Citat:
Ursprungligen postat av
55dollar
Förmår? Servera? Väg dina ord. Jag tror att 3 av 4 inte valde att dö, alltså är det mord. Sen är det naturligtvis hemskt att pappan var så deprimerad att han såg detta som en lösning. Men ditt inlägg framställer honom som en hjälte.
Nej han är absolut ingen hjälte. Mitt inlägg var sarkastiskt, fel av mig jag glömde att man måste vara övertydlig här på Flashback. Jag tror inte att Oskar var sååå deprimerad, då hade han varit sjukskriven istället för att ha arbetat hemifrån. Är man sååå deprimerad är arbete - speciellt hans arbete inför denna stora och viktiga konferens - inte något man orkar utföra.
Nej Oskar eller gärningspersonen (vem det nu visar sig vara) har absolut inte varit nere på botten, mamman har också arbetat som vanligt före julledigheterna.
Har man riktigt djävla sjuka barn så ser man till att ta hand om dom och inte mörda dom.
Exakt vad som föranlett dessa mord tror jag blir svårt att få reda sanningen på. Detta handlar inte om barnens sjukdomar eller diagnoser, utan har sannolikt andra bakomliggande orsaker.
Ett eventuellt efterlämnat brev behöver inte betyda att den talar om anledningen till händelserna, det ger oss endast mördarens version vilket kanske inte är sanningsenlig och överensstämmande med verkligheten.
Jag kan mycket väl tänka mig att scheeles pm beskriver rätt omständigheter på mordplatsen, men jag vet inte om vi blir så mycket klokare av avskedsbrevet om det nu finns något.