2018-01-09, 14:58
Medlem
timeistheseasons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLqg6d/man-dog-i-polisens-arrest

Såg just denna flasha, en man har hittats död i en fyllecell I Karlstad. Detta får mig verkligen att undra vad som händer då jag själv har en anhörig som gick bort mycket nyligen efter mycket oklara omständigheter låsts in i en fyllecell (Hos karlstad-polisen) med enligt han själv ett brytet ben. Enligt han själv så berättade han detta för poliserna som ignorade honom. Tyvärr gjorde skadan att benet blev infekterat och han klarade sig inte. Polisen hävdar att skadan skett i cellen, enligt den som bröt benet innan arresteringen.

Hur borde jag få min röst hörd så att detta verkligen tas på allvar? Nått känns ju jättekonstigt här.
Senast redigerad av timeistheseason 2018-01-09 kl. 15:08.
Citera
2018-01-09, 15:18
Medlem
Du tror att poliser i Sverige disciplineras efter dåligt beteende? Då har du jävligt fel.

Men lycka till!
Citera
2018-01-09, 15:19
Medlem
Infekterat blir det bara om benbitar sticker ut. Det lär dom väl ha sett?
Citera
2018-01-09, 15:24
Medlem
kumlafucker84s avatar
Han som dog i fyllecellen inatt kan lika gärna ha kvävts av sina egna spyor. Fast man vet ju aldrig.
Citera
2018-01-09, 15:25
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Infekterat blir det bara om benbitar sticker ut. Det lär dom väl ha sett?

Mycket möjligt att det handlar om en fraktur om det är vad du syftar på, vet bara att det är en skada i höft/ben som har blivit infekterat.
Citera
2018-01-09, 15:29
Medlem
timeistheseasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Han som dog i fyllecellen inatt kan lika gärna ha kvävts av sina egna spyor. Fast man vet ju aldrig.

Jag drar inga slutsatser såklart, men jag hade redan en del misstankar om vad som hände med den jag kände och dom blir ju inte svagare när detta händer nästan direkt efter. En granskning som inte läggs ner på en vecka hade ju varit skönt iallafall.
Citera
2018-01-09, 16:27
Medlem
Det är nog inte bara i Karlstad som det händer grejer.. i Västmanland så sprutar polisen in tårgas i cellen innan dom stänger dörren... 😏
Citera
2018-01-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLqg6d/man-dog-i-polisens-arrest

Såg just denna flasha, en man har hittats död i en fyllecell I Karlstad. Detta får mig verkligen att undra vad som händer då jag själv har en anhörig som gick bort mycket nyligen efter mycket oklara omständigheter låsts in i en fyllecell (Hos karlstad-polisen) med enligt han själv ett brytet ben. Enligt han själv så berättade han detta för poliserna som ignorade honom. Tyvärr gjorde skadan att benet blev infekterat och han klarade sig inte. Polisen hävdar att skadan skett i cellen, enligt den som bröt benet innan arresteringen.

Hur borde jag få min röst hörd så att detta verkligen tas på allvar? Nått känns ju jättekonstigt här.

Du kan glömma att din röst görs hörd. I Malmö har man sagt att man ska trakassera/förolämpar de som ringer in så att det blir färre polisanmälningar och att statistiken visar att det är låg kriminalitet i Malmö. Många amerikaner säger spontant att det råder ett förtryck i Sverige. dra dina egna slutsatser.
Citera
2018-01-09, 17:24
Medlem
GringaPuercas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer
Du kan glömma att din röst görs hörd. I Malmö har man sagt att man ska trakassera/förolämpar de som ringer in så att det blir färre polisanmälningar och att statistiken visar att det är låg kriminalitet i Malmö. Många amerikaner säger spontant att det råder ett förtryck i Sverige. dra dina egna slutsatser.
Åh, många amerikaner påstår det? Då är det nog sant.
Citera
2018-01-09, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84

fast när du lobas så har ju polisen ansvar för dig, så om du kvävs av dina egna spyor så är det ju deras fel
Citera
2018-01-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackgaystreamer

Jag har dragit slutsatser....när du vill göra enanmälan...såblir du helt sonika bortkopplad.
För tio år sedan ringdeundertecknad till polisen då jag ser ifrån min våning en som bryter sig in i en inhägnad p.plats... med en stor tång. Svaret jag erhöll från polisen var vad tror du att han gör.!
Citera
2018-01-11, 23:01
Medlem
När man vet hur det jobbats tidigare på bla avd grova brott i Karlstad. Så blir man självklart fundersam över allt som händer just kring polisen i Karlstad. Man ska ju inte dra för höga växlar när man inte vet hur det ligger till i detta fallet.. Alla kan ju inte vara idioter inne på polis huset.. Händelser kan inträffa ibland ofta lika så sällan..
Det som man vet är att vissa av dom uniformerade poliserna i Sverige. Har en viss typ av störning mindervärdeskomplex men med uniform blir som matcho. Precis lite som dom vilsna moped pojkarna,som trånar efter en skinnväst som ger dom respekt.
Båda fallen lider som oftast av intellektuellt nedsatthet.
Men vi får väl ännu engång hoppas på att utomstående instans granskar detta fallet oxå.
Karlstad polisen får nog snart bygga ut, då utomstående utredningsinstanser borde börja bli trångbodda inne på Karlstadspolishus!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in