2018-01-29, 11:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaften
Strandhäll körde inte över Åkesson, men han var obehagligt frånvarande denna gång. Är det någon som kan konstatera att Strandhälls siffror var riktiga och inte hämtade ur tomma intet?

Det är nog ingen hemlighet för någon att SD är en enfrågeparti i grund och botten, men att förneka att Jimmie Åkesson är en skicklig debattör och retoriker för att han inte gjorde bra ifrån sig denna gång är bara löjligt.

Man kan tycka vad man vill om Åkesson men han är rätt lik sossarnas gamla räv Göran Persson och brukar ha stenkoll på siffror. Annika körde på lite som sverker i plus och säger en massa saker utan att låta någon svara. "jimmie åkesson ni vill sänka skatterna och er budget är mycket lägre än vår bla bla" och sen svarar han att de har 11 miljarder mer och trots detta så upprepar hon sitt påstående om och om igen för att det ska bli sant. Det känns iaf som att Jimmie borde ha bättre koll på sin egen budget än vad Annika har och han brukar ha stenkoll så jag tror att hon antingen blandar ihop korten så det hon säger är en halvsanning eller så har hennes personal missat helt.
Citera
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Såg vi samma program? Hon pratade hela tiden i mun på Åkesson och när Åkesson vid ett tillfälle avbröt henne bad hon att få prata till punkt. Om någon blev överkörd så var det Strandhäll.
Jag tycker det var en allmänt dålig debatt där man sparkar in öppna dörrar (alla invandrare som jobbar inom vården) och man kastar siffror som ingen kan kontrollera på rak arm för att gå vidare med att anklaga varandra för att ljuga. Vård är inte Jimmies hemmaplan, lika lite som Strandhälls.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Jimmie Åkesson vill knyta rättigheterna till vård närmare till medborgarskapet. Alltså att man måste vara svenskmedborgare för att ta del av svenskvård. Eller för honom gäller säkert att man ska vara svensk. Och med det innebär att man följer svensk kultur och traditioner t.ex. kan citera Heidenstam vår nationalskald eller går i kyrkan bekänner sig till den kristna tron och tycker om fläsk och bruna bönor är blåögd och blond etc. Är de inte det ska de assimiliseras in i den svenska kulturen. Det han inte insett är att 25% av alla läkare, sjuksköterskor, vårdbiträden. Ja, alla som jobbar inom vården har annan etnisk bakgrund än den svenska. Så tappad!!
Inser man inte att välfärdsturismen har gjort att vården havererat är man en socialdemokratisk lögnare som huserar på Sveavägen 68. Ni skiter fullkomligt i att Sverige är på väg att bli ett u-land bara ni kan klamra er fast vid makten med er importerade röstboskap.
Citera
2018-01-29, 11:25
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Man kan tycka vad man vill om Åkesson men han är rätt lik sossarnas gamla räv Göran Persson och brukar ha stenkoll på siffror. Annika körde på lite som sverker i plus och säger en massa saker utan att låta någon svara. "jimmie åkesson ni vill sänka skatterna och er budget är mycket lägre än vår bla bla" och sen svarar han att de har 11 miljarder mer och trots detta så upprepar hon sitt påstående om och om igen för att det ska bli sant. Det känns iaf som att Jimmie borde ha bättre koll på sin egen budget än vad Annika har och han brukar ha stenkoll så jag tror att hon antingen blandar ihop korten så det hon säger är en halvsanning eller så har hennes personal missat helt.
Vet du hur man vet att en sosse ljuger? Munnen rör på sig.
Citera
2018-01-29, 11:28
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Min tandläkare är afrikan och min läkare är från Iran. Tar en titt på sjukvården så kan du se att många är invandrare om du bor i en liten skithåla så kan det vara svaret till att det inte finns så många utländska där.
Bra trollförsök... sjukvården har inte direkt ett överflöd med afrikanska läkare hehe.

Desperat alibitjatande om läkarkåren som du bevisligen inte kan ett hotat om, med det är kul att läsa dina trollförsök.

