Citat:
Kände direkt när rektorn gick ut och försvarade sig med att det var en familj i djup kris, ofattbar tragedi och liknande superlativ, att skolan har brustit. De har gått med på total hemundervisning trots att det inte handlat om någon svårare medicinsk sjukdom än att barnen kunnat behålla kontakten med klasskamraterna åtminstone några timmar i veckan. De har inte ifrågasatt något och inte gjort någon orosanmälan.
Tror som ni att skolan gör skillnad på folk och fä, och narcissister/psykopater brukar vara extra vältaliga och duktiga på att dupera.
Kom att tänka på tragedin med lilla Yara i Karlskrona. Där gjorde rektorn de facto orosanmälan, som dock inte togs på allvar av sociala myndigheter – därav att hon slogs ihjäl. Ändå fick HAN skulden för hennes död av kommunen under en presskonferens. Slutade med att han försökte ta livet av sig genom att krascha bilen mot ett träd. Nu är han svårt handikappad för resten av livet. Där kan vi snacka om ofattbar tragedi.
Tror som ni att skolan gör skillnad på folk och fä, och narcissister/psykopater brukar vara extra vältaliga och duktiga på att dupera.
Kom att tänka på tragedin med lilla Yara i Karlskrona. Där gjorde rektorn de facto orosanmälan, som dock inte togs på allvar av sociala myndigheter – därav att hon slogs ihjäl. Ändå fick HAN skulden för hennes död av kommunen under en presskonferens. Slutade med att han försökte ta livet av sig genom att krascha bilen mot ett träd. Nu är han svårt handikappad för resten av livet. Där kan vi snacka om ofattbar tragedi.
Jo, jag minns detta. Där for rektorn och hans familj rejält illa. Socialtjänsten fungerar väldigt dassigt sen ett par decennium, minst. Så vem vet vad dom kunde ha gjort för att avstyra eländet.
Men jag tror nog att dom reagerat (om inte annat så för skams skull) när två flickor hålls hemma på begäran av sina föräldrar. Det finns väl få LVU-ärenden (om ens några) där ett hembesök eller flera, vore av nöden. Men jag betvivlar inte att även soc kunde ha fallerat i sin yrkesutövning i det här fallet också.