2018-01-20, 15:14
Bannlyst
4 laxar på 10laxar när den var som lägst. 3laxar för oss mer dödliga som inte prickade dalen.

Bitcoin ger sådan avkastning för att den har FRAMTIDEN med sig.

Köp köp
2018-01-20, 15:46
Medlem
BigHulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
G20 möten snart i början av februari där flera länder vill förbjuda Bitcoin.

10 April hålls det första av G20 mötena (Meeting of the Development Working Group) i Buenos Aires.
Då vill Frankrike ta upp Bitcoinfrågan och diskutera hur Bitcoin ska regleras.
Senast redigerad av BigHulk 2018-01-20 kl. 16:21.
2018-01-20, 16:32
Medlem
Snart kommer det en rekyl
Tror söderut men kan lika gärna bli åt andra hållet
Sidledes går den ju inga längre perioder
Time Will tell
Kryptovalutor är här för att stanna , så enkelt är det
Går ej att få bort , finns ju mängder utav dem redan
Men kommer världens länder och centralbanker att försöka reglera handeln ?
Bajsar björnen i skogen ?
Marknaden reglerar sig själv så har det alltid varit
Gäller bara att utnyttja tillfället när det ges
Oavsett om det är bra eller dålig
Vilken krypto som är bäst lär vi se inom ett par år
2018-01-20, 16:50
Medlem
Celticos avatar
Om det är nått som sakta försvinner så är det valutor, som gammalmedia. EURO tog död på en hel del. Och hur stabil är euro'n eller dollarn i längden när ekonomin kärrar?

Nu vill man ha du penninglöst samhälle, ypperligt tillfälle för kryptovalutor. Anonymitet, inga växlingspåslag...
2018-01-20, 17:38
Medlem
SituationReports avatar
Förslag på ny rubrik:

"Bitcoin påväg upp kraftigt , fynda eller vänta ?"
2018-01-20, 18:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
G20 möten snart i början av februari där flera länder vill förbjuda Bitcoin.

Vad tror du mötet får för effekt på Bitcoin? Blir det ett stort fall som efterdyning?
2018-01-20, 19:04
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad tror du mötet får för effekt på Bitcoin? Blir det ett stort fall som efterdyning?

Kan bli, om länder går ihop och börjar banna kryptovalutor. Beror på hur långt länderna vill gå. Bäst att sälja några veckor innan mötena, om man gått med vinst.
2018-01-20, 19:31
Medlem
Hegamons avatar
Jag är väldigt skeptiskt till att länders regeringar kan stoppa kryptovalutan.

Jag har därför köpt på mig en del bitcoin och litecon idag. Eftersom dels så gick kursen upp runt 10% dag. Jag menar att nu håller folk på att köpa och då kommer kursen öka på igen, en ny bubbla, kanske det. Jag är dock med på att vara med i bubbeluppgången denna gången.
2018-01-20, 20:15
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag är väldigt skeptiskt till att länders regeringar kan stoppa kryptovalutan.

Jag har därför köpt på mig en del bitcoin och litecon idag. Eftersom dels så gick kursen upp runt 10% dag. Jag menar att nu håller folk på att köpa och då kommer kursen öka på igen, en ny bubbla, kanske det. Jag är dock med på att vara med i bubbeluppgången denna gången.

Lycka till & håll hårt!

Bra val utav BTC & LTC
Senast redigerad av Psychadelic1 2018-01-20 kl. 20:18.
2018-01-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Regeringar runt om i världen vill inte se en framtid där kryptovalutor tar över vardaglighandeln, och man tappar kontrollen över sin egen valuta. Kina har t.ex. skrivit ner sin valuta för att kunna sälja extremt billigt krafs till västvärlden. Vi kommer att se stenhårda försök runt om i världen att sänka kryptovalutorna. Ingenting man vill lägga sina pensionspengar på som sagt.

Vad ligger egentligen till grund för värdet på en bitcoin? Är det summan av värdet på alla varor och tjänster i världen dividerat med några miljoner BTC? Och hur ska det kunna mätas?
Spelar ingen roll vad politikerna och bankerna tycker. Krypto är framtiden tills något bättre kommer. Det mest troliga är att varje land (Likt Ryssland med sin CryptoRuble) tar fram någonting på egen hand istället för att använda de decentraliserade valutorna.

Mycket av värdet är fortfarande baserat på spekulation. Det kommer garanterat att komma en stor krasch. Frågan är bara när, i vilken omfattning och vad som utlöser den. Många shitcoins kommer att försvinna och de stora etablerade kommer att tappa, men komma tillbaka starkare. Jag ser många likheter med IT-kraschen i början av 00-talet, vi är i början av en resa som kommer att innebära en stor förändring för många människor. Kruxet är att det kommer krävas tid för att folk ska börja vänja sig vid att använda krypto istället för FIAT samtidigt som det fortfarande finns många problem kvar att ta itu med.
2018-01-20, 21:02
Avslutad
Om länder bestämmer sig att förbjuda krypto valutor kommer det få motsatt effekt, ungefär som att ta bort en leksak ifrån ett barn.

Samma sak gäller med allt i världen man förbjuder.

Tror mer dom försöker reglera krypto valutor hårt.
Men gör dom det så erkänner dom att krypto valutor har ett stort värde, vilket får motsatta effekter mot vad dom vill.

Men i slut ändan kan dom inte göra någonting då det är folket som styr marknaden och folket som styr regeringar, om ett helt land ställer sig emot vad ett land bestämmer så så har inte landet ett skvatt att säga emot.

Därför dela upp och erövra är så bra och väl användt av alla människor i makt positioner, för då förlorar alla människorna möjlighet till att påverka landet.

Så det ligger i alla länders intresse att hålla folket på mattan, för starka individer gör regeringar maktlös.

Krypto valutor förenar folk, krypto valutor är ett hot mot dagens makt heirarki där regeringar och banker har full kontroll över människorna på jorden.

Krytpo valutor återger folket makten till att själva bestämma hur världen ska se ut.

Ingen vill lida, ingen vill ha krig, alla vill må bra, trotts det lider majoriteten av människorna på jorden.
2018-01-20, 22:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHulk
10 April hålls det första av G20 mötena (Meeting of the Development Working Group) i Buenos Aires.
Då vill Frankrike ta upp Bitcoinfrågan och diskutera hur Bitcoin ska regleras.

Låter ganska sunt. Det som oroar mig mest är alla Svenssons som dras med i denna bubbla och köper, ibland till och med till lånade pengar. De förlorar ju allt, och rent mänskligt så är det djupt tragiskt.

Sen är det ju inte heller så bra att Bitcoins är ett sätt för kriminella att lagra värde. En relativt stor del av alla Bitcoins lär finnas i Medellin.

Just nu ser vi en viss "dead cat bounce", vilket är naturligt efter senaste raset. Trendkurvan är dock solklart på väg nedåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in