Citat:
Det fanns säkert en överdriven oro inom familjen - att flickorna måste skyddas från stora världen - och nu blev hemmet dödsfällan. Jag känner ett äldre föräldrapar, med en liten dotter, och de är helt sjukt oroade för hur det ska bli för henne i framtiden. På dom verkar det som att hon kommer explodera den dag hon fyller tretton. Båda är välutbildade. I aktuellt fall tror jag tyvärr att skolan förblindats lite av föräldrarnas titlar och kunskap inom juridik.
Undrar om familjen var påverkad av sektmedlemskap eller om de själva var sekten?
Edit: Bara det att mina källor (i utkanten av pappans nätverk) var övertygade om att barnen var svårt "neurologiskt sjuka" och mamman "döende i cancer" säger något om vad pappan signalerade.
Undrar om familjen var påverkad av sektmedlemskap eller om de själva var sekten?
Edit: Bara det att mina källor (i utkanten av pappans nätverk) var övertygade om att barnen var svårt "neurologiskt sjuka" och mamman "döende i cancer" säger något om vad pappan signalerade.
Citat:
Helt uppenbart är att föräkdrarna var måna om att hålla barnen hemma och utanför samhället. Har man ett eller flera sjuka barn och är normalt funtad strävar man ju efter att de ska få bibehålla ett så normalt liv som möjligt ned skolgång och vänner så något känns väldigt off här.
En del människor blir besatta av sina eller sina anhörigas sjukdom, inbillad eller verklig...
En del människor blir besatta av sina eller sina anhörigas sjukdom, inbillad eller verklig...
Tycker att det mesta pekar åt det hållet - man har velat hålla barnen isolerade och under kontroll av någon anledning och pappan (aka "ängeln i momsvärlden") har uppenbarligen lyckats väl med att sälja in idén om barnens "svåra sjukdomsbild" till skolan. Att den yngre dotterns rektor använder dramatiska formuleringar som "ofattbar sjukdomsbild" tyder på att man låtit sig ledas lite väl långt kan jag tycka.
Är mest intresserad av att veta vilken av föräldrarna som var knäpp, eller om det var båda. Vem var det som drev på att fritzla barnen och sedan mörda dem? Otroligt sorgligt.