2018-01-19, 14:14
Medlem
Om detta visar sig stämma, när de analyserar avskedsbrevet, att båda föräldrarna gemensamt tagit barnens liv då hade jag fel i alla mina antaganden.

Så tvärtom mot mitt antagande, har alltså två narcissistiskt personlighetsstörda personer i samförstånd mördat sina barn.
Vilka ytliga, kallhamrade, fega och själviska karriärister. Låg livskvalité, tala om sjukt värderingssystem.

Då lär modern aldrig haft cancer tidigare som hon återhämtat sig från, för då kunde hon tagit självmord pga låg livskvalité.

Ja, så mycket var snacket om deras bevittnade godhet och omtanke om sjuk kollega värd. Vad tipsade mamman kollegan om: Ta ditt liv, så tar cancern inte ditt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
På det sättet att då skulle det ju ha varit en mördare och inte två. Nu blev ondskan dubblad.

Jag hade nog också föreställt mig att det var Momsen som hade flippat ut och haft ihjäl en i ett raseri/frustrations utbrott och sedan haft ihjäl de andra två av bara farten.

Nu blev ondskan så påtaglig. Planerad.

Som jag skrev tidigare så gäller aborträtten fram till 18e graviditets veckan. Efter det har man inte längre rätten att avliva sin egen avkomma, hur defekt man än anser den vara.

Precis. Vad säger lärarna som varit hos familjen? Någon borde träda fram, eller har de tystnadsplikt? Var barnen lidande? Där finns förhoppningsvis minst ett vittne att tala med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Du måtte inte vara riktigt klok! Vet du vad det heter: Dödshjälp pga barnens sjukdom som ej hade en framtid samt självmord! Ingenting annat!!! Alla har rätten att avsluta sina liv.
Du förstår ju fan inte ens vad du själv skriver!! Man har ALDRIG rätt att ta livet av NÅGON, detta är 2 själviska MÖRDARE! Hoppas flickorna fått ro o föräldrarna förevigat må brinna i helvetet.
Citera
2018-01-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vilket inte alls stämmer överens med vad jag skrivit om du bemödar dig att läsa mina inlägg istället för att bara döma...

Dessutom ingår detta fall i statistiken. Varför skulle det inte göra det menar du?
Jag har bara snabbskummat dina inlägg, de är förtvivlat långa och torra, så jag har inte pallat faktiskt. Men människor följer inte alltid statistiken - detta ovanliga fall är så ovanligt att det är svårt att förutse. De flög under radarn big time.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webave
Självmordsbrev fanns och det sa att föräldrarna valde att avsluta allas liv pga. saknad livskvalité. Var nyss på radion.
Jag vet men den innebörden utesluter inte att barnen faktiskt var tillfrågade. Det var ju dom som led och hade ett helvete och enligt pressen deras sjukdom som var anledningen till händelsen. Varför skulle dom inte kunna sagt att dom vill och sedan har det hela vuxit utifrån det?
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag fattar inte varför föräldrarna tog sina egna liv om de var onda. De kunde ju bara ha avlivat de misslyckade ungarna och sedan kunnat leva ett bra liv tillsammans. Att döda sina barn hade inte varit svårt.

Nu valde föräldrarna att ta sina egna liv också. Det visar att de faktiskt inte tycke att det var meningsfullt att leva utan sina barn.

En av dem, kanske två visste att dennes/deras handlingar inte hade försvarats i levande livet.
Allmänheten hade fryst ut denne/dessa..som barnamördare kort och gott. På livstid.
Citera
2018-01-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men om det nu var så som du säger så fanns det väl ingen anledning att ta sina egna liv. De kunde enkelt ha avlivat barnen och själva levt vidare. Eller så kunde pappan ha lämnat familjen om han tyckte att den var jobbig.

Ja men då hade han ju inte varit god och ödmjuk som han har förstått att man "ska" vara. Tror inte ett ögonblick på att han verkligen var det.

Fick han inte vara det han ville vara så ville han inte finnas alls. Barnen var inte egna, de var en del i hans bild. Alltså fanns det ingen anledning för dem att finnas heller.
Citera
2018-01-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Så vad betyder detta?

Du har ju visat noll komma noll förståelse. Och har just nu uppvisning i en skrämmande brist på inlevelseförmåga, respekt och empati. Samt att du stolt deklarerar att du aldrig hade kunnat göra något liknande, vilket är helt meningslöst i debatten.

Nej jag har sagt att en granne sagt att den såg barn i poolen och att flickan var i affären, sen la jag till att hon knappast är döende då.
Vilket jag inte tror.
Citera
2018-01-19, 14:17
Medlem
Nosebleedsections avatar
Så det blir ingen mer utredning och vi får inte reda på hur de tog sina barn av daga? Måste någon läcka det?
Citera
2018-01-19, 14:17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Det måste vara otroligt ovanligt med familjemord där morden sker i samförstånd mellan föräldrarna. Känner någon till något liknande fall?

Joseph Goebbels tänker jag spontant på. Lite andra omständigheter, men ändå!

Usch, vad hemskt det här är Undrar om barnen fick vara med och diskutera det hela? Tror knappast det.. Jättetragiskt.
Citera
2018-01-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Då hade barnen lidit. De kanske inte såg någon annan utväg. Kanske älskade de barnen så mycket att de tyckte att döden var bättre än att leva och lida.

I avskedsbrevet stod INGEN LUVSKVALITE ELLER FRAMTID PÅ GRUND AV SINA BARN, dom själva alltså!!!
Fy fan!!
Citera
2018-01-19, 14:18
Medlem
Med den utveckling vi har i dagens samhälle med nedrustning av den s.k. välfärden, så förstår jag dem bättre nu. Och till er som gnäller över att de släkte barnens liv, har ni aldrig funderat på vad abort innebär. Föräldrarna oroade sig säkert för sina barns framtid, när de själva inte är med längre och tog detta beslut. Vi som följer nyhetsflödet, ser ju allt som oftast exempel på familjer som får bidrag indragna trots att deras barn är uppenbart sjuka. man har återinfört ättestupan och det kan vi bara acceptera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in