2018-01-21, 12:45
Medlem
Om man bildgooglar Hanna Brenton så får man fram en brunhårig kvinna med grå basker och halsduk, det står ”Bjärred Pics”, är det hon?
Citera
2018-01-21, 12:48
Medlem
Happylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
[/b]
Suck, vi har ju konstaterat för länge sedan att det INTE är mamman utan en Linette. Att bilden kommer upp beror på att man på en profilsida på LinkedIn får upp förslag på andra profiler.

Suck, sluta sprid länken då om den ändå är felaktig?
Citera
2018-01-21, 12:48
Medlem
Strandslendans avatar
Vidrigt detta med bilden. Nu är Hanna död men nästa gång kanske det är någon levande, där någon oskyldigt blir utpekad som pedofil, mördare osv. Jag förstår folk som inte vill lägga ut bilder på nätet, detta är helt sjukt.

Googles sökfunktion kan för övrigt dra någon gammalt över sig för den är med all tydlighet dysfunktionell.
Citera
2018-01-21, 12:50
Medlem
Wiljans avatar
Tänker mig att alla 4 har dragit ner varandra i negativa tankemönster under en längre tid med sjukdomstillstånd som de inte funnit någon lösning på.

En anledning till att det kan va så tyst kanske är för att äldsta dottern försökt ta sitt eget liv/ hotat att göra det.

De vågade inte lämna henne ensam och deras försök att få henne att vilja leva misslyckats.

NEJ, jag säger inte att det är ok att döda sina barn.
Citera
2018-01-21, 12:51
Medlem
Vad hade flickorna för åkomma/sjukdom? Skulle de bli sämre med tiden? Snabb försämring? Vad hade de för symptom nu innan de dog? Skulle de hamna i rullstol? Satt någon av dem i rullstol? Skulle de bli sängliggande större delen av livet? Var de känsliga för ljud/ljus? Var de någonting med hjärnan? Hade de någon hygglig vakentid varje dag? Hade de värk i leder? Ömma muskler? Kunde de lämna huset? Kunde de resa sig upp själva och röra sig? Var motoriken bra eller dålig? Hade de någon fritid utöver hemundervisningen? Om mammans cancer kom tillbaka och blev obotlig, drabbade den skelettet? Fick hon reda på att hon hade två veckor eller mindre kvar i livet? Var pappan frisk eller sjuk? Kom deras anhöriga och stöttade dem med lite hushållsarbete någon gång då och då? Hur hjälpte pappan mamman att dö? Hur levde barnen innan? Hade de kompisar?

Det här är ett unikt fall som satt spår i typ hela landet och så länge det inte finns några svar att få så kommer alla spekulationer (ibland osmakliga) att fortgå. Är det så de vill få dem att framstå, så får vi acceptera det. Kanske hade vi förstått mera om vi hade vetat mer, men icke.

Förmodligen blir allt obesvarat och vi får vara som frågetecken.

Tills dess vet jag vad jag tycker. Min karl delas samma åsikt. I våra ögon är föräldrarna fortfarande en mördare och en mörderska.

Det är upp till andra att ändra den åsikten. Annars får offren leva med den stämpeln, även i graven. Jag förmodar att de inte hamnade i himmelen.
Citera
2018-01-21, 12:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jo, men med 45% kvinnliga mord och 55% män, så skulle jag säga att det är rätt jämt skägg om man har med filicid att göra. Så jag skulle inte säga att genus har något berättigande i hypotetiska diskussioner, men ändå kommer det alltid upp. Fan, en del här tror på mannen i huset trots att de i detta fallet är helt statistiskt inom vad man förväntar sig, med 50% kvinnlig gärningsman och 50 % manlig gärningsman. Dvs 50/50 är ju hyfsat nära 45/55...

Ja, men de siffrorna gäller som sagt filicid. Jag trodde iofs från början det var en något kraftigare övervikt för manliga GM där, men de siffrorna verkar väl belagda vad gäller svenska förhållande. Stefan S visade ju med länkar är bilden när det gäller familicide/family innihilation en annan statistiskt. Där gäller att GM med mycket stor sannolikhet i utgångsläget är mannen i familjen.

Nu är vi med existensen av avskedsbrev och andra uppgifter i ett annat läge och ursprungssannolikheten är överspelad om fakta säger annorlunda.

