2018-01-21, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Okey, ni körde det för en vecka sedan men hur kunde ni lägga det åt sidan? Ingen har ju motbevisat att så var fallet?

Nejdå..inget är motbevisat.
Känner du att du har nått, så kör på det.
Citera
2018-01-21, 00:48
Medlem
GNOMDSs avatar
Mamman och pappan var ganska gamla när dom fick sina barn.Jag har letat efter evidens för ökad risk för barn med äldre föräldrar. Svar : Om pappan är över 40 år ökad risk men fortfarande på det individuella planet låg risk.Äldre mamma även där ökad risk. Riskfaktorn är äldre pappa.SLUTSATS: i just detta fall går det inte att påstå entydigt att det finns en risk.Men om det finns pekar det på pappan.Troligt blindspår.
Citera
2018-01-21, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag måste ha missat något! Vad är det som framkommit att något var onormalt med elförbrukningen ?

Elförbrukningen sjönk helt plötsligt den 6:e.
Jag minns att nån skrev det....
Citera
2018-01-21, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att Astrid Lindgren sa nåt liknande i en saga som nästan alla barn har läst eller hört. Hon vågade lyfta sånt som man tydligen inte ens får skriva på flashback med risk för förtal.
Dessa frågor är centrala för elever, de behöver diskutera och få verktyg att hantera ångest inför livet. Jag tror siffrorna på hur många vuxna som någon gång funderat på självmord är 50% om inte högre. Att en tonåring, som sett hela sitt liv krossas, med förändringar djupt inne i kroppen som denne inte förstår skulle ha tankar på döden är nog något vi nästan måste utgå från. Men hur långt gick sådana tankar och hade det någon betydelse?
Avskedsbrevet ger säkerligen svar på den frågan. Vi som undrar och har svårt att förstå kommer kanske aldrig få svar på det.

Jag utgår från att föräldrarna måste åtminstone en gång ha fått höra att dottern, döttrarna är osäkra på om de klarar den bördan som lagts på deras axlar.

Ur Börderna Lejonhjärta kan vi läsa följande

Jonathan, jag kan simma, skrek jag. Ja, det är klart du kan simma, sa Jonathan.
Och då kom jag att tänka på något. Jonathan, har du märkt en sak, sa jag.
Jag hostar inte något mera. Nej, det är klart att du inte hostar, sa Jonathan.
Du är i Nangijala nu.
Citera
2018-01-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har fått information om att den äldre dottern har klart uttalat tankar på att begå suicid. Jag kan omöjligen bedöma sanningshalten, så jag vill inte ens ta den diskussionen. Det är en annan källa än den jag fått korrekt information av, jag tror den här källan på att den äldre dottern hade livsleda kan nog stämma.

Ni får ta det för vad det är. Det påverkar åtminstone mina tankar en hel del.

Jag tycker det låter mer troligt än inte.. Kanske har det varit mycket gråt och vädjanden. Mycket svårt att ens föreställa sig hur man reagerar som förälder. Men hon skulle kommit ut ur huset..
Citera
2018-01-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Vem?
Citera
2018-01-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det kan ju ha varit något så trivialt som ett längre elavbrott ? Det är ju inte ovanligt när det blåser tex!
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Dessa frågor är centrala för elever, de behöver diskutera och få verktyg att hantera ångest inför livet. Jag tror siffrorna på hur många vuxna som någon gång funderat på självmord är 50% om inte högre. Att en tonåring, som sett hela sitt liv krossas, med förändringar

Du utgår ifrån inte vi. Du gissar och andra begriper att det inte finns underlag för dina teser gällande sagorna. Självmordskandidater som skadar andra är extremt ovanliga, så nu kommer man utreda minsta detalj i det här ärendet. Uteslutande sagor då givetvis. Det här kommer man inte lägga åt sidan utan nu ska man förhindra att sjuka föräldrar mördar sina barn och sedan tar sina liv. Det är samhällets uppgift att identifiera och förhindra att sånt här sker.

Finns inte minsta uppgift på dödshjälpsidiotin utan här utreder man mord och det minst två mord.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-21 kl. 00:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
2018-01-19, 21:22
Raketpotatis
Medlem
Reg: Oct 2012
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.
Citera
2018-01-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
2018-01-19, 21:22
Raketpotatis
Medlem
Reg: Oct 2012
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.

Okej tack..
lite märkligt
Citera
2018-01-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Mamman och pappan var ganska gamla när dom fick sina barn.Jag har letat efter evidens för ökad risk för barn med äldre föräldrar. Svar : Om pappan är över 40 år ökad risk men fortfarande på det individuella planet låg risk.Äldre mamma även där ökad risk. Riskfaktorn är äldre pappa.SLUTSATS: i just detta fall går det inte att påstå entydigt att det finns en risk.Men om det finns pekar det på pappan.Troligt blindspår.
Pappan var 31 och mamman 34 när de fick sitt första barn. Det är väl inte gammalt ?
Citera
2018-01-21, 01:02
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Nej vet inte, men jag känner inte att det kan uteslutas, och det känns inte ens ologiskt att det kunde förhålla sig så att diskussion om döden och lidandet kan säkert ha funnits där i hemmet med barnen som pådrivande. Jag har med egna ögon och öron sett det med barn i ett svårt sjukdomsläge.
Säg mig den sjuka människan som under svårt lidande och kroniskt trötthet inte har hört liemannen viska svagt, att i döden finns inget lidande ingen plåga.

Tror det underlättar att vara objektiv och medkännande.

Det kan jag bekräfta utifrån egen erfarenhet, när plågor/smärta inte låter dig vara ifred någon tid på dygnet. Du klarar det ett tag men alla har sina gränser.
(egentligen är det inte att man VILL dö, men att man vill få slut på plågorna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in