2018-01-17, 10:00
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
hur länge tror du dippen håller? tänkte köpa lite btc när/om den når 80 000kr

Troligtvis cirka en vecka till, sen börjar en sakta uppgång igen. på 8.500 dollar finns superstark support och under det händer det inte. Det ligger sjukt mycket köpordrar mellan 8000-9000, så svårt att se den skulle kunna bryta igenom det.

Jag har bestämt mig innan att inte skjuta in mer fiat i krypto eftersom jag ackumulerar mer genom att Swing trejda och det går både snabbare och är roligare, men igår kunde jag inte hjälpa och köpte lite mer på 10.500.
2018-01-17, 10:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Han måste ha köpt in sig längst upp på topp och sålt längst ner i dal flera gånger om.

Ugh, låter riktigt smärtsamt. Finns så galet mycket alts nu som har 10-50x potential att det känns sjukt att hålla pengarna i BTC.
2018-01-17, 10:12
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Roligt se självutnämda 'proffs' stå som frågetecken. Nej optimister.. tror ingen som står utanför vill in på kraschande marknad, det om något vore att bränna kapital.

Var nöjd för tiden som varit

Snarare du som står som ett stort frågetecken. Sånna som dig läser artiklar när BTC ligger på 20k och tänker hur de så gärna skulle investerat tidigare och köpt in dig.

Sen sjunker den till ett pris som är okej, men då har ni inte bollarna att sätta in pengar.

Samma personer köper en kurs som är på väg uppåt och säljer när den är på väg neråt och förlorar pengar.

Lathet gör att ni varken kan teknisk analys, fundamental analys eller ens satt er in i varför det är en bra marknad.

Detta gör att ni missar ett once in a lifetime opportunity att tjäna stora pengar och det gör er bittra och eländiga. Ni väljer att bli missunsamma och be till gud att en krasch ska komma.

Måtte det bara vara slutet, tänker ni. Så att jag kan förlåta mig själv och få ro.
2018-01-17, 10:17
Medlem
Raset hör väl samman med att länder som Israel och Sydkorea börjat förbjuda handel med kryptovalutor? Jag tror inget land är direkt sugen på att ha en valuta som man inte kan spåra eller beskatta.

Cryptovalutorna funkade när de var små men när det kan bli konkurrens mot det vanliga finansiella systemet kommer åtgårderna...
2018-01-17, 10:18
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Raset hör väl samman med att länder som Israel och Sydkorea börjat förbjuda handel med kryptovalutor? Jag tror inget land är direkt sugen på att ha en valuta som man inte kan spåra eller beskatta.

Cryptovalutorna funkade när de var små men när det kan bli konkurrens mot det vanliga finansiella systemet kommer åtgårderna...

Nej, varför uttalar du dig när du inte har en aning?

Sydkorea har verkligen inte förbjudit handeln med kryptovalutor.
2018-01-17, 10:20
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Troligtvis cirka en vecka till, sen börjar en sakta uppgång igen. på 8.500 dollar finns superstark support och under det händer det inte. Det ligger sjukt mycket köpordrar mellan 8000-9000, så svårt att se den skulle kunna bryta igenom det.

Jag har bestämt mig innan att inte skjuta in mer fiat i krypto eftersom jag ackumulerar mer genom att Swing trejda och det går både snabbare och är roligare, men igår kunde jag inte hjälpa och köpte lite mer på 10.500.

Underbart att höra, jag kör mest long hodls med många olika altcoins med förnuftiga framtisplaner
2018-01-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
För några dagar sedan gjordes de första lightning överföringarna med bitcoin. Det kommer säket ta någon månad innan LN-överföringar blir normalt, men sedan kommer det gå snabbt.

Förklara med egna ord hur LN ska kunna lösa några problem.

"LN kommer lösa allt" är core-trolls nya "segwit kommer lösa allt!", inse att er "valuta" är värdelös och inte funkar som valuta. Det enda som är kvar är spekulation, folk tror den kommer vara värd mer framöver.

