2018-01-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation.
Undrar vad de menar med livskvalitet. Det är olika från person till person. Undrar om flickorna var tillfrågade? De kanske tyckte att de hade livskvalitet ändå?
Jag arbetar i ett yrke där jag ser svårt skadade människor, som efter rehabilitering inte har ett självständigt liv, i händerna på personliga assistenter. Trots att de inte alltid kan tala, sitter i nästan alla fall i rullstol, har svårt att läsa - de visar att de älskar livet!
Så jag undrar igen, har flickorna haft något att säga om föräldrarnas beslut tro.

Blir ledsen och förbannad - föräldrarna tog sig rätten att mörda sina barn - det finns inget som indikerar på att barnen var med på det. Usch vilken tragisk historia.
Citera
2018-01-19, 13:05
Medlem
Så fruktansvärt. Jag kan inte låta bli att undra vad det var för sjukdom som barnen led av. De kan inte ha varit döende eftersom de bodde hemma och inte på sjukhus. Mina tankar går till resten av familjen som lever vidare med vetskapen om vad som har hänt.
Citera
2018-01-19, 13:06
Medlem
Fy fan vad vidrigt.. Finns barn med värre sjukdomar som klarar att leva ett värdigt liv.
Och att föräldrarna bara bestämt att barnen ska dö, så sjukt. Hade varit enklare att förstå om det var en person som blivit knäpp, men båda två? Satt de o pratade och en av dem plötsligt sa "vi dödar våra barn för de har ingen framtid" eller liknande.. Och den andra föräldern säger "javisst" nä fy vad sjukt.
Och sen tar de livet av sig själva för o slippa straff
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Faran med att belysa sådana här händelser är att personer som funderat på suicid och eller familicid kanske tar steget över tröskeln och verkställer.

Eller att samhället vaknar och inte låter situationer fortgå.
Citera
Medlem
Audimans avatar
https://www.sydsvenskan.se/2018-01-19/foraldraparet-var-overens-om-att-bega-sjalvmord-enligt-avskedsbrev?utm_content=bufferc34b6&utm_medium=syd svenskan&utm_source=fb&utm_campaign=bfr

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/bjarredforaldrarna-lamnade-ett-avskedbrev
Senast redigerad av Audiman 2018-01-19 kl. 13:09.
Citera
Medlem
Hoppas verkligen inte barnen hade någon aning om vad som var på gång. Stackars, stackars barn..
Citera
2018-01-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Fy fan vad vidrigt.. Finns barn med värre sjukdomar som klarar att leva ett värdigt liv.

Alltså, det är ingen här som vet hur sjuka barnen var eller hur sjukdomen påverkade barnen. Så, varför uttala sig som ni gör när ni inte har den blekaste aning om hur mycket barnen led? Att det fanns en "plan" för ena dottern att börja gymnasiet för 2 år sen säger inte ett skvatt om hur senaste tiden varit.
Citera
2018-01-19, 13:08
Medlem
[quote=larsingvarsfru|62961126]
Citat:
Ursprungligen postat av So.far.so.good
Alltså, det här går inte in i mitt huvud😳
Hur kan man ens tänka att göra det i samråd? Och hur sjuka var barnen?[/QUOTE

14-åriga flickan var så sjuk att hon skulle slussas in i skolan igen och planer att nå gymnasiekompetens var dragna.
År 2016 fanns plan på visst deltagande i skolan och att få behörighet till gymnasiet nu är det nästan 2 år senare så det är inte omöjligt att det som troddes vara möjligt då inte fanns en chans till. Det finns sjukdomar som har ett eskalerande förlopp där förmåga efter förmåga försvinner på samma sätt som vid ALS.
Citera
2018-01-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Precis!
Det kan inte vara så att mannen tvingade hustrun att skriva under? Hade det varit annat än ME/CSF hade det varit mer trovärdigt. Och att barnen verkat sjuka för omgivningen också. Han har iaf velat att omgivningen skulle tro att hela hans familj i princip var döende. Möjligen trodde han det själv men jag tvivlar tyvärr. Och det kommer aldrig att ges en förklaring.
Citera
Medlem
Får allt mer känslan av två narcissistiska högpresterande föräldrar som insåg att barnen skulle bli ett sänke för dem.. Föräldrarna såg ingen framtid, men barnen då? Vidrigt.
Citera
Medlem
TantLinns avatar
Tänker på Instagram profilen: ”a girl has nothing to say” eller vad det stod. Och kan inte låta bli att dra paralleller... fy...
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Dom verkar ju ha kämpat med sina karriärer iallafall, såg som dom barnet som ett hinder i deras egen framgång? Fyfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in