Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Exakt, jag vände mig bara mot det påståendet att det måste vara mannen som är utföraren, från vad vi vet så kan ju faktiskt kvinnan skött om dödandet av barnen och sedan tagit sitt eget liv och mannen hängt sig för att fullborda deras överenskommelse (mannen och kvinnans alltså).
Som det ser ut nu så kan ju båda tillsammans utfört dödandet av döttrarna eller mannen själv eller kvinnan själv, det är vad som finns att utgå från enligt mig.
Oblodigt tyder på kvävning eller gift, alltså kvinnligt enligt statistiken.
He he ja det kan vara vem av dom som helst, men det lutar väl åt mannen skulle jag tippa på och rent statistiskt är det mest män som begår den här typen av brott. Nja, det är nog bara en av dom för det krävs verkligen något sjukt för att begå typen av brott. Alltså orsaker och anledningar är oklara i nuläget och frågan är om det någonsin blir klarlagt.
Att ta livet av sin familj i ren barmhärtighet är ju absolut inte godtagbart och dom kan inte veta om det tex skulle dyka upp något inom den medicinska forskningen gällande sjukdomen som vi inte vet ens existerat i detta fallet. Kronisk trötthet är svårt att direkt veta vad det rört sig om.
Att ta livet av sina familj för att man anser barnen vara ägodelar och att man kanske har en partner som vill skiljas är också en orsak. Så som ren hämnd.
Att inbilla sig saker som inte är riktigt i slag med verkligheten är också en orsak i ett psykostillstånd.
Att förlora arbete och inkomster är en annan anledning i typen av fall.
Det finns alltså en hel del, och oavsett anledning ser det inte ut som signalerna om familjen riktigt nått ut och ingen har anat vad som rör sig i huvudet på gm.