2018-01-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja.

Jag tänker så här att om de hade AT så hade de ännu inte haft alltför allvarliga symptom utan sakteliga började dessa ge sig till känna. Föräldrarna förstod vilket oerhört lidande som de hade framför sig under den närmaste, korta, framtiden. Det är en oerhört/ofattbart grym sjukdom som med säkerhet leder till döden. På ett fullständigt genomvidrigt sätt, ett oerhört lidande väntade runt knuten.

Vi vet ju inte säkert och allting är ju spekulationer eller kvalificerade gissningar.

Så därför tycker du att det var Ok att en eller båda föräldrarna tog livet av dom?.

Hur genomvidrigt du än tror att det var så finns det inga uppgifter som kommit ut som visar att så vad fallet.

Det har däremot framkomit en del uppgifter som gör det gällande att barnes sjukdom i själva verkelt har varit ganska mild och en plan för att återgå till full skolgång diskuterats.
Citera
2018-01-14, 16:18
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Inget svar, men en fråga.

Om din egen teori stämmer menar du då att barnen fötjänade att dö och föräldrarna gjorde dom en god gärning att ta livet av dom.?

Ganska svårt att förstå vad du själv menar med dina inlägg.
Har läst alla inlägg här. Har inte sett någon säga att mördaren gjort rätt och/eller att nån av de mördade på ngt vis förtjänade att dö. Ingen har sagt så!
Men det finns några här som verkar leta efter tillfällen att försöka mena att vissa tycker så.
Det närmaste e väl ändå att många här säger sig förstå/tro hur mördaren tänkt, men det e ju inte ens nära samma sak
Citera
2018-01-14, 16:20
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Jo,att läsa ikapp fattar jag.

Läst 2-3 artiklar nu. Ingenstans har jag läst att pappan var hängd. Inte Heller info om vart i huset dom hittats.
Här på FB är det flera som skrivit om hur och var dom hittades konstigt att ej media tagit upp det.
Lr har dom?

Också läst om att mannens chef ringde polisen. Och därför tog dom sig dit.
Och lite info om sjukdom hos döttrarna.

Inget annat som kommit fram egentligen.

Får väl fortsätta kika om det är något man missat. 😃

Att en vuxen hittats hängd sätter jag frågetecken för. Ingen kan veta nåt om detta utom polisen.
I såna fall kan det lika gärna ha varit mamman. Jag lutar mer och mer mot att mamman hade en mer aktiv roll i detta som helhet än vad som hittills framkommit.

Intressant är en mediauppgift som jag sett att alla kroppar hittats på olika håll i hemmet. Detta skulle exempelvis kunna tyda på att flickorna dragit sig tillbaka på sina rum av trötthet och somnat. Den intet ont anande ena vuxne skulle ha kunnat börja pyssla med något eller satt sej framför datorn medan den andre vuxne skuldmedvetet isolerat sej på toa eller nånstans i källaren.

Det vore intressant att få reda på dödsorsak och övriga omständigheter.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite skumt ÄR det. Det kan vara så att de har velat flyga under radarn sen flytten från Göteborg. Men då borde man haft hemlig adress, och det har de inte. Detta är nog inte ett vanligt familjedrama, jag tror det ligger något annat i bakgrunden, något ganska vidrigt. Men... jag kan ju självklart ha fel.

Vad tänker du?🙋😊
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag menar är att mobilnr:a står på Hanna B, men det står också "Användare saknas". Så numren verkar inte direkt hemliga.

Vet inte vad "användare saknas" betyder men att en förälder har X antal mobilnummer reggade på sig
brukar handla om att man har minderåriga barn som inte får ha egna abbonemang.
Citera
2018-01-14, 16:22
Medlem
FarbrorAgges avatar
Om inte rektorn på skolan får sparken så är det en enda stor rättsskandal. Hon har fattat allvarliga felbeslut på helt felaktiga grunder och hon har dessutom sladdrat alldeles för mycket till media.

Och ja, jag har god kännedom om rektorsyrket och Skollagen.
Senast redigerad av FarbrorAgge 2018-01-14 kl. 16:32.
Citera
2018-01-14, 16:25
Medlem
Trogskalles avatar
Tror inte att media kommer skriva så mycket detaljer om detta då det är en familjetragedi. Släpps det någon offentlig FUP vid såna här händelser?
Citera
2018-01-14, 16:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag funderar på vad det kan vara som pappan berättat om på sin arbetsplats, med tanke på att den som insåg att något var väldigt fel var pappans chef?
Varken skolan eller mammans arbetsplats reagerade nämnvärt, skolan hade ju till och med varit hem till familjen och knackat på.
För vad det än varit som pappan berättat på sin arbetsplats så visade det sig ju stämma.

Mamman hade fortfarande fyra dagars semester kvar. Därför undrade ingen på hennes arbete.
Citera
2018-01-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Exempelvis framgår det i en rad av de senaste artiklarna i media att familjen isolerat sig mer och mer från omvärlden. Däremot finns inga som helst belägg för påståenden om svåra genetiska sjukdomar eller döende i cancer. Eftersom media har etiska förhållningsregler att följa, litar jag mer på dem än anonyma spekulationer här.

Jag har inte nämnt vare sig genetiska sjukdomar eller cancer i samband med barnen. Det första rektorn gick ut och pratade om var att de var så sjuka att de fått hemundervisning.

Att tidningarna skriver att familjen isolerat sig mer och mer... för det första tycker jag inte att det är särskilt konstigt. För det andra: vad ska tidningarna skriva om då? Förundersökningssekretess råder, familj och grannar pratar inte och hela Sverige vill få information om vad som hänt.
Citera
2018-01-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitiful.anonymous
Man har visst anmälningsskyldighet MED straffansvar om man jobbar inom skolan bland annat. Står rätt tydligt i socialtjänstlagen/förarbeten osv om du är bekant med den. Privatpersoner BÖR däremot anmäla och har dessutom möjlighet att göra detta anonymt.

Precis så ja !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Om inte rektorn på skolan inte får sparken så är det en enda stor rättsskandal. Hon har fattat allvarliga felbeslut på helt felaktiga grunder och hon har dessutom sladdrat alldeles för mycket till media.

Och ja, jag har god kännedom om rektorsyrket och Skollagen.
Två olika rektorer från två olika skolor har tagit dessa beslut dessutom gick den yngre dottern i skolan långt efter att den äldre börjat hemundervisas.
Om föräldrar av något skäl vill hålla barn hemma från skolan och lyckas fejka sjukdom hos barnet lär man ju inte låta syskon fortsätta med sin skolgång eftersom det barnet skulle kunna dra uppmärksamhet till att det hemundervisade syskonet inte alls är sjukt
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
Har läst alla inlägg här. Har inte sett någon säga att mördaren gjort rätt och/eller att nån av de mördade på ngt vis förtjänade att dö. Ingen har sagt så!
Men det finns några här som verkar leta efter tillfällen att försöka mena att vissa tycker så.
Det närmaste e väl ändå att många här säger sig förstå/tro hur mördaren tänkt, men det e ju inte ens nära samma sak
Precis. Så skönt när någon förstår vad man menar med att kunna förstå☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in