2018-01-11, 22:51
Medlem
Tror mammans arbete är det som gör att inga bilder finns på nätet.en vän till.mig jobbar oxå högt uppsatt på skatteverket. Googlade henne och hittade inga bilder alls på henne
Tror man tänker ett varv extra med det yrket och ovanligt namn när man rör sig på nätet.
Några andra sjukdomar som är genetiska som det kan vara som barnen med av än ME? Om de båda fått svininfluensavacconet 2009. Är det då troligt att de inte insjuknat förrän för 2 år sen och sen nu i höstas?
Citera
2018-01-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Har också sagt detta sedan teorin om att mannen hängt sig efter att han funnit fru och barn döda kom fram. Det stämmer inte alls att det är så det gått till. Möjligheten finns, men sannolikheten är lika trolig som att en asteroid slår ner i Bjärred kl 09 på fredagsmorgonen.

Kan stämma med mannen. Män hänger sig. Kvinnor gör inte det. De skär sig eller tar tabletter. Generellt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jo, bekräftades av en användare runt lunchtid idag (torsdag 11/1).
Varit bekräftat i stort sett hela dagen...

Edit: Mest troligt rör det sig om ME då mamman verkar ha varit aktiv för att rädda Gottfriedkliniken som behandlar just ME och FM. ME är mest troligt mao...

INGET av det som skrivits idag bekräftar att dom hade ME.
Ett läkarintyg är en bekräftelse.
Att någon fjant här har en "säker källa" i tredje led, är INTE en bekräftelse.
Troligtvis hade dom ME, och troligtvis hade morsan cancer, men vi vet inte, för det är inte bekräftat.
Citera
Medlem
Det känns lite som att det var mamman som på något sätt var grunden till familjens elände. Pappan verkar ha varit genuint snäll, omtyckt och barnkär, men mamman vet vi nästan inget om. Jag tror att hon har haft någon sorts psykiska problem och jag tror inte att hon har varit snäll.

Pappan satte barnens bästa först, han ville inte bråka med mamman och ville inte ha skilsmässa. Kanske var han rädd för henne eller allmänt konflikträdd. Jag tror att han försökte hålla skenet uppe i alla fall på jobbet att allt var bra. Men till sist gick det för långt. Vad som exakt hände vet vi inte. Det finns ju flera tänkbara scenarion. Till exempel kan pappan ha flippat ut totalt och slagit ihjäl mamman och sedan döttrarna, men det kan också vara så att mamman först hade ihjäl döttrarna och pappan dödade henne som hämnd.

Sanningen kommer vi troligtvis aldrig att få veta eftersom det aldrig kommer att bli någon rättegång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swepiraten
Tänker också att flickorna haft svår Aspergers.
Väldigt diskrekt sjukdom som inte märks av övriga samhället.
Men i hemmet kan det vara fullständigt kaos.

Att dom haft blåmärken och blod har påträffats måste kunnas ringa in till nån slags inre blödningar, påverkat av nåt dom satt i sig?

Finns 0 saker som talar för Aspergers... Helt banal föreställning.
Neurologisk sjukdom är i princip bekräftad, Asbergers/Autism är inte neurologisk utan neuropsykiatrisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swepiraten
Tänker också att flickorna haft svår Aspergers.
Väldigt diskrekt sjukdom som inte märks av övriga samhället.
Men i hemmet kan det vara fullständigt kaos.

Att dom haft blåmärken och blod har påträffats måste kunnas ringa in till nån slags inre blödningar, påverkat av nåt dom satt i sig?

Nu är det väl snarare tvärt om, full koll på läget hemma och allt är lugnt. Många intryck och nya miljöer och det blir kaos.
Citera
2018-01-11, 22:54
Medlem
trickydicks avatar
Är det bekräftat att det var pappan som hittades hängd? Det skulle ju kunna varit frugan (Hanna) också. Hon har ju kunnat varit psyksjuka med ett extremt kontrollbehov. Ville att barnen skulle finnas hemma hos sig och tvingade gubben att jobba hemifrån. När Oscar skulle åka bort på konferens så flippade hon och mördade alla tre och till sist hängde hon sig.

Psyksjuka kärringar är inte att leka med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullfitta
Hela denna tråden är ett stort bevis på att människor borde avlivas så att svampar och träd kunde tagit över jorden.

Det tråden lider av kollektivt är viljan att vilja förstå, man vill förstå och det får inte vara en mörk förklaring då fööörstår man hellre.

Nu kommer det fram i tråden att alla tre utan fadern hade blåmärke, huruvida det är sant låter jag vara osagt, medierna har ju tidigare skrivit att polisen inte kunde förstå i sin vildaste fantasi vad som hade dödat. Därav spekulationer om gift vs gasläcka.

Jag kan köpa att någon av föräldrarna har dödat barnen och att den andra föräldern sedan fick sådan ångest att den tog sitt liv, alla andra alternativ har jag svårt att få upp känslor av fööörståelse inför.

Sedan ställer jag mig frågande till att det var så empatiskt av någon att döda sina barn fast att de har en diagnos för tänk på släkten runt omkring, tror ni de känner sig nöjda med denna lösning? Ni tror inte de hellre skulle velat ta hand om ungarna om låt säga båda föräldrarna var dödssjuka och skulle dö innan jul?
Stämmer det verkligen, vart har du läst det?
Har reagerat på att många antagit att familjen (eller delar av den) har förgiftats just eftersom kropparna ska obduceras. Men vid mord obducerar man väl alltid? Man vill ju veta om det finns mer till historien och även om halspulsådern skulle vara avskuren kan det ju funnits mer som föranlett döden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det står ju där. Jag tror de flesta kan ana varför detta skett nu. HUR vet jag inte alls.
Nej jag kan inte ana varför detta skett nu.

Berätta du varför!
Citera
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Pappan var forskare, skrev böcker och hade många fina uppdrag, därför finns det bilder och information om honom öppet på nätet.
Mamman jobbade som skattejurist har jag läst här på Flashb och det är ett vanligt arbete där du inte syns i media.
Googla alla dina grannar och vänner och de som jobbar i affären där du handlar så kommer du att se att du inte kommer att hitta någon information om dem.
De var ju gamla med nästan 50 år så de hade nog inte något liv på nätet så som många yngre har. Googlade själv 10 st över 40 år och hittade inget på dom några hade inte ens Faceb.
Citera
2018-01-11, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Om detta stämmer med (blod blåmärke) då har jag svårt att tro att det är pappan som dödade egna barn så här.. Då någon utomstående..

Skynda dej.... Ring o tipsa Polisen !
Nej, ingen utomstående.
Citera
2018-01-11, 22:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Är det bekräftat att det var pappan som hittades hängd?
Nej. Det är minst två som påstår sig ha säker källa om att pappan skulle hittats hängd.

Själv ger jag inte så mkt för säkra källor på Flashback år 2018.
Senast redigerad av lakritc 2018-01-11 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in