Citat:
Ursprungligen postat av
Hulkapulka
Att man inte nämner ett signalement brukar ju vara ett signalement... inlindat i argumentet att man inte ska påverka eventuella vittnens minnesbilder.
Precis detta jag är inne på... Hade inte förvånat mig alls ifall signalement till slut hade kommit ut och det visar sig att det är ett skäggbarn som ligger bakom detta.
Fast om vi nu ska vara realistiska så är detta nog inget som förvånar någon trots att pk-vänstern väljer att förneka det faktumet att det är de som har sett till att det ser ut såhär i Sverige idag. Det är ju ändå de som har röstat sig till det här, så låt dem nu få vad de vill. Malmö är redan förlorat, just nu vill jag nästan bara se skiten brinna så att man förhoppningsvis kan lära sig av försökskaninen till stad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gabogibo
Kanske vore vettigt att installera övervakningskameror på klubbar och barer.
Jag har alltid avskytt övervakning i hela mitt liv, men kunde inte heller föreställa mig att Sverige skulle se ut så här 2018.
Övervakning vore det optimala, men finns det inte lagar som hindrar detta?
Kanske är helt fel på det hela och ifall det nu finns lagar som stoppar övervakning så är det nog dags för en lagändring. Ifall man har rent mjöl i påsen borde det inte göra något om man hamnar på film.