2018-01-16, 20:19
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Är du retarderad eller tror du verkligen på det du skriver? Att skicka bitcoin till bankkonto tar 15 sekunder och är där inom en dag. Gå tillbaka till din grotta.

Beror såklart på summan din mupp.
Vilken bank växlar om mina fantasi-miljoner á 19 miljoner till SEK på 15 sekunder?

Svar: det finns ingen.

Motbevisa mig gärna mr. retard.
2018-01-16, 20:27
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vilken bank växlar om mina fantasi-miljoner á 19 miljoner till SEK på 15 sekunder?

Det finns inget hinder att byta bitcoins till Ripple, som är bankernas egen kryptovaluta.

Istället för att oroa sig så är det ju bara att hoppa dit och sen sitta lugnt och se hur det utvecklar sig.
2018-01-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedHornen
De som äger Bitcoin och andra kryptovalutor har väldigt låg/ingen förståelse för hur marknaden för finansiella instrument fungerar.
Bitcoins är inte "värt" ett skit. Lär hamna runt noll, då ingen använder teknologin, och ingen vill använda det som betalningsmedel.

Varför i helvete köper då närmare 100 000 000 människor detta?
Jo, för att dom tror att skiten ska öka i pris i oändlighet.
Spår bitcoin i närheten av noll om 5 år.

Säg emot mig, så ska du fan kunna redogöra för din bakgrund inom handel med icke-central instrument. Kan du inte det så kan du återvända till att städa golv eller sälja tuggummi - vilken är nivån på majoriteten av kryptospekulaterna.

Någon som är så tvärsäker som dig kommer att ha svårt att lyckas med investeringar i största allmänhet.

Här delger en av de mest framgångsrika hedgefondförvaltarna vi någonsin haft i Sverige- sin syn på varför Bitcoin inte är en sk "bubbla".

http://youtu.be/Vw6ea4QKFIU

Jag påstår inte att Bitcoin är framtiden eller att det kommer vara en fin affär om man köper nu - men att inte åtminstånde läsa på om kryptovaluter och investera en liten del av sitt kapital- kan bli ett bittert misstag om några år.
2018-01-16, 20:30
Medlem
Citat:

Coinbase. Retard.
2018-01-16, 20:31
Medlem
Undrar vilken procentsats av bitcoin som endast är spekulationer No intrinsic value och folk köper det för att de imorgon ska sälja det Guld har i alla fall en historisk bakgrund som betalningsmedel samt användning. Å andra sidan kanske institutionella investerare redan äger så stora andelar att spekulanterna inte längre spelar någon roll
2018-01-16, 20:35
Bannlyst
Citat:
De som äger Bitcoin och andra kryptovalutor har väldigt låg/ingen förståelse för hur marknaden för finansiella instrument fungerar.
Bitcoins är inte "värt" ett skit. Lär hamna runt noll, då ingen använder teknologin, och ingen vill använda det som betalningsmedel.

Säg emot mig, så ska du fan kunna redogöra för din bakgrund inom handel med icke-central instrument. Kan du inte det så kan du återvända till att städa golv eller sälja tuggummi - vilken är nivån på majoriteten av kryptospekulaterna.
Allt är möjligt om det nu inte vore så att USA med samarbetande länder själva har skapat Bitcoin/Ethereum Varför undrar du? det ska ske ett skifte där dollarn (offras) för denna på papperet icke ägda valuta. Kommunisterna (Kina mm) kommer få betalt i en i princip värdelös valuta dollarn. USA trampar vidare som vanligt då de kontrollerar dessa valutor. Kina kommer bli kraftigt försvagat och USA mäktigt igen Phoenix rises again. Sen finns det alla möjliga särintressen i detta men USA gjorde det här bra tillsammans med Japan de har blåst alla! De har lånat i princip gratis under lång tid och när systemet börjar tappa velocitet uppfinns detta protokoll 2.0 och ingen kan göra något.
2018-01-16, 20:38
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gato
Någon som är så tvärsäker som dig kommer att ha svårt att lyckas med investeringar i största allmänhet.

