända sedan jag var ett litet fjun har politiker kastat siffror och påståenden utan att en enda journalist EN ENDA JÄVLA GÅNG VERIFIERAT ELLER DEMENTERAT vederbörandes uppgift.

En sida står och svär allt den har och äger att att den andra i sitt partiprogram sagt si eller så och den andra parten står och blånekar och påstår att allt är en lögn och där sitter man och vet varken ut eller in...

Varför i helvete är det ingen som kollar upp om dom påstådda siffrorna stämmer?
Det bara kastas skit till höger och vänster.
" Nämen vet du vad Jimmi, här har vi ett urklipp ur ert partiprogram där det som Annika påstår faktiskt klart och tydligt står skrivet "
Eller nått liknande.
Gräv lite, låt tittaren se på fakta och inte massa käbbel.

Har alltid varit så i varenda partiledardebatt och andra debatter där politiker käftar.
Citera
2018-01-29, 19:24
Medlem
löls avatar
Citat:
Herregud han är inte insatt i sin egen budget. Utan vill sänka skatten samtidigt som han gnäller om sjukvården. Han är uppe på läktaren och köper korv i just den här debatten. Åkesson är inget för undersköterskor eller andra som inte har stor lön. Jag gillar inte heller Strandhäll, men hon kom i alla fall påläst i ämnet vilket räckte för att köra över Åkesson och backa tillbaka. Snömos!

Läs mer än en sida... DET ÄR fastslaget att det var 13 miljarder mer än regeringen....
Frågor på det?
Citera
2018-01-29, 19:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag kan tycka att det är märkligt när en SD-sympatisör som du själv klagar på andras intellekt när ni själva är kända som de antiintellektuella i dagens samhälle. Än mer märkligt blir det när du tycker att Åkesson kom med lösningar men i samma veva ansåg att Strandhäll inte gjorde det. Obegriplig tankevurpa faktiskt.

I övrigt så var debatten ingen höjdare och jag såg ingen reell vinnare av densamma. Två medelmåttor som debatterar har jag aldrig varit ett stort fan av.
Du förstår inte vad jag menar. Men det är väl inte mer än väntat... För det första ska du inte haspla ur dig att SD:are är "kända som antiintellektuella", vad bygger du det på? Rent propagandistiskt skitsnack.

För det andra så är det bara att gå till verkligheten. Ni i 7-partiet stod i åratal och mässade att Sverige hade en bra och fungerande asyl och invandringspolitiek, medans SD pekade på att det inte fungerade. Så kom tvärvändningen och vem har fått rätt? SD. Av det kan den som kan tänka lätt dra slutsatsen att SD är de som har bäst förståelse, kognitiv förmåga att förstå och förutse skeenden i samhället, därav min kommentar.
Citera
2018-01-29, 19:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Strandhäll är som Åkessons partikollegor menar du?
Nej, det menar jag inte. Det är dina egna förvirrade tankar som spökar i din hjärna. Men du är väl van.
Citera
2018-01-29, 19:26
Medlem
svampdamps avatar
Knappt ett dygn efter debatten dör två personer i vårdkön på karolinska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in