Citat:
TackTack för ett sansat inlägg och för att du delar med dig av det du fått veta.
Har du alltså fått bekräftat att det finns ett avskedsbrev eller en videoupptagning?
Jag har svårt att ta in att det skulle vara ett gemensamt beslut. Ännu svårare att acceptera att barnen skulle varit delaktiga i detta gemensamma beslut. Är du säker på att detta är vad familjen har förmedlat till eftervärlden?
Har du alltså fått bekräftat att det finns ett avskedsbrev eller en videoupptagning?
Jag har svårt att ta in att det skulle vara ett gemensamt beslut. Ännu svårare att acceptera att barnen skulle varit delaktiga i detta gemensamma beslut. Är du säker på att detta är vad familjen har förmedlat till eftervärlden?
För att bara ange hur jag ser på begreppet "veta/vet", nej jag har inte sett brevet själv, och personen jag pratade med hade inte sett innehållet i avskedsbrevet (pappersbrev/datoranteckningar/video osäkert vilket). Men personen jag pratade med hade vetskap om ATT det fanns ett avskedsbrev, dock osäker på typ av avskedsbrev, men formulerat av båda föräldrar. Min källa har alltid haft rätt, drar inte sig med skvaller annat än om han har kunskap. Dessutom har tre andra fått höra exakt samma av för dem väldigt trovärdiga källor att det funnits ett avskedsbrev. Att det fanns avskedsbrev är i dessa sammanhang inget känsligt, jag har inte exakt uppgift med dessa typer av fall så finns det i 90% av fallen avskedsbrev på platsen.
Utan det jag fick höra, som flera andra sagt, jag har även via PM fått veta vilken källa de har, så kan vi säga "att med mycket stor sannolikhet, en sannolikhet som gränsar till visshet" (torbjörn Fälldin) att det fanns ett avskedsbrev formulerat av båda föräldrar.
Men det kanske är skitsamma, för jag har även fått mer information om sakernas beskaffenhet i både detta ärende och sista dödsskjutningen i Malmö, dock så kommer jag inte att skriva dessa saker, då jag är less att bli hånad och förlöjligad om att jag skriver saker jag fått veta direkt från polishuset. Finns inget intresse så får det vara.
//scheele