2018-01-29, 10:25
Moderator
Tinuviels avatar
Rubrik ändrad.

Orginal:
SD-Åkesson överkörd av socialdemokrat

// mod
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2018-01-29, 10:32
Moderator
OT i stora mängder har under gårdagen och morgonen rensats från tråden.

Ämnet är gårdagens debatt mellan Åkesson och Strandhäll. Håll er till den - trollanklagelser, allmänt tjafs och annat OT kommer att raderas och ni riskerar varningar.

// mod
2018-01-29, 10:34
Medlem
Smoothmans avatar
Ganska intressant när inte ens Socialdemokratiska tidningar håller med Strandhäll eller trådskaparen...

Aftonbladet: "Strandhäll kan inte förklara bort krisen"

"Förlåt, men om ministern och hennes medarbetare tror att krisen i sjukförsäkringen är en fråga om pedagogik har regeringen faktiskt riktigt stora problem."

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9mE9L5/strandhall-kan-inte-forklara-bort-krisen
Senast redigerad av Smoothman 2018-01-29 kl. 10:40. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-29, 10:36
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Så jävla roligt när någon annan än en SDare hinner göra trådstarten efter sådana här debatter.

Man riktigt känner paniken i inläggen, gråten i halsen, har någon sagt något dumt om den store Jimmie?!?!

Fantastiskt underhållande.

mvh
Haha, ja, så kan man ju absolut välja att se det. Men man kan också lika gärna se det som helt tvärtom. Här rusar sossarnas trollfabrik fram som en dåre för att skapa tråden innan någon annan hinner före! I jämställdhetens namn måste jag säga att jag inte bryr mig det minsta om vem som skapar tråden. Med undantag för en liten tråd i Partier och partipolitik verkar det som om den här "debatten" hade smugit sig förbi så gott som obemärkt om det inte hade varit för er. Därför vill jag tacka dig och dina jämlikar, din lilla retsticka.
Citera
2018-01-29, 10:36
Medlem
Strandhäll har alltid en agressiv tonfall till skillnad mot Jimmie Å.
Inte konstigt väl att man bli "överkörd" då.Så jag också skulle skaka på huvudet.Vad annars kan man göra då man är tvungen att stå och lyssna på en oförskämd individ???
Ja,och invandringen ÄR storsta problem.Den ska strypas bara.Men jag tappade hoppet för detta land.Lättare att lämna den..
Citera
2018-01-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Wow ytterligare en från begåvningsreserven.
Så få har inte svenskar blivit, hur kommer det sig annars att svenskar är majoritet på flesta arbetsplatserna annars?
Varför just sjukvården? Jo för vård personal har varit oattraktivt yrke då sjuksköterska anses vara låg status. För svenska kvinnor jagar karriär titlar istället. Medan männen sitter och gnäller över invandring på flashback hela nätterna istället för plugga och utbilda sig till läkare.

Det min vän är problemet.

Enligt SCB är antalet svenskar med två inrikes födda föräldrar mindre än sju miljoner. Sverige har 10 miljoner invånare. Därmed har ca trettio procent utländsk bakgrund. Se Infos inlägg ovan.

Om de med utländsk bakgrund hade konsumerat vård i samma utsträckning som de med inhemsk bakgrund så hade de därmed konsumerat mer vård än de producerade. Dvs utgjort en belastning.

Nu vet vi dock att de med utländsk bakgrund konsumerar MER vård än de med inhemsk bakgrund. De utgör därmed en än värre belastning.

Till detta kommer att de flesta inom vården med utländsk bakgrund inte är asylsökande utan komna från Europa.
Citera
2018-01-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Så överkörd Jimmie Åkesson blev av socialminister Annika Strandhäll i kvällens Agenda. Jimmie Åkesson målade som vanligt med den breda penseln och talade om haveri för sjukvården medan Annika Strandhäll menade att med Jimmie Åkessons politik medför ytterligare nerskärningar. Alltså att han skulle skära ner de resurser som nu går till den sjukvård han själv tycker är underfinansierad. Jimmie Åkesson skakade som vanligt på huvudet och kände inte igen siffrorna. Som vanligt! Plus att han la till ett frustrerat "-Kom igen nu!" När han översköljdes av argument.

