2018-01-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej ingenting annat som framkommit stämmer med denna diagnos. Dessutom mördar inte normala föräldrar sina barn hur sjuka barnen än är.
Om vi utgår från att bägge flickorna haft en sjukdom som sakta bryter ner dem och som innebör stort lidande, hur många normala föräldrar ställs inför det?

Och vad har egentligen framkommit?

Jag tycker att utifrån det som finns att läsa så är det med stor sannolikhet barmhärtighetsmord. Jag gissar på att det är ett gemensamt beslut av föräldrarna. Utifrån föräldrarnas utbildning, kanske främst faderns och uttalande från arbetskollegor, så tror jag att det är planerat och att vi kan förvänta oss att de efterlämnat förklaringar, instruktioner motsvarande. Jag hoppas att man isåfall framöver kommer släppa info i den mån det går.
Citera
2018-01-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Det är sånt som gör det hela extra makabert. Allt verkar ju ha tagit slut så abrupt.

Eller om det var något gott och festligt till nyårssupén...

Cyanid kanske?
Citera
2018-01-12, 15:47
Medlem
Pletheneiss avatar
Läs detta!

Citat:
An end to the suffering

In some cases, the father sees death as a way to end the suffering of his family. Now, while this is not unlike the above case, it differs in that element of stress and external pressures is removed. As the head of the family, this father sees it as his responsibility to do what is best for his family, whatever the cost.

Dr. Anthony Paul lived in Philadelphia with his family. His wife was severely arthritic and his daughter was mentally disabled. His son was in a good state of health. Above all else, Dr. Paul wanted to end the suffering of his sick family members but he also didn’t want to leave his adolescent son to be a ward of the state. So, he made a suicide pact with three unwitting participants.

When the police arrived at the scene they found his wife, daughter and son in peaceful positions on beds in the master bedroom. They all had a tube attached to them that was connected to an intravenous solution — the “good” doctor had given them a deadly overdose of medicine. He had also killed himself.
Citera
2018-01-12, 15:48
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nellis-AFB
Ja hur det nu har gått till så är det så att det lämnar mycket åt fantasin. Hur hen/de har resonerat kring tiden som är kvar, hur man liksom säger hejdå för sista gången.

Om nu tex modern har förgiftat barnen och och sig själv. För att sedan lägger sig ner tillsammans i sängen för att dö ihop.

Hur kommer det sig att ingen verkar känna denna familj eller veta något om denna familj på riktigt....
på alla dessa sidor som skrivits. Hur är det möjligt?
Citera
2018-01-12, 15:48
Medlem
Det verkar vara många som får "trovärdiga" PM här nu... Det har varit bekräftelser om ME och cancer och nu LB. Hur många är det egentligen som PM:ar sanning?
Anledningen till att ME togs upp var att mamman gillade Gottfriesmottagningen (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6782367) på facebook, en mottagning som vårdar personer med ME och FM, samt forskar i åkommorna.

Media har väl nämnt just "trötthetssyndrom" också?
Äldsta dottern led ju av borrelia och efter det kunde hon inte fortsätta spela fotboll, detta talar skarpt för ME då sjukdomen triggas av en bakteriell infektion.
Vet inte längre vad man ska tro när det PM:as "sanningar" från höger till vänster, allt från Scientolgi till olika sjukdomar.
Jag pausar i denna tråden nu iaf.
Citera
2018-01-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Långt tillbaka i tråden var det någon som nämnde något om LSS i anslutning till familjen. Inlägget syftade till att det var problem? Hur mycket sanning det ligger i det låter jag vara osagt.
Det har ju framkommit via media som tagit del av dokumentation att så icke var fallet. Inga instanser var kopplade till familjen. Varken från sjukvård och/eller LSS.
Jag har länkat till detta tidigare i tråden. Orkar inte leta upp det nu men du kan söka själv.
Citera
2018-01-12, 15:50
Medlem
linn_rosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAku
Brukar inte skriva här men fick ett litet märkligt tips när jag återvände till jobbet.
Jag fick höra av en arbetskollega att fadern i denna familjen, var skuldbelagd hos någon kriminell och kanske att han blev utpressad på pengar. Men pengarna går gått till barnen och säkert frun, vad det gäller sjukdomar. Så det blev för mycket för fadern så han valde att avsluta det hela.

Bara en hypotes ..

Då tycker jag det är märkligt att köpa en helt ny bil bara 3 månader innan ....
Citera
2018-01-12, 15:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Hur kommer det sig att ingen verkar känna denna familj eller veta något om denna familj på riktigt....
Har man inget konto här så tar det 3 dygn (+timmar) innan man kan skriva. PM kan man skicka direkt och jag har fått av 4 stycken nyregistrerade.
Citera
2018-01-12, 15:54
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Har man inget konto här så tar det 3 dygn (+timmar) innan man kan skriva. PM kan man skicka direkt och jag har fått av 4 stycken nyregistrerade.

Intressant.
Citera
2018-01-12, 15:54
Medlem
Citat:
Kanske deras umgänge inte är intresserade av att skriva vad de vet här? Är det konstigt? Det är ju lite äldre så kanske en annan mentalitet, och tillhör inte vad man kan kalla pöbelklassen. För jag vill påstå att det är skillnad på folk och folk. Dessutom, om det har varit så tufft med barnen och sjukdom kanske man inte orkar så mycket mer än just det.
Citera
2018-01-12, 15:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Intressant.
Fick ett femte nyss, från en som ville låta hälsa att: Pappan var hur mån om sin familj som helst och att det bara var sjukdom hemma. Han var ingen psykopat eller skruvad på annat vis.
Citera
2018-01-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fick ett femte nyss, från en som ville låta hälsa att: Pappan var hur mån om sin familj som helst och att det bara var sjukdom hemma. Han var ingen psykopat eller skruvad på annat vis.
Tack. Troligen ligger det en stor förtvivlan bakom detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in