2018-01-16, 03:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Detta är bara en hypotes utan substans, men visst inte helt orimlig.

Det finns dock två saker som talar emot det.

1. Man går inte 2 veckor och tänker döda sina barn. Garanterat så bryter man ihop innan eller ångrar sig fram och tillbaka.
Jag tror tvärtom, dödar man sina barn så är det något man tänkt på en tid och inget som kommer som en blixt från klar himmel.

Citat:
2. Vill man vänta till efter jul och nyår med tanken på anhöriga ser jag inte varför man då lever den 6/1. Då gör man det runt den 2-3e.
Den 6:e januari är trettondagsafton och sista helgdagen på julhelgen ...
Citera
2018-01-16, 03:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Okej, jag köper det. Men vilket av de två är mest sannolikt?

1. Man julpyntar samtidigt som man vet att man ska slå ihjäl barnen.

2. Man julpyntar som vanligt. Sedan slår man ihjäl barnen under en episod av psykos eller annan mental instabilitet, på grund av att något oåterkalleligt har hänt. T. ex. ett dödsfall. Eller tre.

Om barnen nu är så in i helvete dödssjuka så att de måste slås ihjäl, varför strosar man omkring med dem på stan och julshoppar då? Min teori står fast. Något har hänt och medlemmar ur familjen har reagerat på det. Utan planering. I affekt.
Är barnen ihjälslagna?
Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2018-01-16, 03:09
Medlem
Det finns en äldre Brenton i Göteborg som har en dotter vid namn Ti*na Br*nton.
Tinna - Hanna.
Kan det vara en syster?
Senast redigerad av blomvattnare 2018-01-16 kl. 09:52. Anledning: maskat namn (n, e)
Citera
2018-01-16, 03:10
Medlem
Jewishuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror tvärtom, dödar man sina barn så är det något man tänkt på en tid och inget som kommer som en blixt från klar himmel.

Den 6:e januari är trettondagsafton och sista helgdagen på julhelgen ...

Om man var jättesympatisk låt säga mest sympatisk i hela världen och man mitt uppe i allt detta planerandet tar hänsyn till familjen runt omkring, att de inte ska behöva få helgen förstörd, hur går det ihop med att familjen runt omkring kanske inte riktigt känner sig tillfreds med denna "lösning" övriga året?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
[/b]

Just det där har jag också funderat över.
Om karriär och akademiska studier är enormt viktigt för någon, kanske hela tillvaron faller samman om ens barn aldrig kan nå tid. Då blir varken ens eget liv eller ens avkommas liv värt något.
Då är allt meningslöst och utan framtid eller syfte. Livet för en själv med sjuk "misslyckad" avkomma är inte värt att fortsätta. Då avslutar man hela familjens " meningslösa" existens.

Ett helt sjukt tankesätt naturligtvis. Men kan detta funnits med i bilden??

Efter vad som framkommit i tråden så verkar OH ha varit en pragmatisk typ, möjligen elitistisk men med tanke på talet som kollegan skrev "En stjärna på momshimlen" så känns det inte troligt att han skulle vara så sjukligt elitistisk att han hade ihjäl barnen för att de var sjuka och inte kunde få en akademisk karriär. Det finns ingenting i hans levnadshistoria som framkommit som skulle tyda på något sådant. Snarare då tvärtom, att han hade gjort allt i sin makt för att hjälpa och stötta. Vilket delvis bekräftas av hans chef, i samband med att han gick ner i arbetstid.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att 2 syskon med kronisk trötthet som undervisas hemma 3-4 dagar i veckan någon timme per dag bara av elevassistenter/lärare är varken märkvärdigt eller orimligt. Av den information jag sätt så verkar de haft någon skolpersonal hemma hos sig ca 3-8 timmar per vecka. Resten av tiden kan de ha jobbat själva. Behöver de hjälp och ingen vuxen finns där så går de bara vidare så länge, alternativt kan ha kommunikation på något sätt med någon i skolan som relativt snabbt kan hjälpa de över nätet/telefon.

Jag tror vi ska vara väldigt försiktiga innan det skapas någon trådsanning om att dessa barn endast hade undervisning 3-8 timmar per vecka av elevassistenter....

De hade flera olika lärare från högstadiet som kom fyra dagar i veckan till äldsta dotter som fullföljde läroplanen minus praktiska övningarpå detta sätt och mellanstadielärare som kom tre dagar per vecka till den yngsta dottern. Det är de fakta som rektorer och andra presenterat i media.
Citera
2018-01-16, 03:12
Bannlyst
Citat:
Är barnen ihjälslagna?
Varifrån kommer den uppgiften?

De är döda. Om de inte är dödade för annans hand, så innebär det att båda barnen har suiciderat. Samtidigt. Låter det troligt?
Citera
2018-01-16, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Den avlidna mammans fader.......

Och namnet?
Kanske fler som vill googla på det.
Citera
2018-01-16, 03:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Om man var jättesympatisk låt säga mest sympatisk i hela världen och man mitt uppe i allt detta planerandet tar hänsyn till familjen runt omkring, att de inte ska behöva få helgen förstört, hur går det ihop med att familjen runt omkring kanske inte riktigt känner sig tillfreds med denna "lösning" övriga året?
Det går ganska bra ihop med att man inte vill att anhöriga runtomkring skall koppla speciella dagar till händelsen.

Precis som många väntar med att avliva hunden till efter jul för att barnen inte skall behöva vara ledsna på julen och slippa förknippa julen med att hunden avlivades.

Precis som föräldrar väntar till efter storhelger/födelsedag etc med att meddela barnen att de skall skiljas osv..

Inget konstigt alls med andra ord.
Citera
2018-01-16, 03:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Efter vad som framkommit i tråden så verkar OH ha varit en pragmatisk typ, möjligen elitistisk men med tanke på talet som kollegan skrev "En stjärna på momshimlen" så känns det inte troligt att han skulle vara så sjukligt elitistisk att han hade ihjäl barnen för att de var sjuka och inte kunde få en akademisk karriär. Det finns ingenting i hans levnadshistoria som framkommit som skulle tyda på något sådant. Snarare då tvärtom, att han hade gjort allt i sin makt för att hjälpa och stötta. Vilket delvis bekräftas av hans chef, i samband med att han gick ner i arbetstid.

Jag håller med dig om att det är så jag tolkat uppgifterna om pappans person. Han verkar för sund och logisk för vansinnigheter med misslyckat elitistiskt tankesätt om hans avkomma inte blev perfekt.
Citera
2018-01-16, 03:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De är döda. Om de inte är dödade för annans hand, så innebär det att båda barnen har suiciderat. Samtidigt. Låter det troligt?
Det är inte synonymt att "slå ihjäl" och "döda".
Döda kan man göra utan att slå ihjäl.

Påståendet var att barnen var ihjälslagna -- var finns det belägg för det påståendet.
Citera
2018-01-16, 03:16
Bannlyst
Citat:

Inget konstigt alls med andra ord.

Är det "inget konstigt" med att ha ihjäl sina barn?! Jämför du barnamord med att ta bort en hund? Seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in