Citat:
Ursprungligen postat av
tagmaster
Ok, jag känner mig verkligen som om det enda jag gör är att ifrågasätta andra men...
Nu har jag jobbat, bara ett år iofs, i skolvärlden (4-6) och varit med på både utvecklingssamtal och andra möten med föräldrar. På utvecklingssamtal är alltid eleverna med. När det handlar om andra möten (bokstavsdiagnoser, funktionsnedsättningar, utåtagerande barn etc) är barnen kanske med på delar av mötet men det händer långt ifrån alltid. Men det finns alltid en diskussion då barnen inte är närvarande pga att man måste kunna tala öppet.
Jag har aldrig varit med om att någon vårdgivare har varit med på något möte så att skolan går på föräldrarnas ord är inte så konstigt. Däremot känns det konstigt om skolan inte sett några läkarintyg. Men å andra sidan vet jag inte hur det fungerar, för om någon så är det rektorn som får sådan info, inte en lärare.
Det är det som media skrivit om man kan diskutera kring.
Media var tidigt fokuserad på hemundervisningen och hade det funnits godtagbara medicinska skäl till de här två barnens så omfattande hemundervisning så hade inget alls kommit ut i media.
Rektor lämnar också i en intervju ut delar av de här dödade barnens fysiska hälsotillstånd, det är också mycket uppseendeväckande.