2018-01-28, 23:36
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
De söker vittnen till händelsen. Alltså någon som sett delar eller hela händelseförloppet.
Allmänhetens uppgift är att sprida budskapet så att dessa vittnen kan hittas.
Borde inte allmänheten ändå få veta vad det är för typ som ligger bakom detta?
Citera
2018-01-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Men samtidigt borde man kunna få gå ut var man vill utan att behöva oroa sig för att något ska hända. Det känns som att Babel borde få bättre koll på vilka de släpper in och inte släpper in för att undvika liknande situationer i framtiden.
Fast det kanske de redan har försökt med tanke på att de fick deras entré sprängd rätt nyligen....
Babel är ett kriminellt ställe och således borde ingen vettig människa gå dit. Punkt slut.
Citera
2018-01-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZigiWigi
Borde inte allmänheten ändå få veta vad det är för typ som ligger bakom detta?

Det tycker jag absolut.

Det var någon som konstaterade att det kunde bli problematiskt då ett signalement inte längre gör vittnesmålet "oberoende" och juridiskt problematiskt. Sedan hur mycket som ligger i det har jag ingen aning om.
Citera
2018-01-28, 23:52
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Det tycker jag absolut.

Det var någon som konstaterade att det kunde bli problematiskt då ett signalement kan göra vittnesmålet "oberoende" och juridiskt problematiskt. Sedan hur mycket som ligger i det har jag ingen aning om.
Men då är vi på samma sida i det hela.

Jag anser att folk som inte kan bete sig utan ska tafsa och sen bruka våld när de inte får som de vill borde hängas ut så att alla kan få se vilka svin de är. Men ifall det nu är så att det kan hindra den juridska processen så bör man inte gå ut med det, jag är ingen jurist så det har jag ingen koll på.
Citera
2018-01-29, 01:05
Medlem
Ja, Babel är ett riktigt dåligt jävla ställe, på alla sätt och vis.
Men snälla nån, hur tänker ni som ifrågasätter hur man ens kan gå på Babel? Det ni gör är att ni faktiskt ursäktar denna sjuka samhällsutveckling, där kvinnor och män inte kan röra sig fritt utan att riskera att bli utsatta för sådan grov misshandel som detta torde vara.
Sluta upp med det där! I Sverige skall unga, gamla, kvinnor, män, barn, kunna gå ute VAR SOM HELST i landet utan att bli våldtagna, misshandlade, rånade eller dödade. Skärp er!
Citera
2018-01-29, 08:28
Medlem
Du verkar ha en förvrängd verklighets uppfattning det Sverige existerar inte längre tyvärr. Jag menar så klart inte att vi ska acceptera sådant beetende men man bör fundera en extra gång innan man ger sig ut på sådana här ställe.
Citera
2018-01-29, 10:32
Medlem
paras0nics avatar
BOs syster har lagt upp en Facebook post med tillhörande bilder, hur kan man slå en så vacker tjej? Eller någon i över huvud taget.

https://www.facebook.com/100000216407365
Citera
2018-01-29, 10:51
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Varför skulle någon ens gå på babel när det hänger en massa kriminella personer med tanke på dess historik. Har svenska tjejer inget vett innanför pannbenet eller? Man ska inte behöva ha en IQ på 130 för att veta att Babel är en plats man ska undvika!

De som en gång byggde kyrkan i vilken Babel nu huserar måste vrida sig i sina gravar. I loggan är givetvis regnbågen inkluderad. http://babelmalmo.se/om-babel/mer-information/

Att man inte nämner ett signalement brukar ju vara ett signalement... inlindat i argumentet att man inte ska påverka eventuella vittnens minnesbilder.
Citera
2018-01-29, 11:02
Medlem
Gabogibos avatar
Kanske vore vettigt att installera övervakningskameror på klubbar och barer.
Jag har alltid avskytt övervakning i hela mitt liv, men kunde inte heller föreställa mig att Sverige skulle se ut så här 2018.
Citera
2018-01-29, 11:08
Medlem
ZigiWigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Att man inte nämner ett signalement brukar ju vara ett signalement... inlindat i argumentet att man inte ska påverka eventuella vittnens minnesbilder.
Precis detta jag är inne på... Hade inte förvånat mig alls ifall signalement till slut hade kommit ut och det visar sig att det är ett skäggbarn som ligger bakom detta.

Fast om vi nu ska vara realistiska så är detta nog inget som förvånar någon trots att pk-vänstern väljer att förneka det faktumet att det är de som har sett till att det ser ut såhär i Sverige idag. Det är ju ändå de som har röstat sig till det här, så låt dem nu få vad de vill. Malmö är redan förlorat, just nu vill jag nästan bara se skiten brinna så att man förhoppningsvis kan lära sig av försökskaninen till stad.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Kanske vore vettigt att installera övervakningskameror på klubbar och barer.
Jag har alltid avskytt övervakning i hela mitt liv, men kunde inte heller föreställa mig att Sverige skulle se ut så här 2018.
Övervakning vore det optimala, men finns det inte lagar som hindrar detta?
Kanske är helt fel på det hela och ifall det nu finns lagar som stoppar övervakning så är det nog dags för en lagändring. Ifall man har rent mjöl i påsen borde det inte göra något om man hamnar på film.
Citera
2018-01-29, 12:33
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Ordningsvakter borde väl ha funnits på platsen, kanske vet de något av värde?
Citera
2018-01-29, 12:39
Medlem
panzertaxs avatar
BO har lagt ut fler bilder på fb nu med bild på ansiktet i vad som verkar vara en sjukhussäng osv.

Hur kan något sådant här ske på en nattklubb utan att det kommer vakter flygandes? Är det någon gång en dörrvakt är snabbt framme och vevar batong är det ju om någon slänger en glasflaska på en krog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in