Men noterbart är ändå att det tycks följa mönstret såtillvida att även om samförstånd mellan föräldrarna förelåg, så skall mannen varit den mer aktivt handlande parten som såg till att alla andra var döda innan han själv begick självmord.
Citera
2018-01-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happyland
Suck, sluta sprid länken då om den ändå är felaktig?
Nu var det ju inte jag som spred den, utan tvärtom försökte få folk att förstå varför denna bild kommer upp. Detta efter typ 20 inlägg i tråden som pekar på denna bild.
Citera
2018-01-21, 12:52
Medlem
Försökte fetmarkera men fattade inte hur man gjorde..
Det är ju olika i olika kommuner men även om hemundervisning är väldigt ovanligt är det ändå något som görs när eleven trots olika former av anpassningar ändå inte klarar av att komma till skolan. Dvs det behöver inte vara så att skolan bedöms skadlig. Det kan helt enkelt vara så att man inte får eleven till skolan på något vis. Eftersom skolan ändå har ansvar för elevens skolgång är hemundervisning då det enda som återstår.

Sedan är ribban för lägsta acceptabla föräldrarförmåga enligt soc bedömning väldigt låg. Det allra mesta bygger på frivillig hjälp dvs att föräldrarna vill ta emot hjälp. Tvingande åtgärder som att ta barnen ifrån föräldrarna händer oerhört sällan om det inte förkommer övergrepp, fysisk misshandel eller drogmissbruk. Åtminstone i ”min” kommun.
Senast redigerad av Malva1 2018-01-21 kl. 13:06. Anledning: Det ser konstigt ut. Hamnade fel på något vis
Citera
2018-01-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tror du det spelar någon som helst roll vad polisen säger? Tror du alla spekulationer och fria fantasier i t.ex. den här tråden skulle upphöra?

Ja, det spelar en roll vad Polisen säger. Fria fantasier, konspirationer och annat trams går inte helt att ta bort. Men en mer sansad diskussion kan frambringas med bekräftad information.

Det är inte alla i tråden som fantiserar. Med tiden blir det mera sansat och personer som inte deltagit innan kommer in i tråden med bra information. Det har redan skett och vänta någon vecka så ser du att jag har rätt i detta.

Samförståndet är unikt och därför hade en förklaring på hur den slutsatsen tagits varit på sin plats. Att bara hänvisa till en underskrift är för mig en svag förklaring på en så pass unik slutsats. Hur det är ställt utom tvivel kan säkert Polisen gå ut med.
Citera
2018-01-21, 12:54
Medlem
Ingen har kunnat visa upp rätt bild. Någon sa sig ha sett en bild av henne tagen på 90-talet., blond och ljusblå skjorta men ingen sådan bild har ändå publicerats här. En av hennes kollegor har i tråden beskrivit henne som någon som ser trevlig ut.
Citera
2018-01-21, 12:54
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Visst. Det var nåt allvarligt vajsing med pappan i denna familj. Sin egen psykiska beskaffenhet dolde han skickligt bakom sina döttrars förmenta "sjukdom". Hans fru var inte bara lättpåverkad. Hon var dessutom obrottsligt lojal med sin man. Om man levt i långvariga förhållanden med en kvinna som man fått barn med kan man bli förvånad över hennes obrottsliga lojalitet, även i fall där den inte behövs. Man förvånas faktiskt ibland hur denna lojalitet tyvärr gränsar till ren dumhet.

Ursäkta att jag säger det men den här pappan hade klart psykopatiska drag. Det framgår klart över hans skicklighet att dupera skolpersonal, kollegor och chefer. Jag gissar att han är den felande länken i denna familj. "Detta var en familj i djup kris" säger en rektor om och om igen,
med darr på rösten. Denna uppfattning har hon bibringats under samtal med pappan som skickligt har manipulerat henne.

Vad som sist och slutligen förmådde denna dominerande och sjuka hanne att ta hela sin familj med sej i graven kommer vi aldrig att med säkerhet få veta. Men nu vet ni iaf sanningen bakom "döttrarnas sjukdom" och pappans dominans i familjen, hans destruktiva läggning och hans ödesdigra psykopati.

Håller med dig, men du skriver "Men nu vet ni iaf sanningen bakom "döttrarnas sjukdom" vad menar du ? att de inte var sjuka o att det var bara pappan som inplanterade detta i deras hjärna och de blev därefter?
Citera
2018-01-21, 12:56
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej.
Ingen har kunnat visa upp rätt bild. Någon sa sig ha sett en bild av henne tagen på 90-talet., blond och ljusblå skjorta men ingen sådan bild har ändå piblicerats här. En av hennes kollegor har i tråden beskrivit henne som någon som ser trevlig ut.

Jag har den bilden och den kommer inte publiceras fören jag får den bekräftad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in