2018-01-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denanonymeriddaren
Det har ju onekligen skett förut att barn dödat andra familjemedlemmar. Visst är det oftast pappan, men ett brott där kvinnor är överrepresenterade är mord på egna barn. Håller med om att det vore ytterst ovanligt om det var något av barnen, men inte omöjligt.
Pappan påstås vara hängd. Och det har sagts ganska många gånger i tråden. Skulle en 14-åring klara det? Tror jag inte.
Citera
2018-01-15, 17:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDonovan
Ja det är lite märkligt. Ännu mer märkligt när någon vill få det till att hon var GoT-fan, när det citatet inte alls stämmer med GoT.

Men prova att google "a girl has nothing to say" så kommer det upp märkliga teckningar från barn som handlar om liv, död, mord, knivar.

Eller prova att googla "agnes is bored" så får man upp länkar till en film (pop horror) om en ung kvinnlig seriemördare med borderline depression som heter Agnes och är... "bored".

Tror absolut inte det har något som helst med detta fall att göra, men det var lite kusligt att just dessa resultat kom upp när jag sökte efter info på google.

Beror det på ens egen sökhistorik? 😄
Citera
2018-01-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipsmittopium
Nä, jag tror inte att det räcker. Människor klarar mer smärta och elände än de själva tror och håller i regel fast i livet så länge det bara går.

Nu är det ju så att dödshjälp och självmordskliniker existerar och är fullt lagligt i flera länder. Så jag håller inte med dig om att alla "i regel håller fast vid livet så länge det går".
Citera
Medlem
Crossmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Pappan påstås vara hängd. Och det har sagts ganska många gånger i tråden. Skulle en 14-åring klara det? Tror jag inte.
Det är dock inte bekräftat, bara påstått här i tråden.
Citera
Medlem
har polisen sagt när de ska lämna info till media?
Citera
2018-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Absolut, under förutsättning att vi inte sitter i en klinisk depression. Människan håller fast vid hoppet så länge det bara går. Vi har överlevnadsinstinkt. Men den kan tryckas ner när livet känns meningslöst - när lustcentrat stängts av. När det stängts av är det kört i en sån här situation.

Tycker bara det hela verkar lite väl "potent" för att "bara" handla om klinisk depression.
Men jag vet inte. Jag bara spekulerar.
Citera
2018-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewinggum
har polisen sagt när de ska lämna info till media?
Ja, "när de vet allt"- men vad infon kommer bestå av har inte sagts.
Citera
2018-01-15, 17:21
Medlem
Citat:
Tycker bara det hela verkar lite väl "potent" för att "bara" handla om klinisk depression.
Men jag vet inte. Jag bara spekulerar.
Det är inte så "bara". Den är livsfarlig. Det är nr 1 bland självmorden. En dödlig sjukdom. Hjärnans lustcentra stängs av. Du gläds inte åt något. Inget är värt något. Du blir tom. Du kan inte se fram emot något, det är fullständigt omöjligt efter hjärnan inte klarar det längre.

Har man inte varit där så begriper man inte.
Citera
2018-01-15, 17:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Saken är den att jag fick rysningar när jag först såg bilderna på honom.
Det skulle ju såklart kunna va vetskapen om morden som låg till grund för det.
Jag är inte lika självsäker som du när det gäller min radar. Men nånting är det ju...
Och det är ju ändå en död man vi pratar om...där i ligger en liten spärr av...respekt?
Men jag skulle förhållit mig försiktigt till denna man då jag av erfarenhet vet vad det kan kosta att vara "naiv".

På filmen från hans föredrag har han något "bevekande"? över sig...
Det "bevekande" lyser också igenom i denna lilla skrift (med f.ö. illa konstruerade replikskiften som tros ska spegla vad andra pappor och döttrar säger till varandra):
http://henkow.se/onewebmedia/A,%20M%20och%20momsen,%202017.pdf

Har full förståelse för polisens huvudbry: Någon kan ha iscensatt något - men helt för egen räkning och för att kunna fortsätta inhösta allas sympati. - Någon kan ha stått inför hotet att avslöjas.

Mordscenen lär vara sinnrikt arrangerad; utstuderad in i minsta detalj. - Förberedelserna i form av bl.a. borttagande av div. sociala nätverk speglar även det ett "bevekande"; i grunden duperande och pubikfriande, drag.

Ögonen som själens spegel är inte bara en klyscha.
Citera
2018-01-15, 17:28
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Det tycker jag nog du ska försöka bortse ifrån tills svar kommer från obduktionen. Ganska onödiga spekulationer som troligen inte ens är sanna. Det är enbart i egenintresse som man spekulerar fram såna saker. Men jag kan inte klura ut varför.
Det är i egenintresse man hävdar att morden var av barmhärtighet, för man vägrar att tro att föräldrar med hög status skulle mörda sina barn av egoistiska skäl.

Alla spekulerar för att de vill komma närmre sanningen.
Citera
2018-01-15, 17:28
Medlem
Citat:
Det är inte så "bara". Den är livsfarlig. Det är nr 1 bland självmorden. En dödlig sjukdom. Hjärnans lustcentra stängs av. Du gläds inte åt något. Inget är värt något. Du blir tom. Du kan inte se fram emot något, det är fullständigt omöjligt efter hjärnan inte klarar det längre.

Har man inte varit där så begriper man inte.

Hur vanligt är det att deprimerade mördar andra, sin familj? Har O överdrivithela sin familjs sits, om han varit deprimerad en längre tid?
Senast redigerad av rappytt 2018-01-15 kl. 17:30.
Citera
2018-01-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det är i egenintresse man hävdar att morden var av barmhärtighet, för man vägrar att tro att föräldrar med hög status skulle mörda sina barn av egoistiska skäl.

Alla spekulerar för att de vill komma närmre sanningen.
Man gör det verkligen inte för barnens skull. Man gör det av egoistiska skäl. För att man helt enkelt inte står ut med att se barnen lida och "veta" att det kommer bli värre och värre. I det här fallet är det inte enbart dessa parametrar, det ligger säkert en hel del annat i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in