Citat:
Ursprungligen postat av
Regnflingan
Jag vågar påstå att vissa föräldrar kan få personal och skolledning att dansa efter deras pipa ja! Fast jag vet inte vad du menar med att "prioritera barnen" med att svälja föräldrarnas/ pappans berättelse med hull och hår utan att ifrågasätta eller ha regelbunden kontakt med barnens läkare och få informationen den vägen! För mig låter det mer som en "låtgåvariant" I det här fallet tycker jag mig inte ha läst något alls om nåt läkarintyg eller läkarutlåtande övht ang barnens mystiska sjukdom, däremot att pappan hela tiden har informerat skolan om barnens hälsostatus!
Detta vet jag såklart inte, men låter inte detta logiskt.
För länge sen, när äldsta dottern blev sjuk, så borde väll föräldrarna ha uppsökt läkare.
Då fick dom ett läkarintyg som lämnades till skolan, som i sin tur godkände hemundervisning.....(alltså, för länge sen)
Allt klart .
Långt senare blir dotter nr 2 sjuk, tydligen i liknande sjukdom, och där är vi kanske inte riktigt på det klara..... och den hemundervisningen kanske slank igenom utan läkarintyg.
Men hemundervisning kan nog beslutas om utan läkarintyg..... jag TROR inte att det behövs.