Här delger en av de mest framgångsrika hedgefondförvaltarna vi någonsin haft i Sverige- sin syn på varför Bitcoin inte är en sk "bubbla".

http://youtu.be/Vw6ea4QKFIU

Jag påstår inte att Bitcoin är framtiden eller att det kommer vara en fin affär om man köper nu - men att inte åtminstånde läsa på om kryptovaluter och investera en liten del av sitt kapital- kan bli ett bittert misstag om några år.

Haha, kul. Plussade över 50% de senaste 6 åren. Min portfölj finns noterad här.

Så nej.

Du har där emot ingen koll på någonting öht. Jävla nolla. Du lurar folk till att investera i saker som du tycker är rimliga. Borde vara straffbart.

Kul att du citerar halva mitt inlägg också. Du glömmer att du bör berätta hur pass representativ du själv borde vara för vad du själv skriver som andra tvingas läsa.

Kan gå in med två mille på roulette och tjäna 50% på mindre än 30 sekunder. Det finns nivåer av tur också.
2018-01-16, 20:39
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Gladeligen. Ingen vill använda den som "betalningsmedel"? Miljarder USD i Bitcoin används varje dag för att köpa andra alt-coins och tokens som faktiskt har ett användningsområde. Där folk investerar på samma sätt som du investerar i aktier.

Sluta uttala dig om saker du inte har en aning om. Det är oklädsamt.
2018-01-16, 20:40
Medlem
Anledningen varför jag ska köpa BTC just nu är att jag ska börja investera i andra coins som FUN NEO etc samt börja day trada , så jag ska inte köpa btc för att sitta på , den kommer investeras i anda kryptovalutor, sen kommentarerna här är som dag och natt , vissa skriver att 2018 kommer bli kryptovalutornas år och andra att det är domedagen osv ??
2018-01-16, 20:41
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Det finns inget hinder att byta bitcoins till Ripple, som är bankernas egen kryptovaluta.

Istället för att oroa sig så är det ju bara att hoppa dit och sen sitta lugnt och se hur det utvecklar sig.

Haha, du har ingen aning om vad du pratar om. INGEN BANK i hela världen använder sig av XRP och kommer troligtvis aldrig göra det. De har dock investerat i Ripple som plattform, men ingen bank kommer någonsin använda sig av XRP som valuta. Suck.
2018-01-16, 20:41
Medlem
HanMedHornens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Allt är möjligt om det nu inte vore så att USA med samarbetande länder själva har skapat Bitcoin/Ethereum Varför undrar du? det ska ske ett skifte där dollarn (offras) för denna på papperet icke ägda valuta. Kommunisterna (Kina mm) kommer få betalt i en i princip värdelös valuta dollarn. USA trampar vidare som vanligt då de kontrollerar dessa valutor. Kina kommer bli kraftigt försvagat och USA mäktigt igen Phoenix rises again. Sen finns det alla möjliga särintressen i detta men USA gjorde det här bra tillsammans med Japan de har blåst alla! De har lånat i princip gratis under lång tid och när systemet börjar tappa velocitet uppfinns detta protokoll 2.0 och ingen kan göra något.

Haha, intressant att vi får konspirationer och teorier därkring i denna tråd.

Ska garva satan när du står med byxorna nere, utan kolla, för att du trodde att du var smart.

Du framställer dig själv som exeptionellt jävla genomkorkad.
2018-01-16, 20:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Gladeligen. Ingen vill använda den som "betalningsmedel"? Miljarder USD i Bitcoin används varje dag för att köpa andra alt-coins och tokens som faktiskt har ett användningsområde. Där folk investerar på samma sätt som du investerar i aktier.

Sluta uttala dig om saker du inte har en aning om. Det är oklädsamt.
Vilket? Ja, jag är en noob, men ingen hatare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in