Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Här är fall som jag drar kopplingar till. Han mördade hela sin familj och föräldrar när hans livslögn riskerades att avslöjas. Lyckades inte döda sig själv dock. Ett sant fall om en manipulativ person. Alla vänner sa också att han var världens trevligaste!
http://www.albertbonniersforlag.se/Bocker/deckare/d/doktor-romand/
Intressant! Jag var inne på den teorin i början och har inte helt släppt den ännu.
Men framför allt att handlar det om en dysfunktionell familj, vilket mycket väl kan ha orsakat/bidragit till barnens problem. Som jag tidigare skrivit är det anmärkningsvärt att pappan ens kan tänka tanken att karriärklättra till högsta akademiska nivån om barnen och frun varit dödssjuka. Låter iskallt. Och precis på slutet gått ner 10 % i arbetstid? En normalt funtad person hade varit helt ledig för vård av anhöriga och ansökt om hjälp med assistans. Precis som frun inte skulle jobbat som vanligt fram till jul om hon haft svår cancer eller precis fått besked om att den kommit tillbaka.
Nä, det ligger många hundar begravna här. Otroligt tragiskt att inte socialen, BUP m fl blivit inkopplade innan de blev mördade.