2018-01-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för ett sansat inlägg och för att du delar med dig av det du fått veta.

Har du alltså fått bekräftat att det finns ett avskedsbrev eller en videoupptagning?

Jag har svårt att ta in att det skulle vara ett gemensamt beslut. Ännu svårare att acceptera att barnen skulle varit delaktiga i detta gemensamma beslut. Är du säker på att detta är vad familjen har förmedlat till eftervärlden?
Tack
För att bara ange hur jag ser på begreppet "veta/vet", nej jag har inte sett brevet själv, och personen jag pratade med hade inte sett innehållet i avskedsbrevet (pappersbrev/datoranteckningar/video osäkert vilket). Men personen jag pratade med hade vetskap om ATT det fanns ett avskedsbrev, dock osäker på typ av avskedsbrev, men formulerat av båda föräldrar. Min källa har alltid haft rätt, drar inte sig med skvaller annat än om han har kunskap. Dessutom har tre andra fått höra exakt samma av för dem väldigt trovärdiga källor att det funnits ett avskedsbrev. Att det fanns avskedsbrev är i dessa sammanhang inget känsligt, jag har inte exakt uppgift med dessa typer av fall så finns det i 90% av fallen avskedsbrev på platsen.

Utan det jag fick höra, som flera andra sagt, jag har även via PM fått veta vilken källa de har, så kan vi säga "att med mycket stor sannolikhet, en sannolikhet som gränsar till visshet" (torbjörn Fälldin) att det fanns ett avskedsbrev formulerat av båda föräldrar.

Men det kanske är skitsamma, för jag har även fått mer information om sakernas beskaffenhet i både detta ärende och sista dödsskjutningen i Malmö, dock så kommer jag inte att skriva dessa saker, då jag är less att bli hånad och förlöjligad om att jag skriver saker jag fått veta direkt från polishuset. Finns inget intresse så får det vara.

//scheele
Citera
2018-01-16, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Barnen var dödsdömda. Den äldre systern var döende

Källa på det? Eller är det också bara EN observation, som du beskyller andra för?
Citera
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Sluta nu. Ungarna skulle gradvis tillbaka till skolan. Då fick galningen OH panik som det verkar! Han var väl inte sjuk, eller? I så fall har han dolt det bra... Om en är frisk så är det den friska personens huvuduppgift att hjälpa de andra. Klarar man inte av det själv, ber man om hjälp. Det gjorde han inte. Han bara gnällde och beklagade sig. Så gör man inte som ansvarstagande vuxen. Var hela gänget palliativa? Nix, då hade de haft ASIH där.

Att man gör upp en plan för sjuka barn som säger att målet är att de gradvis skall återvända till vanliga lektioner betyder inte att det är realistiskt att tro att det kommer hända. Men skolan kan ju inte bara ge upp och säga att målet är att undervisa den sjuke i hemmet tills denne dör. Även om det kanske är så verkligheten ser ut.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Visst ena dottern, yngsta var det väl? Hade fått diagnos sent, men likväl när man redan har en lärare som har hemundervisning så är det inte svårt att fatta beslut om att båda barnen ska få hemundervisning.

Citat:
Jag vill påstå att i nästan alla sådana fall handlar hemundervisning om att sakta ge uppgifter som inte blir för mycket, men man har från skolans sida redan accepterat att man pausar deras skolgång i realiteten.

Barnen gick på två helt olika skolor med också olika rektorer/skolledning. Lärarna som kom hem till den äldsta, tre olika, var helt andra lärare än de som kom hem till den yngsta.

Enligt rektorn följde den äldsta flicka helt läroplanen via fyra dagars hemundervisning med undantag för rent praktiska moment.
Senast redigerad av Solglittret 2018-01-16 kl. 00:30.
Citera
2018-01-16, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har som sagt en bild av vad som har hänt som jag tror är korrekt, jag har redogjort för det i tråden, även att det kommer från en insatt person.
Betänk att vi har haft fler händelser bakåt i tiden i Sverige där det är tidigt känt att det är mannen som dödat barn och hustru, oftast i samband med separation, antingen det är i ett sammanhang där mannen inte känner att han klarar ett liv utan hustru/giftermål och barn, eller om det är skam involverat i beslutet pga kulturella faktorer.