Hehe...så får vi hoppas att du håller dig frisk i fortsättningen också.

För riktigt sjuk har du inte varit hos en afrikansk eller iransk läkare. Då hade du varit död nu...

Lättare med tangentbord när du inte har tänder kvar...
Citera
2018-01-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Märkligt att Sossarna fortfarande använder ordet "utmaningar" finns väl inget ord svenskar hatar mer?

Jodå, "ordning och reda" visserligen tre ord men kraftigt missbrukat av sossarna...
Citera
2018-01-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det är ju också betydligt svårare för Åkesson att debattera när det inte är frågor han behärskar.Åkesson har inga svar på hur sjukvården ska förbättras, och det vet han nog själv om också. Då blir han ännu mer frustrerad och fokuserar på fel saker.

Vad menar du med att Åkesson inte har några svar?

Han föreslog bland annat att de vårdanställda som arbetar halvtid skall få gå upp till heltid. Kompetensen finns där, utbildad och klar, men används inte fullt ut. För mig låter det som ett alldeles utmärkt förslag! Av det jag kan läsa om SD's sjukvårdspolitik har de många bra förslag som jag inte ser någon motsvarighet till hos exempelvis S.
Citera
2018-01-29, 11:30
Medlem
Ras-muss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Så överkörd Jimmie Åkesson blev av socialminister Annika Strandhäll i kvällens Agenda. Jimmie Åkesson målade som vanligt med den breda penseln och talade om haveri för sjukvården medan Annika Strandhäll menade att med Jimmie Åkessons politik medför ytterligare nerskärningar. Alltså att han skulle skära ner de resurser som nu går till den sjukvård han själv tycker är underfinansierad. Jimmie Åkesson skakade som vanligt på huvudet och kände inte igen siffrorna. Som vanligt! Plus att han la till ett frustrerat "-Kom igen nu!" När han översköljdes av argument.

Nä, han ska hålla sig till att inte tycka om invandrare och inte ge sig in i annan politik. SDs enda lösning till all världens problem som den globala uppvärmningen, arbetslösheten i Katmandu och brist på sjuksköterskor är, som vanligt, invandringen. Börjar bli lite tjatigt. Släpp sargen och kom in i match eller inte...

Vi får se vem som hade rätt om några månader efter valresultatet. Lipa bara inte om SD vinner, eller får mycket högre stöd än vad som var väntat.
Citera
2018-01-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renaissance
Jodå, "ordning och reda" visserligen tre ord men kraftigt missbrukat av sossarna...
"
"fullständigt oacceptabel" är också ett Socialdemokratiskt ord som inte betyder någonting.
Citera
2018-01-29, 11:37
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Jag tycker det var en allmänt dålig debatt där man sparkar in öppna dörrar (alla invandrare som jobbar inom vården) och man kastar siffror som ingen kan kontrollera på rak arm för att gå vidare med att anklaga varandra för att ljuga. Vård är inte Jimmies hemmaplan, lika lite som Strandhälls.

Alla debatter i TV är lika meningslösa. Däremot kan jag tycka att vård borde vara Åkessons hemmaplan då han är partiledare och vård är en nyckelfråga som det har rejält har krisat kring.
Citera
2018-01-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Jo, så kan det vara. Jimmie är väldigt skicklig vanligtvis, men jag är sugen på att få reda på siffrorna svart på vit. Har Strandhäll fel innebär det att hon ljuger för att vinna poäng i debatten. Jag har svårt att tro att hon hittar på också, eftersom hon har mer att förlora genom att göra det.
Citera
2018-01-29, 11:41
Medlem
Annika sa något om lön för USKor.
Sa hon 29.000?
Vet ingen USKa som tjänar 29.000.

22.000 - 25.000.
Som bäst 27.000

Dra skatt på det och ge ett jobb som är så otroligt slitsamt.
Med ett ansvar så stort för medicineringar i rätt mängd i rätt tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in