Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Man kan diskutera om polisen verkligen ska lösa mord genom sådana här mass-topsningar. Så fort mördaren fått sin mun svabbad är hen ju körd, kommer åka dit... Här ledde det till självmord, och det skiter jag i. Men kan ju lika gärna va en mördare som går loss med kniv på allmän plats när hen blivit topsad och vet det är kört.
Mass-topsning borde ske först efter ett år.
Jag tillhör själv en av dom som blev topsade för en tid sedan, visst känner man sig utpekad och "misstänkt" sådär på en gång, men å andra sidan har man inget gjort så har man ju heller inget att oroa sig över. Jag har förståelse för att Polisen får ta till dessa metoder när det inte finns något annat att gå på. Dock tycker jag absolut att de ska tänka på att i framtiden skicka ut kallelser med post utöver sms kallelsen, för min del använder jag ej mobiltelefon och hade helt sonika missat kallelsen.. Det är lite för slött att bara skicka ut sms och räkna med att personen i fråga kollar av mobilen med jämna mellanrum, visst flertalet gör väl detta men det finns trots allt undantag.