Citat:
Ursprungligen postat av
Neroe
Jag kan tycka att det är märkligt när en SD-sympatisör som du själv klagar på andras intellekt när ni själva är kända som de antiintellektuella i dagens samhälle. Än mer märkligt blir det när du tycker att Åkesson kom med lösningar men i samma veva ansåg att Strandhäll inte gjorde det. Obegriplig tankevurpa faktiskt.
I övrigt så var debatten ingen höjdare och jag såg ingen reell vinnare av densamma. Två medelmåttor som debatterar har jag aldrig varit ett stort fan av.
Du förstår inte vad jag menar. Men det är väl inte mer än väntat... För det första ska du inte haspla ur dig att SD:are är "kända som antiintellektuella", vad bygger du det på? Rent propagandistiskt skitsnack.
För det andra så är det bara att gå till verkligheten. Ni i 7-partiet stod i åratal och mässade att Sverige hade en bra och fungerande asyl och invandringspolitiek, medans SD pekade på att det inte fungerade. Så kom tvärvändningen och vem har fått rätt? SD. Av det kan den som kan tänka lätt dra slutsatsen att SD är de som har bäst förståelse, kognitiv förmåga att förstå och förutse skeenden i samhället, därav min kommentar.