2018-01-17, 08:52
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Hmm...

Det första som dyker upp i mig när jag läser vad TS skriver är att här har vi en person som inte kan hålla i pengar. Plötsligt får man in 10 tkr som sedan "måste" spenderas.

Mitt svar blir:

Satsa dem på en terapeut som hjälper dig bort från detta "måste" att spendera dina pengar. Det kommer att vara den bästa investeringen du gör i ditt liv.

Om du inte anser att du har problem med pengar, lägg dem på ett buffertkonto och "glöm" bort dem.

// CC

Tycker du? Jag får intrycket av att det är precis tvärtom. Detta iom att TS exvis säger "visst vore det kul att köpa en ny TV men...". Han vill ju ha råd för bestämma sig vad han kan investera pengarna i.
Citera
2018-01-17, 10:08
Medlem
sebastian66s avatar
10,000 är mycket för den fattiga..
10.000 är lite för det mesta,att investera det i fonder eller banker ger dig tyvärr bara
sopränta.
Om det är som du säger bara extracash unna dig 1 ny TV köp något du gillar,,
Gillar du fotboll hockey testa att sats 500:- på 3-4 matcher.
Får du in typ nästan säkra så borde du kunna dubbla din insats ganska enkelt.
Spel är aldrig garanti men det finns matcher som ger dig typ 1.20--1.40 i odds
Spelar du 3 matcher så blir ditt odds 2-3 ggr insatsen.
Du kan torska fler gånger innan dina 10.000 är borta.
Förhoppningsvist har du 15.000 efter kort tid
Citera
2018-01-17, 10:58
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
I skrivande stund kostar 1 BTC 89118.08 SEK. Så att köpa BitCoin kan du bara glömma.

Hur länge har du tänkt att investera pengarna? 10.000 på aktier ger med största sannolikhet inte så stor avkastning såvida du inte investerar det under väldigt många år.
Eh vet du inget om Bitcoin så ska du inte snacka om det heller.
Citera
2018-01-17, 11:00
Medlem
vators avatar
Om det är pengar man egentligen inte behöver skulle jag investera i kryptovaluta, altcoins.
Risky men kan ge avkastning. Köpte Ripple för €0.18 och sålde för €1.5. Ska nog köpa igen men hålla längre. Kolla in COSS.
Citera
2018-01-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrisKoSkovdeBo
Har precis fått drygt 10.000kr.
Ingen storsumma alla, inte alls i närheten av en månadslön.
Men nu är min fråga;
Hur bör man spendera 10.000kr på rätt sätt och hur hade ni gjort?
Är det värt att köpa aktier/fonder/bitcoin osv eller bör man bara bränna dem?
En ny TV vore såklart kul, men har inget behov av att ha kul mef pengarna, utan vill hellre lägga dessa på rätt sak.

Köp en snöslunga !
Citera
2018-01-17, 13:03
Medlem
Knark och horor har aldrig visat sig vara en dålig investering.
Citera
2018-01-17, 15:17
Medlem
CoopColas avatar
Om det inte är några stora pengar för dig så sätt in dom på ditt sparkonto. Eller spara till semestern och gör den lite lyxigare.

Ingen här kan ge dig råd om vad du ska göra när du själv inte vet vad du vill göra. Köpa fotbollsskor, få dem att växa, bäst välgörenhet? Annars är kokain trevligt.
Citera
2018-01-17, 21:32
Medlem
Isnatts avatar
10 000:- är vad jag har som maxgräns att satsa på aktier jag tycker 'känns bra' utan att kunna sätta fingret på varför dom känns bra.
Så köp aktier du kanske egentligen inte skulle gjort om du var mer rädd om pengarna.

Alternativt gör en extraamortering om du har bostadslån!

Jag själv har köpt mig en kurs som jag hoppas ska leda till jägarexamen i vår. Kostar väl hälften av din summa, men lägg till vapenskåp så är du i hamn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in