2018-01-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Angående mitt svar om DNA precis kan jag berätta en berättelse:

Jag kom mellan en misshandel och våldtäkt 2015. GM drog iväg. Personen kunde beskrivias via etnicitet och längd.

Bara månader senare fick polisen DNA-träff för en annan våldtäkt som skedde 10 mil bort några timmar innan.

I det fallet hävdade GM att han hade sex med BO och BO sedan anmälde.

I "mitt" fall så stämde matchningen till 99, 7 % att det var han eller en nära släkting. Problemet var bara att ingen av hans släktingar fanns i landet mer än hans son på ett par år bara. Han kan vi nog alla vara överens om att räkna bort.

Alltså stämde etniciteten, längd, DNA, han våldtog timmar innan, han befinnande sig i området enligt hans mobil och han hade inget alibi. Rätt solklart fall va? Han hävdade att polisen manipulerat alla bevis. Rätt osannolikt att man har sex med någon som sedan anmäler för våldtäkt samtidigt som polisen manipulerar DNA och övriga bevis för en våldtäkt timmar senare bara emot än.

Han fick i alla fall 2 år och 8 månader för första våldtäkten och 3 år för andra våldtäkten och misshandel (Den jag kom i mellan).
Så typiskt att de ska skylla på att DNA-testen är fel eller har manipulerats- även HElen mannen försökte skylla ifrån sig- men sen han tog sitt eget liv.
Dna är nog pang-säkert. Bra exempel du gav.
Citera
2018-01-18, 19:00
Medlem
Han är 21 år och svensk. Dna:t har visat att det är en person från västra europa. Alla ensamkommande har topsats sedan länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur tänkte du nu?
är det några som är snabba med självmord så är det muslimer
för de hamnar ju i paradiset med 20 unga oskulder då....

Detta stämmer endast, enligt muslimsk tro, om de dör i jihad, alltså i strid eller som martyrer. Muslimer brukar inte ta inte livet av sig efter ett mord, om de inte har ett bombbälte runt midjan.

Jag tror att det är en störd etniskt svensk man mellan 20-24 som troligen sitter framför datorn frekvent, få vänner och "svår" stil. Kanske läser mycket på 4chan och är avtrubbad.
Citera
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Visst vet man det men ett visst tumult blir det ju ändå i fastigheten, om nu folk bryr sig.

Absolut, och folk bör ha observerat att det hänt saker och ting. Nu behöver de bara gå in på Flashback och berätta lite...
Citera
2018-01-18, 19:01
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Han är 21 år och svensk. Dna:t har visat att det är en person från västra europa. Alla ensamkommande har topsats sedan länge.

21 år kallas för Ludde och gillar att köra en Volvo 740. Det närmar sig...
Citera
2018-01-18, 19:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=Stuvxyz|62953691]Han är 21 år och svensk. Dna:t har visat att det är en person från västra europa. Alla ensamkommande har topsats sedan länge.[/QUOTE

Vet du att han var 21 år+++
Citera
2018-01-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Om personen ifråga är konstaterat avliden så skickar man ingen ambulans, för dessa resurser behövs på annat håll. Normalt sett så kommer en likbil och hämtar kroppen, som sedan körs till önskad instans. I detta fall så blir det en obduktion för att konstatera dödsorsaken.
Du kan ha rätt- men anhöriga kan ha hittat honom först och då ringer man larm, och ambulans skickas till platsen. SÅ tänkte jag. Sedan kanske det var såsom du beskriver- det beror på vem som hittade honom först.
Men det är oviktigt hur han transporterades.
Det borde ändå vara aktivitet i hans bostad som grannar noterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Mördaren topsades för en vecka sedan,
Hängde sig sedan när han förmodligen förstod att det var kört.

svensk kille runt 20 från byn som gillar volvo 740, ja ni förstår vilken typ av person jag menar.

Avvaktar tills det är bekräftat med mer info.

Förhoppningsvis lämnade han nån form av avskedsbrev efter sig så det blir lite klarhet i varför han gjorde detta.
Isf finns han bland dessa 141 personer:

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=ulricehamn&m=1&k=0&r=0&er=1&b=0&eb =1&amin=20&amax=21&fon=1
Citera
Medlem
[quote=lindblomsgrön|62953711]
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvxyz
Han är 21 år och svensk. Dna:t har visat att det är en person från västra europa. Alla ensamkommande har topsats sedan länge.[/QUOTE

Vet du att han var 21 år+++
Två Ludde som äger Volvo en mer trolig än den andre. Ludde 1 har gf.
Citera
2018-01-18, 19:05
Medlem
kat129as avatar
Sökte snabbt "Ludvig Ulricehamn" samt "Ludwig Ulricehamn" på facebook. Hittade en profil som låg i linje med volvo intresset...
Citera
2018-01-18, 19:06
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=Berra122|62953741]
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Två Ludde som äger Volvo en mer trolig än den andre. Ludde 1 har gf.

Var bor de? stad
Citera
2018-01-18, 19:06
Medlem
Undrar om polisen har någon aning om motivet? Han var tidigare ostraffad och det verkar inte ha varit sexuellt. Det måste nästan finnas någon koppling till offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in