2018-01-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Herregud poängen med det hela va att om DU är så sjuk att du inte kan vara i skolan på flera år så krävs någon form av vårdnadshavare hemma med barnen..... behövs inte det så kan de lika gärna få hjälp på skolan? Ett grupprum va ett ex för att de kanske behövde sitta själva?
Klart att ett så stora barn kan vara hemma själva om de inte behöver hjälp med andning,inte får någon form av kramper, inte behöver hjälp med förflyttning eller annat. Det som sägs är att de led av någon form kronisk trötthet och då kan de mycket väl klara sig själva ett antal timmar så länge de klarar av basala saker.
Citera
2018-01-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Sa han inte att den yngsta var 3 månader när han flyttade? Eller blandar jag ihop det med ngt annat?
Jag minns faktiskt inte. Det var en del åldrar inblandade... minns absolut inte.
Citera
2018-01-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Distans över nätet är väl i allra högsta grad undervisning i hemmet där träffas ju inte ens eleven och läraren.

Nej. Om någonsin.
Citera
2018-01-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Det känns rimligt att de du nämner är pålitliga eftersom påståendena konvergerar mot en gemensam bild av hurdan familjen uppfattades av sin omgivning. Det vore anmärkningsvärt om den bilden visar sig vara åt skogen.

Men då är fallet å andra sidan bara ännu märkligare.
Ja, visst blir det otroligt konstigt. En vanlig hygglig medelklassfamilj, utan påvisbara problem och med god ekonomi. En pappa mitt i en spikrak karriär uppåt. Båda poppis på jobbet, och dessutom experter på sina egna områden. Fosterson under en tid, som vittnar om deras vänlighet och omtänksamhet. Herregud, vad fan hände egentligen?
Citera
2018-01-15, 22:27
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Sa han inte att den yngsta var 3 månader när han flyttade? Eller blandar jag ihop det med ngt annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag minns faktiskt inte. Det var en del åldrar inblandade... minns absolut inte.
Jo, precis så sa han:
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
11 år sen, jag flyttade därifrån när den yngsta var ungefär 3 månader(fick aldrig reda på varför).. Men de var bland den bästa familj jag nånsin varit hos.. Omtänksamma och verkligen lyssnade på en, vilket jag behövde starkt då.
Citera
2018-01-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ett par saker som inte går ihop:

Å ena sidan:

- familjen ska ha isolerat sig i hemmet, mamman varit svårt cancersjuk och pappan jobbat hemifrån en del senaste halvåret eller så.

Å andra sidan:

- lärarna som har kommit hem för att undervisa döttrarna har ibland varit ensamma med dom. Men mamman var ju svårt sjuk och pappan jobbade en del hemifrån?

- mamman sägs ha jobbat i normal omfattning fram till jul. Det gör väldigt få som är svårt cancersjuka.

Mammans chef sa väl ung. att hon jabbat som vanligt, Jag har för mig att det var en deltidstjänst. Till en del jobbade hon också hemmifrån.
Citera
2018-01-15, 22:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Oktober 2011 annons på bostaden i Göteborg som såldes av paret (K/T köp: 02.03). Han sa i Gbg va?
I så fall är det några år sedan.
Citera
2018-01-15, 22:31
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Inte om man är så sjuk att man aldrig kan gå till skolan pga en svår kronisk fysisk sjukdom.
Om två så sjuka barn tvingas vara hemma från skolan på heltid, konstant, borde en vårdnadshavare alltid vara hemma. Det hänger inte ihop.

Eller hur. Det framstår helt sjukt.
Vad har då barnen gjort hela dagarna och resten av tiden då de inte haft den berömda hemundrvisningen? Hur många timmar per gång var läraren där?
Gick de ut själva på dagarna eller sängliggande? Vem lagade maten o serverade den? Fick de alltså fixa mat själva, värma i micron?

Inget har nämnts ang hemsjukvård, personlig assistent vilket skulle varit ett måste i deras påstådda situation.

Man behöver inte vara Einstein att föreställa sig det lidande dessa ”högpresterande” föräldrar utsatt barnen för, med eller utan sjukdomar har de fått vara brickor i familjespelet och blev till slut tvungna att betala med sina liv, då den ena eller båda vårdnadshavarna egenmäktigt satt sig till doms över deras liv och dömt dem till döden. Oerhört egoistiskt och oförlåtligt.

(Nej, jag tror inte att flickorna tagit sina egna liv)
Senast redigerad av Koppykatt 2018-01-15 kl. 22:38.
Citera
2018-01-15, 22:34
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej. Om någonsin.

Korrekt.

Hemskolning, hemundervisning och distansutbildning är helt skilda ting och dessa ska ha haft hemundervisning.
Citera
2018-01-15, 22:34
Medlem
Anledningen till mord och självmord behöver inte vara komplicerat.
Om äktenskapet inte är 100 procentigt räcker det med ett par dagars gemenskap i julhelgen för at saker och ting ballar ur. Ett litet prat vid julgranen där ord som "separera" eller "skilsmässa" förekommer kan orsaka katastrof och död.
Citera
2018-01-15, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ja, visst blir det otroligt konstigt. En vanlig hygglig medelklassfamilj, utan påvisbara problem och med god ekonomi. En pappa mitt i en spikrak karriär uppåt. Båda poppis på jobbet, och dessutom experter på sina egna områden. Fosterson under en tid, som vittnar om deras vänlighet och omtänksamhet. Herregud, vad fan hände egentligen?

Svåra/smärtsamma/dödliga sjukdomar hos fru
och barn.
Historien kanske stämmer.
Citera
2018-01-15, 22:38
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Det enda som verkar sjukt i den här historien är föräldrarnas klanderfria CV och dom lovord som strös över dom från chefer, medarbetare och till och med lärarna i skolan. Så här perfekta människor finns inte och finns dom så tar dom inte livet av sina egna barn. Det yttre dom var så måna om att visa upp såg förmodligen ut som motsatsen i hemmamiljön. Jag tycker det lutar åt att barnen var de friskaste i den här familjen. Det här slutade ju värre än familjen Adams (om nu någon minns den serien).

Jag ifrågasätter deras oklanderliga yttre. Man får ju bilden av två fullkomligt änglalika övermänniskor om man lyssnar på deras omgivning. Vad var det man så omsorgsfullt dolde bakom dessa tjusiga CV-fassader? Varför skrapade ingen på ytan. Jo. Dom hade för stor respekt med sej som skyddade dom. Det slog slint i roten på någon av föräldrarna. Har någon tänkt på att "Agnes is bored" tyder på att ungen anade eller visste vad hon gick miste om inlåst i hemmet.

Sedan har jag också spånat runt denna uttråkade unge och hennes och hennes systers trötthet. Är det kanske inte när man har som allra tråkigast som gäspningarna kommer och man gärna vill gå hem och sova. Tröttheten kanske var symptom på tråkigheten tänkte jag. Och du Picasso, om jag får märka ord: flickorna är inte. Dom var.
Ja precis vad jag försökt få fram tidigare om systrarnas trötthet. Någonting är väldigt galet i allt detta. Vem var Agnes? Hon hade 80-talet följare på sin Insta. Har hon berättat någonting för sina insta-vänner om hur hon mådde och vad som hände i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in