2018-01-16, 00:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det är väl svårare än vad många tror att ta sitt liv med många av dom piller/mediciner som man kan överdosera med? Rätta mig om jag har fel. Har hört att det kan ta längre tid än vad man tror och att smärtsamma krampattacker och kräkningar inte är ovanligt.

Läste just att Scheeles poliskälla sagt att det inte var blod.

Jag tänkte kanske mer på om någon i familjen hade påbörjat någon dödskamp pga sjukdom.

Tack!
Citera
2018-01-16, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag känner flera (med barn) som plockar bort julpyntet i princip dagen efter julafton så varför dividerar ni så mycket om huruvida juset var julpyntat eller ej då de hittades? Vad bevisar det egentligen?

Det bevisar att man hade för avsikt att fira jul tillsammans, att läget var "under kontroll" vid tillfället då det pyntades. Man hänger inte upp julpynt om man har dödsångest vetdu.
Citera
2018-01-16, 00:35
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det bevisar att man hade för avsikt att fira jul tillsammans, att läget var "under kontroll" vid tillfället då det pyntades. Man hänger inte upp julpynt om man har dödsångest vetdu.

Jo men ifall julpynt saknas efter nyår så betyder inte det att det aldrig fanns.

Jag är fortfarande nyfiken på ifall familjen trodde på någon form av liv efter döden. Någon lycklig plats där de skulle mötas igen. Om de gjorde det så hade de kunnat vara harmoniska och "normala" in i det sista.
Citera
Medlem
Finns gott om barn som lider och t.o.m är dödssjuka. Barn som säger att de inte vill leva längre. Ändå skulle 99,99 av föräldrar aldrig komma på tanken att mörda dem. Det är det som gör detta fall så anmärkningsvärd. Givetvis undrar man om den egentliga anledning till att någon av de (som de beskrivs) ytterst professionella och barnkära föräldrarna mördade resten av sin familj? Även om det låter långsökt tänker man på religösa, möjligtvis politiska motiv.

Någon skrev om något videoklipp. Kan detta var någon typ av "martyrfilm" för sjukdomen? Typ "så här gick det för att vi inte fick hjälp". Eller är jag alltför cynisk nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är en träkrans på dörren under jultid. Ser absolut ut som något mina grannar hänger upp just runt advent. Och tar ner därefter. Hur vet du att just denna krans inte hör till de vanliga adventskransar folk hänger på sina dörrar just nu? Den ser precis ut som en sådan.
Ni kan väl ha rätt båda två. Sådan brun dörrkrans gjord av pil? kan man ha till jul eller ha på dörren året om.
TIll jul brukar folk trycka fast en tomte eller dekorera bruna pil-kransen med röda band-
efter jul kan den hänga utan julutsmyckning och hänga kvar och när påsken kommit trycker man fast en påsk-kyckling el liknande.
Absolut kan familjen ha valt den på sin dörr, neutral utan smycka med jul-attiraljer.
OM den hänger på dörren året om eller om de faktiskt hängt ut den till jul-det vet väl inte vi.
Kanske en observant granne vet om kransen är året runt-krans eller inte.
Citera
2018-01-16, 00:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det är väl svårare än vad många tror att ta sitt liv med många av dom piller/mediciner som man kan överdosera med? Rätta mig om jag har fel. Har hört att det kan ta längre tid än vad man tror och att smärtsamma krampattacker och kräkningar inte är ovanligt.

Nja en regäl dos sömnmedel gör att en kramper eller kräkningar inte sker i vaket medvetet tillstånd.
Det är därför man man börjar med en hästdos av detta när man genomför avrättningar med farmaka i USA. Först när vederbörande är medvetslös ges därefter kaliumsubstansen som påverkar hjärtat.
Senast redigerad av Solglittret 2018-01-16 kl. 00:38.
Citera
2018-01-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Barnen var dödsdömda. Den äldre systern var döende, skulle dom bara sitta och se den yngre plågas på samma sätt framför deras ögon???

Eller hur tänkte du?

