2018-01-19, 18:23
Medlem
Är det inte ställt utom tvivel att flickorna var på väg mot döden iom sina sjukdomar? Och antagligen skulle få lida under tiden?

Men folk tycker att man ska "hitta ljusglimtarna i tillvaron" och har inga problem att gå vidare om ens barn dör?

Jag undrar vem som är psyksjuk...
Citera
2018-01-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Klart de sökt vård i sverige också! Båda barnen var mycket sjuka och lidande ac det.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet du det?

Sunt förnuft kanske?
Citera
Medlem
Varför är det så många som försvarar föräldrarna? Helt orimligt att döda sina barn, oavsett sjukdom. Som de kanske inte ens hade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då fanns det en möjlig uppsida i det för föräldrarna, man trodde att man skulle slippa utvisning. Men var är uppsidan för föräldrarna i denna tragedi? Att få dö? Varför skulle dom under flera års tid på ett så utstuderat sätt förbereda att få ta livet av sig?
Nej föräldrarna här trodde på sin sanning förstås. Det som är likadant är barnens respons.
Citera
2018-01-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhate
Det är INTE det det handlar om. DET ÄR BOKSTAVLIGEN TVÄTOM.
Det oroväckande är er batikhäxor och annat löst folk som ens vägrar att tro att människor kan vara onda.
Onda eller goda mänskor är det så lätt?

I det här fallet så känner jag inte makarna, de verkar egentligen inte alls onda
¨bägge har fungerat bra och varit vad det verkar helt vanliga mänskor.

Deras dotter/döttrar lider av en förfärlig sjukdom -om man tolkar rektors yttrande.

DE vuxna har skrivit ett avskedsbrev och lämnat sin förklaring för att deras närmaste ska få veta deras motiv.
SÅ klart är det ovanligt och märkligt att ta livet av sina barn. Oavsett vilken sjukdom döttrarna led utav.
Kanske de flesta anser att det var en ond gärning när de avslutade barnens liv plus sina egna liv.
Föräldrarna själva såg det förmodligen inte som någon ond handling- de kanske ansåg att det innebar befrielse från lidandet för barnen och för sig själva.
De led av att se barnens sjukdom och orkade inte.
Det är alltid fel att ta en annan människas liv- men för den som dödar finns oftast ett motiv.
Här var det ingen som tolkade de signaler som framförallt pappan gav uttryck för.
Citera
2018-01-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Varför är det så många som försvarar föräldrarna? Helt orimligt att döda sina barn, oavsett sjukdom. Som de kanske inte ens hade...

Kan du ge exempel på ett inlägg där någon försvarar föräldrarna? Mig veterligen har ingen gjort det och jag har följt tråden ganska noga.
Citera
2018-01-19, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Har svårt att se att mamman skulle gå med på att döda sina döttrar. Tror pappan tog livet av alla men skrev brevet själv och kopierade sin frus namnteckning i syfte att dela skulden med henne. Hur ska polisen veta om det är 1 eller båda som skrivit namnteckningarna? Omöjligt att få reda på.

Det finns uppgifter i tråden som säger att mamman var den drivande till självmordet.
Just saying.
Kanske en video som visar att båda skrev under.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

För att det känns som ett komplicerat sätt att ta livet av sig. Börja flera år innan med att lura samhället att barnen är sjuka, söka behandling utomlands, ordna med undervisning i hemmet. Allt detta besvär bara för att få hänga sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManOfHonor
Kan du ge exempel på ett inlägg där någon försvarar föräldrarna? Mig veterligen har ingen gjort det och jag har följt tråden ganska noga.

Folk sätter ord i mun på folk, rätt vanligt. Att förståelse skulle betyda stöd till deras handlande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Nej föräldrarna här trodde på sin sanning förstås. Det som är likadant är barnens respons.

Var föräldrarnas mål med allt att få ta livet av sig?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakefjorden
Tack för en väldigt klok kommentar i bruset här. För mig finns det inget som talar för att dessa föräldrar inte gjort allt de kunnat för sina döttrar. Och oavsett vad man anser om gärningen, så har dessa föräldrar upplevt att de inte hade ett annat val. Och jag kan inte föreställa mig annat än att beslutet som sådant, och vägen dit, måste ha inneburit en otrolig smärta.

Vila i frid.

Ja, så tänker jag också.
Citera
2018-01-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag vet inte om du missat att läsa polisens information.
Dom bekräftar detta.
Det borde väll väga tillräkligt tung, eller behöver du ytterligare bevis ?

Snuten gör det ibland lätt för sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in