2018-01-13, 15:53
Medlem
Ramiuss avatar
Har ett GTX660 och kör Win7 på en dator som jag inte använt på ett tag, när jag startade upp idag och försökte spela lite, så dyker grafikkortet (tror jag), skärmen blir svart iaf och börjar autosöka efter HDMI, VGA osv ....spelar ingen roll vilket spel jag kör. För att få tillbaka bild så måste jag starta om datorn.

Datorn rullar på utan problem vid surf och när spelen ligger minimerade i bakgrunden. Provat nya drivrutiner och att avinstallera och lägga tillbaka grafikkortet.

Nån som har en ide om vad det kan vara?
Senast redigerad av Ramius 2018-01-13 kl. 15:55.
Citera
2018-01-13, 15:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provat med annat kablage?
Citera
2018-01-13, 15:55
Medlem
dags att byta ut det stenålderskortet,
Citera
2018-01-13, 15:59
Medlem
Ramiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Provat med annat kablage?
Ja, fast vad skulle det kunna vara?
Citera
2018-01-13, 22:32
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag har också haft problem med mitt gtx 970 grafikkort idag. Det fungerar fram tills man startar ett spel, då dör hela datorn
Kan det vara fel i drivrutinen eller varför kraschar datorn och stänger ner sig bara för att man vill köra ett spel. Så var det inte igår, då fungerade datorn bra. Igår laddade jag ner den senaste gtx drivrutinen via Geforce programmet men märkte inget problem då utan det har kommit idag.
Citera
2018-01-14, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ramius
Har ett GTX660 och kör Win7 på en dator som jag inte använt på ett tag, när jag startade upp idag och försökte spela lite, så dyker grafikkortet (tror jag), skärmen blir svart iaf och börjar autosöka efter HDMI, VGA osv ....spelar ingen roll vilket spel jag kör. För att få tillbaka bild så måste jag starta om datorn.

Datorn rullar på utan problem vid surf och när spelen ligger minimerade i bakgrunden. Provat nya drivrutiner och att avinstallera och lägga tillbaka grafikkortet.

Nån som har en ide om vad det kan vara?

Prova ett annat grafikkort. Ev ett annat nätagg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in