Nu har polis tidigt sagt att det inte är som man skulle kunna förvänta sig, så då torde det knappast vara just det jag säger det brukar vara. Incest tror jag inte alls på, varken det eller att mannen skulle ha kontrollerat familjen. Sådana fäder sitter inte på jobbet och är bekymrade över familjens välfärd och berättar det för kolleger.

Det jag fick höra från poliskällan jag har så är det hela bara sorgligt från början till slut.
Modern och fadern klarar inte mer, inte är trötta eller deprimerade, klarar inte mer i dess djupaste innebörd.
Barnen hittas i sina sängar och modern och fadern döda, det finns ett kollektivt avskedsbrev i elektronisk form.
Om det hade skjutits och använts någon kniv hade inte polisen varit tvingade att invänta dödsorsak från patologen, som de har sagt. Detta indikerar att det är som jag fått höra, inget blod inblandat.
Ekonomiska besvär? troligen inte, båda föräldrarna hade yrken där det är väldigt sällan att personer har trasig ekonomi även om de kanske inte var välbärgade så finns inget att hämta där.

Spekulation i all ära, men tassar inte många väl långt ut i det mest avlägsna så man nästan inte vet om det är ironi eller allvarligt menat?

Sedan alla som gråter blod över att det inte skuldbeläggs mer om vilka mördare dessa föräldrar är, vi vet ingenting om vem som har mördat vem. Är följande helt avlägset totalt uteslutet:
Familjen kan ha haft ingående diskussioner om självmord och merparten av medlemmar vill inte leva mer, orkar inte med sjukdomarnas hemska prognoser, efter gemensamt beslut så tar man alla och bereder gift, brist på läkemedel torde det inte ha funnits i hemmet för ändamålet. Det räcker dock inte till alla så pappan hänger sig. I ett sådant scenario har vi ingen mördare, mer än självmördare och där slutade vi skuldbelägga redan på 1960-talet.

Vad annat ska vi kunna ha som stämmer in på polisens officiella uttalande om att "det är inte som man tror", inte fan tror jag det är scientologerna vi pratar om då utan något som berör familjens kris.
Mamman&Pappan, alternativt hela familjen begår självmord. Jag ser inte så många andra lösningar efter att ha funderat på skolan och polisens uttalanden. Kunskapen om att det finns en video med hjärtskärande innehåll torde ha läkt till skolan. När elever dör så ger man oftast information till skolan inofficiellt så skolledarna kan utvärdera hur de ska agera. Därav skolans presskonferens, "anfall är bästa försvar". Det tar ju bara 10min för rektorn att snabbt gå igenom ärendet i huvudet och prata med lärarna, blixtsnabbt inser de att det finns ett trovärdighetsbaserat problem, om nu skolan gjort allt och skött skolgången klanderfritt, hur kommer det sig att eleverna är döda, utan att skolan misstänker något?

Nej. Inte gemensamt självmord. Jag tror inte det är genomförbart.
Citera
2018-01-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jewishuncle
Nej det finns det inte om sådana som dig!! Fy fan.

Hur kan det någonsin vara rätt att döda ett barn som inte ens är så sjukt som ni sitter och påstår. Hoppas jag ingen av er är förälder

Börja då med att påvisa att barnen var krya och friska. Hoppa omkring och plocka blommor till sommaren!
Citera
2018-01-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Eller om familjen är i "djup kris" och samtliga tragiskt döda någon vecka senare, då kanske man faktiskt har skippat julpyntet detta år utan att för den sakens skulle vara med i scientologerna.

Sedan vet jag förstås inte om de var det eller ej, men om detta är den enda "ledtråden" så är det minst sagt ytterst svag och ogrundad spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Man hade en adventskrans på ytterdörren till familjens hus i alla fall. Dörren hade "julpyntats".

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fel. Varför säger du det?
Det var en träkrans som inte hade något med jul eller någon annan högtid att göra.
Det är med sådana här slarviga uttalanden vi får massa trådsanningar som ingen är betjänt av.

