2018-01-18, 12:54
Medlem
Snubban007s avatar
Nu när någon granne börjat skriva.. så kanske denna granne kan svara på ifall familjen hade belysning över jul? Och kanske t.o.m när den plockades bort.. många gör ju det inför eller under trettondagshelgen ..
Låg det snö i Bjärred den helgen? Och isf.. däckspår bakom bilarna?
Citera
2018-01-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nu när någon granne börjat skriva.. så kanske denna granne kan svara på ifall familjen hade belysning över jul? Och kanske t.o.m när den plockades bort.. många gör ju det inför eller under trettondagshelgen ..
Mamman var ute i trädgården under mellandagarna och pysslade. Och nej, man behöver inte ligga utmattad i soffan om man har cancer. Man är inte helt sänkt. Vissa dagar är bra - vissa är det sämre.
Citera
2018-01-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007

F ö var det INTE snö i Bjärred den helgen. Jag bor i närheten så det vet jag alldeles bestämt - eller tror mig komma ihåg det i alla fall
Citera
2018-01-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Det finns väl en liten möjlighet att mamman avlidit i sömnen och det därefter utbrutit kaos i familjen. Gick mamman på cellgifter? Alla sjukdomsbilder är så luddiga, för att folk ska få sinnesro bör utredarna presentera medicinska fakta.

Alla sjuka och krassliga därute är nu av begripliga skäl oroliga för galna copycats.

Det finns även en hypotetisk möjlighet att pappan i sin depression begick självmord och att det startade en kedjereaktion. Det är det scenario som för mig på något sätt skulle kunna motivera det som sedan följde. Det känns på nåt sätt enklare att förstå än att han, åtminstonde skenbart kallblodigt, skulle genomföra allt och som avslutning ta sitt eget liv.
Men då hamnar fokus tyvärr på en annan möjlig förövare. Om henne vet vi väldigt lite, så det är svårt att veta om det ens är tänkbart. Om pappan finns vittnesmål om en god människa, men om mamman finns än så länge bara tystnad.
Citera
2018-01-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
F ö var det INTE snö i Bjärred den helgen. Jag bor i närheten så det vet jag alldeles bestämt - eller tror mig komma ihåg det i alla fall

Du minns alldeles rätt Det var ingen snö i Bjärred då.
Citera
2018-01-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns även en hypotetisk möjlighet att pappan i sin depression begick självmord och att det startade en kedjereaktion. Det är det scenario som för mig på något sätt skulle kunna motivera det som sedan följde. Det känns på nåt sätt enklare att förstå än att han, åtminstonde skenbart kallblodigt, skulle genomföra allt och som avslutning ta sitt eget liv.
Men då hamnar fokus tyvärr på en annan möjlig förövare. Om henne vet vi väldigt lite, så det är svårt att veta om det ens är tänkbart. Om pappan finns vittnesmål om en god människa, men om mamman finns än så länge bara tystnad.

Ja, hypoteser finns det gott om. Mamman kanske avslutade sig själv och döttrarna, pappan kommer hem - reagerar i panik...?
Citera
2018-01-18, 13:13
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ja, vi har ju våra masker. Det de ser på jobbet är ju inte riktigt samma person som man är hemma. Eller med vänner. Vi har många masker. Lite läskigt.

Ja, det mest talande exemplet på det är ju Kapten Klänning!
En person har så många dimensioner och ens mörka sidor gör man ju sitt bästa för att dölja..
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
6 januari var för övrigt en lördag och Trettondagen.
Avslutet för julhögtiden räknas med Wikipedia som källa som Tjugondag Knut, men jag har aldrig stött på någon som firar av julen den dagen, utan det sista av skinkan ätes under Trettondagshelgen.
Aldrig hört talats om julgransplundring? Den brukar ske på tjugondag Knut eller däromkring. Sedan har vi ju Knutmasso i Norduppland, bara för att ta ett ytterligare exempel.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om pappan finns vittnesmål om en god människa, men om mamman finns än så länge bara tystnad.
Ja, om modern har det väl bara sagts att hon var skicklig på sitt jobb och en omtyckt medarbetare. Säger inte så mycket.

Allmänt kan man väl fråga sig hur villig någon skulle vara att ge ett omdöme där något kan uppfattas negativt om en person direkt efter dennes bortgång.
Citera
2018-01-18, 13:18
Medlem
Ny information är utlovad i slutet på denna vecka. Så snart vet vi mera. Idag eller under morgondagen.

Troligen är det exakt så som det beskrivits en familj i djup kris med allvarliga sjukdomar.

Lyssna igår på Tomas Sjödin, pastor och föreläsare, som hade två barn som var drabbade av en medfödd obotlig hjärnsjukdom, som bl.a. berättade om barnens djupa ångest när funktionerna försvann, ett efter ett. Efter att första barnet dött av hjärtstillestånd, stod nästa barn inför att genomgå samma resa. Idag är båda döda.

Här gäller det två barn med andra sjukdomar och en mamma med trolig dödsdom. Ångesten är lika närvarande oavsett ålder.
Citera
2018-01-18, 13:21
Medlem
Vad gäller den "uppskattade" wannabe-professorn. Glöm inte att OH hade ansökningshandlingar ute för en professur.

Fråga: Fanns det en professur ledig? När blev tjänsten utlyst och när skulle den tillsättas?
Citera
2018-01-18, 13:24
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Mamman var ute i trädgården under mellandagarna och pysslade. Och nej, man behöver inte ligga utmattad i soffan om man har cancer. Man är inte helt sänkt. Vissa dagar är bra - vissa är det sämre.

Vadå, jag påstår väl inte det heller?! Fullt medveten (tyvärr) om att det är från dag till dag när man bär på den sjukdomen..
Du har nog blandat ihop mig med någon annan isåfall, för jag har aldrig ifrågasatt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in