LN är bara vaporware som inte kommer lösa något om det någonsin kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Vad tror ni händer med priset på bitcoin när överföringar blir snabba och billiga igen?

Det har vi sett på Bitcoin Cash redan som faktiskt har billiga och snabba överföringar och inte påhittade som kanske kommer någon gång, kanske. Men det kommer inte bli p2p om de kommer. Nåja, från ~$300 till ~$3000 (före senaste dagarnas tapp, men då har allt gått ned också) på ~6 månader.
2018-01-17, 10:23
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:

Min gissning ligger också på runt 8000.
Varenda gång det har dykt såhär tidigare har bitcoinen återhämtat sig för att sedan dra iväg mot nya höjder. Jag avvaktar någon vecka sedan blir det att pumpa in mer cash.
Jag såg någon förklaring till varför den brukade dippa i januari men nu hittar jag tyvärr inte länken igen.
Vafan gnäller folk för? Det är ju REA!
2018-01-17, 10:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
Underbart att höra, jag kör mest long hodls med många olika altcoins med förnuftiga framtisplaner

Jag har också några long holds med riktigt bra potential. Ungefär hälften uppdelad i tre valutor (Shift, Ubiq och VRC) och hälften swingtrejdar jag med.
2018-01-17, 10:30
Medlem
Eftersom bitcoin inte har någon bakomliggande fundamenta (som exempelvis ett företag som producerar en produkt som kan tänkas bli populär) så är köp av bitcoin ekvivalent med lotteri. Den enda anledningen till att BTC stiger eller sjunker är för att andra köper eller säljer. Därmed är det också omöjligt att veta när det går upp eller ner.

Så frågan "ska man köpa nu eller senare" är omöjlig att svara på då det helt beror på slumpen. Alla som påstår sig veta något om hur det kommer att utveckla sig snackar skit. Spela inte för pengar du inte har råd att förlora.
2018-01-17, 10:33
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asiktsbrottsling
Eftersom bitcoin inte har någon bakomliggande fundamenta (som exempelvis ett företag som producerar en produkt som kan tänkas bli populär) så är köp av bitcoin ekvivalent med lotteri. Den enda anledningen till att BTC stiger eller sjunker är för att andra köper eller säljer. Därmed är det också omöjligt att veta när det går upp eller ner.

Så frågan "ska man köpa nu eller senare" är omöjlig att svara på då det helt beror på slumpen. Alla som påstår sig veta något om hur det kommer att utveckla sig snackar skit. Spela inte för pengar du inte har råd att förlora.

Hahaa, "beror på slumpen?".

Du vet att Bitcoin om något är superkänsligt för mediainformation och det styr kursen väldigt mycket.

40% drops efter en nyhet om att Kina ska förbjuda kryptovalutor har hänt runt ett 10-tal gånger.

Om en hard fork ska göras påverkar det kursen.

Om Amazon bestämmer sig för att börja använda sig av Bitcoin påverkar det kursen.

OM CME ska börja handla med Bitcoin påverkar det kursen.

Osv. Osv. Osv.

Varför skriver du ens saker när du inte har en aning?
2018-01-17, 10:38
Medlem
Citat:
Hahaa, "beror på slumpen?".

Du vet att Bitcoin om något är superkänsligt för mediainformation och det styr kursen väldigt mycket.

40% drops efter en nyhet om att Kina ska förbjuda kryptovalutor har hänt runt ett 10-tal gånger.

Om en hard fork ska göras påverkar det kursen.

Om Amazon bestämmer sig för att börja använda sig av Bitcoin påverkar det kursen.

OM CME ska börja handla med Bitcoin påverkar det kursen.

Osv. Osv. Osv.

Varför skriver du ens saker när du inte har en aning?

Icke desto mindre är detta slumpmässiga händelser. Det finns inget i bitcoin självt som genererar värde, värdet är helt beroende på andra personers nycker. Det var länge sedan som bitcoin ansågs vara en valuta, nu är det en digital tulpan.

Spela på du i bitcoin-lotteriet men kom inte och lipa när du förlorar allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in