Enligt SVT Nyheter Skåne hängde det julstjärnor i flera fönster.
Citera
2018-01-16, 00:29
Avslutad
Citat:
En person hade sett barnen stojandes i poolen i somras och en annan person såg Moa och pappan i affären i mellandagarna.
Det är två observationer från två enskilda begränsade situationer med ett halvårs mellanrum och emotsäger inte att barnen var svårt sjuka.
Citera
2018-01-16, 00:29
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan de ha kräkts upp blod?
Det är väl svårare än vad många tror att ta sitt liv med många av dom piller/mediciner som man kan överdosera med? Rätta mig om jag har fel. Har hört att det kan ta längre tid än vad man tror och att smärtsamma krampattacker och kräkningar inte är ovanligt.
Citera
2018-01-16, 00:30
Medlem
vindsus86s avatar
Jag känner flera (med barn) som plockar bort julpyntet i princip dagen efter julafton så varför dividerar ni så mycket om huruvida juset var julpyntat eller ej då de hittades? Vad bevisar det egentligen?
Citera
2018-01-16, 00:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det är fascinerande. Du lyckas inte nämna en enda unik sak som inte dryftats i pressen.
Du (påstår att du) känner mannen genom arbetslivet, och väljer att regga ett konto och skriva av dig på Flashback. Som sagt, fascinerande. Tack för din information.
(Som svar till en användare som verkar trovärdig, men ibland särskriver eller har grammatiska fel i texterna ...)
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, vad hände? Ju mer jag funderar på det så KAN det inte ha rört sig om barnens sjukdom (ar). Ser framför mig att hur det än skulle gå för barnen i framtiden, rent medicinskt alltså, så fanns det tak över huvudet, stöd från samhället, pengar till försörjning.

Vad jag menar är att barnen hade väl kunnat "bo hemma" resten av sina liv om det behövdes.
Såvida inte deras sjukdom innebar ett gravt lidande för dem, men så uppfattar jag verkligen inte sjukdomsbilden av det som har framkommit i media.

Någon (för oss) okänd faktor har utlöst detta handlande hos någon av föräldrarna. Nej, jag tror inte att de har gjort detta i samförstånd och det baserar jag på nicket "Stefan S" (tror jag det var) som sammanställt statistik över Familicid och det finns inga kända fall med två föräldrar som mördar sina barn i samförstånd.
Nej, det tror inte jag heller. Här ligger definitivt en hund begraven. Hoppas verkligen att någon slags klarhet och främst då för barnens skull, kan bringas i dagen. Stackars dom!
Citat:
Det finns ju en video-film som förklarar allt, enligt ett inlägg igår.
Tvivlar dock starkt, om den finns, att den bringar klarhet i precis allt man skulle önska ...
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Here we go again...
Snart kommer vi in på incest igen.
Och?
Skulle incest vara värre än mord, är det vad du menar?
Något väldigt tragiskt och väldigt sjukt har inträffat här. För min del skulle ev. incest bara bekräfta en sjuk familjesituation som det ju uppenbarligen är frågan om här, varken mer eller mindre.
Men ok, jag är fullt beredd att lägga den diskussionen till handlingarna, eftersom den saken ändå aldrig kommer att uppdagas på något vis (om inte t.ex. någon av döttrarna har gömt undan dagböcker, eller att "videon" skulle innehålla ett erkännande om detta - vilket oavsett vad, aldrig kommer att nå offentlighetens ljus ändå).
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Det är just denna motsättning i framställningarna som verkar vara pudelns kärna.

Å ena sidan livsvärde noll , å andra sidan gott om hopp o funktion.

Alltså att bilderna och framställningarna är så skiftande från olika håll är i sig varningssignaler.
Håller helt med om detta.
Citera
2018-01-16, 00:31
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Man hade en adventskrans på ytterdörren till familjens hus i alla fall. Dörren hade "julpyntats".
Lokala scoutklubben som går runt och säljer dessa innan jul. Hänger överallt i Bjärred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in