2018-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror vi kan glömma AT. Det skulle märkts tidigare att de var sjuka och de skulle ha fått tydligare symtom. Deras rörelseorgan drabbas och en person med AT spelar inte fotboll vid 12 års ålder. Dessutom har de ofta röda ögon och rodnader på huden.

Nej jag tror nu mera på något som kan ha triggats av vaccinationer. Till exempel Pandemrix har kopplats till ME och även Gardasil kopplas till kroniska sjukdomar som POTS och CRPS.

Pandemrix har kopplats till Narkolepsi inte till ME och Gardadil har inte orsakat POTS eller CRPS. Det senare har utretts av europeiska läkemedelsverket.

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2015/Inget-vetenskapligt-stod-for-att-HPV-vacciner-orsakar-CRPS-eller-POTS/
Citera
2018-01-14, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Jag fick precis ett PM, från en väldigt tillförlitlig källa dessutom..

Och den pålitliga källan säger att......
Citera
2018-01-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mest troligt pga att de flesta vill ha spänningen, de vill ha en "saftig" story att läsa om.
Det ligger i vår natur att fascineras av historier om onda och goda individer.
Därför finns det tidskrifter som faktiskt lever på att publicera rykten och allmänt skitsnack.
Av samma anledning finns det vissa trådar på Flashback som är extremt stora, även om det mesta i dessa är teorier och vilda spekulationer.

Jag inser det också. Men jag tycker det är vämjeligt när man respektlöst framställer det som man gör. Avvakta utredningen!
Citera
2018-01-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Därför att det handlar om mord av två oskyldiga barn.

Och TVÅ föräldrar.
Citera
2018-01-14, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag vågar påstå att vissa föräldrar kan få personal och skolledning att dansa efter deras pipa ja! Fast jag vet inte vad du menar med att "prioritera barnen" med att svälja föräldrarnas/ pappans berättelse med hull och hår utan att ifrågasätta eller ha regelbunden kontakt med barnens läkare och få informationen den vägen! För mig låter det mer som en "låtgåvariant" I det här fallet tycker jag mig inte ha läst något alls om nåt läkarintyg eller läkarutlåtande övht ang barnens mystiska sjukdom, däremot att pappan hela tiden har informerat skolan om barnens hälsostatus!

Detta vet jag såklart inte, men låter inte detta logiskt.
För länge sen, när äldsta dottern blev sjuk, så borde väll föräldrarna ha uppsökt läkare.
Då fick dom ett läkarintyg som lämnades till skolan, som i sin tur godkände hemundervisning.....(alltså, för länge sen)
Allt klart .
Långt senare blir dotter nr 2 sjuk, tydligen i liknande sjukdom, och där är vi kanske inte riktigt på det klara..... och den hemundervisningen kanske slank igenom utan läkarintyg.
Men hemundervisning kan nog beslutas om utan läkarintyg..... jag TROR inte att det behövs.
Citera
2018-01-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fullt ut skulle jag säga och grannar vet mycket och skulle gett information om barnen var synligt svårt sjuka.
Du kanske inte tror på skolan heller då att hon gick i skolan fram till en bit in på 2016? Fatta att hon inte varit osynlig i 6 års tid. Vila upp dig lite nu.

Det var nytt möte med skolan inbokat för detta året gällande barnen.

Jag tror att DU blandar ihop döttrarna.
Citera
2018-01-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför kan inte alla acceptera att det är en familjetragedi.
Så man ska bara acceptera att föräldrar har ihjäl sina barn utan att ifrågasätta motivet bakom ? Hur kan du veta att det var för "barnens bästa", som du uttryckte dig tidigare? Tycker du verkligen det? Tror du verkligen barnen ville dö på riktigt ? De som hade tjoat i poolen i somras! Din inställning skrämmer mig! Jag vill iaf veta bakomliggande orsaker till en sån här handling! Hade det kunnat förhindras på något sätt? Kanske kan man lära sig något av denna händelse OM vi får mer insyn i vilken typ av problematik det handlar om!
Citera
2018-01-14, 01:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag tror att DU blandar ihop döttrarna.

Jaha, så du står fast vid att den stora flickan som gick i årskurs 8 inte varit ute på 6 år?
Inte enligt skolan och grannarna i alla fall, så du kanske ska ta fram var du fått uppgiften i från.

Citat:
Flickorna beskrevs som "sociala och nyfikna"
Med start 2016 hölls möten där föräldrar, rektorer, sjuksköterska, kurator och lärare deltog kom man fram till att hemundervisning var rätt väg att gå. Den äldre av systrarna fick besök av lärare i hemmet fyra dagar i veckan. Den yngre vid tre tillfällen.

I offentliga handlingar från kommunen framgår att målet var att flickorna gradvis skulle ha siktet inställt på en ökad närvaro i skolan trots de led av vad som beskrivs som någon form av kronisk trötthet.

I protokollen beskrivs den äldre flickan som ”nyfiken på lärandet” och den yngre som ”mycket social och noggrann".
Expressen.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-14 kl. 02:00.
Citera
2018-01-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Det är väl skolsköterskan de menar? Hon måste säkert vara med eftersom hon har hand om skolans elever på plats.

Ja, det bör det vara. Står också "skolsköterska" i en annan artikel.
Citera
2018-01-14, 02:00
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Håller med fullständigt. Finns ingen information överhuvudtaget. Man kan se lite facebookvänner som har samma efternamn vilket borde innebära släktskap. Men det finns absolut ingenting. Och någon sjukdom är jag säker på borde kommit fram. Uppenbart jobbade deltid pga barnen.
Jag tycker dessa spekulationer är hemska att läsa. Helt utan logik. Ingen känner mamman, varför är det så?

Ytterst märkligt. Som om de inte existerat för omvärlden, förutom jobb o denna hemundervisning.
Inga släktingar o vänner har något att säga eller vill inte..
Som en sluten sekt alltihop.
Senast redigerad av Zicksack 2018-01-14 kl. 02:03.
Citera
2018-01-14, 02:02
Medlem
Citat:
EN granne hade noterat det. Troligen samma granne som noterat att pappan gått och handlat med den yngsta.

Trovärdighet?
Varför skulle inte den grannen vara trovärdig menar du ? Du tror att grannen skulle ljuga för pressen för att försöka dölja att barnen var sjuka ? Hade grannen en dold agenda ? På riktigt!
Citera
2018-01-14, 02:05
Medlem
Mooskys avatar
En familj i svår kris. 14 åringen har haft hemundervisning i 2 år den yngre sedan hösten 2017.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/bj%C3%A4rred-i-chock-efter-familjs-d%C3%B6d-det-finns-en-fysisk-sjukdomsbild-p%C3%A5-barnen-som-%C3% A4r-ofattbar-3951420

Rektorn säger att barnen gått i skolorna sedan de var små. Intervjuer av Bjärredsbor finns i klippet.
Citat:
Fallet utreds som misstänkt mord, men polisen utgår från att gärningspersonen är en av de döda familjemedlemmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in