2018-01-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Nya spekulationer.
Mitt fetade i det tredje stycket.

Kan OH uppvisat lite aspergerdrag/ASD? Väldigt lätt variant i så fall.
Han hämtade enligt ett tidigare inlägg i tråden energi i sitt arbete. Specialintresse(n), i det här fallet momsjuridik, är vanliga hos personer med autismspektrumtillstånd och har ofta effekten av att vara en behaglig plats att försjunka i. Om det nu föll sig så att OH kunde försörja sig på sitt specialintresse, var det kanske inte konstigt att han blev så framgångsrik vid förhållandevis låg ålder.

Det är vanligt bland personer med autistiska drag att vilja ha rutiner och saker på ett särskilt sätt för att skapa förutsägbarhet. Det var därför jag frågade imorse i tråden om någon visste, eller hade en uppfattning om OH hade strikta rutiner. Det kan säkert upplevas som kontrollerande hos omgivningen. Hastiga förändringar skapar kaos och stressar personer med autistiska drag. Har OH upplevt förändringar som han inte kunnat förutse/påverka/hantera under lång tid, har det gjort honom psykiskt utmattad och deprimerad och till sist brast det för honom och katastrofen blev ett faktum.

Det är väl vidöppet i orsakerna, men jag kan hålla med dig om denna möjlighet.

Ruiner och kontrollbehov kan vara utmärkande i AST, men behöver inte vara det, det finns en oerhörd variation i performance för människor med Asperger eller AST.

Det läskiga kan vara kombon, att OH haft sina döttrar i en sexuell barn-relation, och det blir problem när dom börjar sin färd mot mogna kvinnor.....

En möjlig bakgrund, men jag har alldeles för lite bakgrundsinfo om hur familjen egentligen levde, för att spekulera vidare i detta.
Citera
2018-01-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Håller med.

Tänk om han dragit ner Hanna i avskums helvetetsdjupet.

Först mördar han henne och sedan får han det att framstå för hela världen i all oändlighet att mamman också velat ta livet av sina underbara flickor.

Hon kommer aldrig att få ro i sin grav.

Mannen är ett fullblodigt monster.

Nej Oskar är inte den du tror vara. Tyvärr.
Citera
2018-01-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttan1980
Jag tänker absolut inte lägga ut denna kvinna här, jag har lovat och inte säga vem hon är.
Sen får du tro vad du vill.
Jag vet vad hon har sagt och måste inte bevisa något för dig.

Ok jag respekterar dig men måste ge dig en bravo. Man vet aldrig att kvinnan är jag. ;-)
Citera
2018-01-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Vem är Oskar?
Citera
2018-01-26, 20:39
Medlem
Citat:
Nej underskrift är äkthet. Det är snarare Oskar som är den modigast av familj som är den sist död av alla.

En underskrift säger ingenting, man kan både manipulera och hota någon att skriva under.
Frågan är inte om båda skrev under. Frågan är vem som skrev brevet.
Citera
2018-01-26, 20:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttan1980
Jag tänker absolut inte lägga ut denna kvinna här, jag har lovat och inte säga vem hon är.
Sen får du tro vad du vill.
Jag vet vad hon har sagt och måste inte bevisa något för dig.

Den teorin du skrev har jag också läst.
Självklart skall man inte lämna några detaljer som kan peka ut vem som är källan, vore väldigt respektlöst.
Citera
2018-01-26, 20:41
Bannlyst
Citat:
VAKNA FOLKS!! Läs mitt förra inlägg.

Men en annan intressant sak ,jag undrar hur dog de? Vad tror ni?

Polisen som gick in och var tvungen gå ut snabbt efter och fick prata med kurator efteråt det. Ja våldsam död var det tydligen. Föräldrar har nog använt skjutvapen och sprängt bort deras huvudet. Anledning? Varför väljer de våldsam död tror ni? Spekulerar ni.

PS döttrar lider inte av det. De vet inte att föräldrar tagit deras livet. Hur ja gissa ni.

Tror jag läste nånstans att dom sköt sig med en kniv.
Citera
2018-01-26, 20:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Hur kan polisen vara säkra på att Hanna var med på att döda barnen?
En namnunderskrift är lätt att förfalska.
Jag tror mer att Oskar är den skyldiga.
Nej, en namnteckning är inte lätt att förfalska. Det är i princip omöjligt att lura en bra grafolog, och sådana är jag rätt säker på att polisen har tillgång till. Så jag tror definitivt att underskrifterna är äkta, däremot kan ju Hanna (eller Oskar också för den delen) ha lurats eller tvingats att sätta sin namnteckning på pappret ifråga.
När polisen släppte nyheten om brevet, var de tillräckligt säkra på att båda skrivit under för att våga påstå detta. Däremot var inte brevet helt färdiganalyserat avseende äkthet på alla plan. Svårt att veta vad de syftade på, men kan ju röra sig om autencitet också. Psykologiskt skolade textkritiker kan hitta mönster som visar på lögn, kanske. Vi vet ju dock så lite om brevets innehåll, så vidare spekaltioner kring det känns meningslöst i nuläget. Jag nöjer mig med att hävda, att det motiv de anger i brevet inte behöver vara sant. Som sagt tidigare, "de" är ju mördare så "de" kan lika gärna vara lögnare också.
Sedan har det ju förekommit rykten här i tråden om en film av något slag. Den skulle också kunna ligga till grund för polisens analys.
Citera
2018-01-26, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det stämmer bra med mitt förra inlägg. Oskar fick en topptjänst på LU och Hanna gav upp en strålande karriär på E&Y för ett betydligt enklare jobb på Skatteverket.
Det som hände 2016 var väl att Agnes snart skulle börja på högstadiet med allt vad det innebär av mognad tillsammans med skolkamrater. Pubertet, kärlek, skvaller och inte minst sexuellt uppvaknande. Det var alldeles för farligt för Oskar. Därför letar han över hela världen efter en kvacksalvare som kan skriva "rätt" sorts intyg.

Första halvan hänger jag med på.....
Men, du tappar mej vid mitten ungefär.
Går tyvärr inte ihop med min teori, men fortsätt kämpa med din.
Citera
2018-01-26, 20:48
Bannlyst
Citat:
Jaså vem är kvinnan? Upp till bevis!

Har du nått själv att komma med ?
Info, bevis, PM, säkra källor.......
Eller skall du bara in och spela Allan, och röra om lite i grytn.
Vad vill du ?
Citera
2018-01-26, 20:55
Bannlyst
Citat:

Jag börjar gilla dej.....
Tror att du sitter på lite info.
Fortsätt !
Citera
2018-01-26, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
En underskrift säger ingenting, man kan både manipulera och hota någon att skriva under.
Frågan är inte om båda skrev under. Frågan är vem som skrev brevet.

Tänk nu alla som sitter med tavlor som picasso har signerat.
Helt plötsligt fick världen 589.000 nya mångmiljonärer.
Klart som fan att polisen har koll på namnteckningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in