2018-01-27, 17:26
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för intressanta synpunkter! Men, gällande misstanken om att det skulle vara Salah som sköt M*ysem: Som jag minns det från FUPen var det Salah som körde den bil som var Mommes flyktbil, den bil som bara plötsligt, av en händelse (lögn såklart), befann sig i närheten enligt Momme. Därför tycker jag inte det känns sannolikt att Salah var skytten utan att någon annan sköt, som sedan försvann på moped. Men, jag kan ha missuppfattat. Hur resonerar du kring Salah? Ta det via PM om du vill, om du inte vill dra vidare i det i tråden.

Tror du är på helt rätt spår. Finns inget som talar för att Salah sköt han satt bara i bilen hela tiden. Det är Mekky eller någon av hans grabbar som avlossade skotten. Det är fyra som är direkt inblandade varav Abdelrada och Salah drar åt ett håll och de okända åt ett annat.
Citera
2018-01-27, 17:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunchohoudini
Andra satt häktade för mordet på Akram, väldigt länge dessutom.

Vad jag antecknat fanns rykten här på FB att Ahmad Z*mz*m skulle vara skytt, och att M*kky och H*m*de skulle suttit häktade. Har du mer info kring detta? Dra gärna ett PM om du inte vill skriva här i tråden.
Citera
2018-01-27, 17:46
Medlem
Citat:
Vad jag antecknat fanns rykten här på FB att Ahmad Z*mz*m skulle vara skytt, och att M*kky och H*m*de skulle suttit häktade. Har du mer info kring detta? Dra gärna ett PM om du inte vill skriva här i tråden.
Är Ham*de han som heter pap0 k*rim på facebook?
Citera
2018-01-27, 18:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs

Vad jag känner till är Pap0 bror till H*m*de (som egentligen heter *hm*d *bdul K*rim)
Citera
2018-01-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Hamade och Papo är brorsor.
Citera
2018-01-28, 02:03
Medlem
Vad fasiken återuppstår nte maysem för och tar sina broshirs HÄMND?
det äe väl så det funkar hos er i skåne
Citera
2018-01-28, 15:46
Medlem
Har varit mycket rörelse på pkatsen senaste dagarna (nåt gäng). Samt ett par polisbilar, nån som vet nåt?
Citera
2018-01-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad fasiken återuppstår nte maysem för och tar sina broshirs HÄMND?
det äe väl så det funkar hos er i skåne

I fup säger ju Maysem att han inte kan göra ngt mot en miljonär som har både pengar och vapen (Mekky bröderna) det låter klokt i mina öron i allafall. Förr eller senare åker de skyldiga dit och då dröjer det läääääänge innan de kommer ut igen!
Senast redigerad av Mint100 2018-01-28 kl. 18:41.
Citera
2018-01-28, 18:36
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
I fup säger ju Maysem att han inte kan göra ngt mot en miljonär som har både pengar och vapen (fakkhry bröderna) det låter klokt i mina öron i allafall. Förr eller senare åker de skyldiga dit och då dröjer det läääääänge innan de kommer ut igen!

Ett tips bara: Skriv inte Fakkhry-bröderna utan M*kky-bröderna så att man inte tror att det rör släkten F*khro.

I övrigt är det ju precis som du skriver. Dessutom kan jag inte se att M*ysem har våldskapitalet att göra något själv, Momme var ju hans bästa/närmaste vän och jag kan inte tänka mig att han har en massa folk som skulle vilja göra jobbet åt honom. Om han knäpper en i den andra skaran finns där nog rätt många som kan hämnas på honom. Det är vad jag tror.
Citera
2018-01-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ett tips bara: Skriv inte Fakkhry-bröderna utan M*kky-bröderna så att man inte tror att det rör släkten F*khro.

I övrigt är det ju precis som du skriver. Dessutom kan jag inte se att M*ysem har våldskapitalet att göra något själv, Momme var ju hans bästa/närmaste vän och jag kan inte tänka mig att han har en massa folk som skulle vilja göra jobbet åt honom. Om han knäpper en i den andra skaran finns där nog rätt många som kan hämnas på honom. Det är vad jag tror.
!
Citera
2018-01-28, 20:31
Medlem
Klart han kan göra något själv. Bara skaffa en pistol eller kpist och vänta i en bil . Som ett själmordsuppdrag eller stor risk att åka fast kanske men då har han hämnats åtminstone
Citera
2018-01-28, 20:47
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Klart han kan göra något själv. Bara skaffa en pistol eller kpist och vänta i en bil . Som ett själmordsuppdrag eller stor risk att åka fast kanske men då har han hämnats åtminstone

Läste du mitt inlägg ett par inlägg upp eller? Det är ju sin sak att lyckas klippa M*kky eller vem det nu är som är "hjärnan" i den andra konstellationen men då finns det 10 andra thugs som kan hämnas. M*ysem verkar inte alls ha våldskapitalet att genomföra den sådan sak, verkar inte ha många vänner alls som skulle kunna backa honom. Så, det tror jag inte mycket på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in