Nej, hon var inte döende. Hon skulle återgå till skolan så mycket hon kunde. Döende har ASIH. Det fanns inte. De hittades för att "GUD" inte kom till jobbet.
Citera
2018-01-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Barnen var dödsdömda. Den äldre systern var döende, skulle dom bara sitta och se den yngre plågas på samma sätt framför deras ögon???

Eller hur tänkte du?

Döende? Var kom det ifrån? Vi vet ju inget om vad för diagnos barnen har.
Citera
2018-01-16, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jo men ifall julpynt saknas efter nyår så betyder inte det att det aldrig fanns.

Ifall ja. Men nu var det inte så. Julpynt fanns. Julstjärnor och krans på dörren. Vilket i min mening tyder på att man haft planer för en trevlig jul tillsammans. Inget mordkommando innan jul med andra ord. Så något måste ha hänt efteråt.
Citera
2018-01-16, 00:38
Medlem
gp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Sluta nu. Ungarna skulle gradvis tillbaka till skolan. Då fick galningen OH panik som det verkar! Han var väl inte sjuk, eller? I så fall har han dolt det bra... Om en är frisk så är det den friska personens huvuduppgift att hjälpa de andra. Klarar man inte av det själv, ber man om hjälp. Det gjorde han inte. Han bara gnällde och beklagade sig. Så gör man inte som ansvarstagande vuxen. Var hela gänget palliativa? Nix, då hade de haft ASIH där.

Du är ganska ignorant och saknar empati för att sätta dig i vilket helvete han och hans familj hade hemma. De var inte palliativa men om de misstänkte att de var orsak till sina barns sjukdom så tror jag att det inte finns bot mot depressionen som kan leda till psykotisk tillstånd. Sedan skolan kan ha sagt att flickorna skulle successivt komma tillbaka till skolan men det tolkar jag som att ge hopp till en tillfrisknande. Skolan inte insatt i detalj hopades på det, föräldrarna som visste att det skulle inte ske hade inte hopp. Så tycker jag att det har varit. God natt! Jag har i alla fall en ganska logiskt förklaring för mig själv och jag kan sova nu.
Citera
2018-01-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superflax
Finns gott om barn som lider och t.o.m är dödssjuka. Barn som säger att de inte vill leva längre. Ändå skulle 99,99 av föräldrar aldrig komma på tanken att mörda dem. Det är det som gör detta fall så anmärkningsvärd. Givetvis undrar man om den egentliga anledning till att någon av de (som de beskrivs) ytterst professionella och barnkära föräldrarna mördade resten av sin familj? Även om det låter långsökt tänker man på religösa, möjligtvis politiska motiv.

Någon skrev om något videoklipp. Kan detta var någon typ av "martyrfilm" för sjukdomen? Typ "så här gick det för att vi inte fick hjälp". Eller är jag alltför cynisk nu?

OH verkar ha haft fallenhet för martyrskap. Rektorn: "Ofattbar sjukdom". Kollega: "Såg sorgen i dina ögon". Osv.
Citera
2018-01-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ni kan väl ha rätt båda två. Sådan brun dörrkrans gjord av pil? kan man ha till jul eller ha på dörren året om.
TIll jul brukar folk trycka fast en tomte eller dekorera bruna pil-kransen med röda band-
efter jul kan den hänga utan julutsmyckning och hänga kvar och när påsken kommit trycker man fast en påsk-kyckling el liknande.
Absolut kan familjen ha valt den på sin dörr, neutral utan smycka med jul-attiraljer.
OM den hänger på dörren året om eller om de faktiskt hängt ut den till jul-det vet väl inte vi.
Kanske en observant granne vet om kransen är året runt-krans eller inte.

Blir så trött - Citat:
"Stämingen är väldigt dämpad i Bjärred enligt SVT Nyheter Skånes reporter på plats onsdag förmiddag. I huset där familjen bodde är alla gardinerna fördragna men julstjärnorna hänger i de flesta fönstren. Trädgården är prydlig."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/grannarna-kanns-helt-overkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in