Nä, han ska hålla sig till att inte tycka om invandrare och inte ge sig in i annan politik. SDs enda lösning till all världens problem som den globala uppvärmningen, arbetslösheten i Katmandu och brist på sjuksköterskor är, som vanligt, invandringen. Börjar bli lite tjatigt. Släpp sargen och kom in i match eller inte...

JÅ var lugn och sansad och försökte diskutera. Strandhäll uppfattade jag som lite hysterisk och väldigt skrikig vilket gjorde att några argument (om de fanns) inte nådde ut till mig som tittare. Det jag uppfattade från hennes sida var diverse påhopp som jag inte kunde ta ställning till och det kändes som att det var meningen att hon ville spela på den flöjten eftersom hon saknade verkliga argument, vilket hon också kände till. Hela hon lät och såg desperat ut.
TS tycker jag inte är mycket att ta på allvar - då han el hon redan i första meningen - i andra stycket (fetstil) visar sin okunnighet och avoga inställning till Jimmie Åkesson.
Jag blev i alla fall mer nyfiken på Åkesson. Strandhäll tyckte jag bara var pinsam och helt kass att lyssna på. Hon gav uttrycket "hysteriskt fruntimmer" ett berättigande. Trist.
Senast redigerad av GillarGillarInte 2018-01-29 kl. 11:08.
Citera
2018-01-29, 10:50
Medlem
Separatistens avatar
Alla noterade väl Annika Strandhälls härskarmetoder?

"Det är bara OK när vi gör det"
Citera
2018-01-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Såg inte hela debatten, men när jag kom in på slutet darrade läpparna på Åkesson och han såg helt färdig ut. Fick intrycket att han var totalt knockad och svarslös. Var han lika skakig hela tiden? I så fall väntar nog ett nytt sammanbrott innan valet
Jimpa gjorde verkligen ett svagt intryck. Tippar på att han knaprar alldeles för mycket lugnande. Skulle inte förvåna mig om SD av ren besvikelse och ren desperation snart gör en Batra.
Citera
2018-01-29, 10:59
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Såg inte hela debatten, men när jag kom in på slutet darrade läpparna på Åkesson och han såg helt färdig ut. Fick intrycket att han var totalt knockad och svarslös. Var han lika skakig hela tiden? I så fall väntar nog ett nytt sammanbrott innan valet
Debatten var väldigt kort, cirka 10-15 minuter, och det var ärligt talat inte mycket som sas av Åkesson, Strandhäll och programledaren. Jag upplevde snarare att Åkesson och även programledaren till viss del blev frustrerad av att Strandhäll hellre ville debattera huruvida krisen är ett haveri eller inte, istället för att faktiskt debattera problemen. Det var snarare tvärtom att det var Strandhäll som verkade knockad och svarslös.
Citera
2018-01-29, 11:04
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jösses, har sossarnas valkampanj startat på Flashback nu

Det funkar kanske inte så bra att dra uppmärksamhet till ett klipp där en sosse gör bort sig och sedan bara pladdra på i hopp om att folk ska tro motsatsen.

Det är INTE så här man bedriver "organisk valkampanj i sociala medier". Det blir som när farfar försöker snacka med kidsen

Ja är det inte hur kul som helst med dessa sossevurmare som försöker ha valet här på FB!
Och ja fram med popcornen och Ramlösan för här ska festas med sjukt roliga inlägg av dessa foliehattar!
Citera
2018-01-29, 11:08
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Ja är det inte hur kul som helst med dessa sossevurmare som försöker ha valet här på FB!
Och ja fram med popcornen och Ramlösan för här ska festas med sjukt roliga inlägg av dessa foliehattar!

Fast normalt sett är det väl SD:s trollfabrik som huserar tämligen enväldigt här. Ytterst sällan man möter någon uppstickare från annat håll. Den här trådstarten kändes närmast unik och därför ganska rolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in