2018-01-11, 11:16
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Det är belagt att Mårten Palme redan på Sabbatsberg jämförde mannen han sett utanför Grand med moderns iakttagelser från dekorimahörnan. En sammanblandning av vittnesuppgifter som varje seriös mordutredning till varje pris vill undvika .

Med tanke på att den fantombild MP fick göra aldrig publicerats kan vi utgå ifrån att det inte påminde om Christer Pettersson . Då hade den vart åklagarnas trumf i rättegångarna.
Mårten vet nog svaret på många av frågorna i tråden. Han har många gånger talade med sin mor om vad som exakt hände före och efter mordet. Den saknade rekonstruktion med Lisbet har nog ägd rum hemma i vardagsrummet. Synd att han inte vill dela detta med oss. De förstår inte att vi kanske kan se något, de inte kan se.
Citera
2018-01-11, 14:34
Medlem
FurirRevaers avatar
Jo det känner vi till, för du har upprepat ditt påstående flera gånger. Utveckla gärna. Blir inte fakta bara för att det upprepas i det oändliga.
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Funny - I knew a doppleganger Managing Director who looked similar to all three of these guys and for sure he had a S & W and ammo…that's a fact!
So few S & W's they are looking for - they actually have names for them. Maybe they should call this one: Z-Smith&Wesson - I'm sure you guys know Z is for Jämtland!
Citera
2018-01-11, 15:37
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Profilmässigt för vad? Att skriva brev?
Gärningsmannaprofilen stämmer annars i princip helt på honom.
Det gäller att kunna sin Svarten.
Om du menar den GM profil som palmegruppen först använde sig av så är den inte vidarevärst bra.
Annars har du https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10210984.ab, där svarten inte heller stämmer in.
Sen lgwp GM profil där svarten definitivt inte passar in.
Citera
2018-01-11, 16:13
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Om du menar den GM profil som palmegruppen först använde sig av så är den inte vidarevärst bra.
Annars har du https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10210984.ab, där svarten inte heller stämmer in.

Och här är Dr James W. Clarkes tankar om profilen på gärningsmannen utifrån Olsson och Åsgårds GMP:
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMSGFMc3BWMWdJTG8/view
Senast redigerad av MOPspanaren 2018-01-11 kl. 16:29.
Citera
2018-01-11, 17:59
Medlem
ieshos avatar
"Throughout the 1960s and 1970s Angleton privately accused various foreign leaders of being Soviet spies. He twice informed the Royal Canadian Mounted Police that he believed Prime Minister Lester Pearson and his successor Pierre Trudeau to be agents of the Soviet Union. In 1964, under pressure from Angleton, the RCMP detained John Watkins, a close friend of Pearson and formerly Canadian Ambassador to the Soviet Union; Watkins died during interrogation by the RCMP and the CIA and was subsequently cleared of suspicion. Angleton accused Swedish Prime Minister Olof Palme, West German Chancellor Willy Brandt and British Prime Minister Harold Wilson of using their access to NATO secrets to benefit the USSR. Brandt resigned in 1974, after one of his aides was found to be a mole from the East German secret police." (Wikipedia)
Citera
2018-01-11, 20:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Händelsevis är "criminal profiler" ett "full of shit" yrke:
http://www.cracked.com/article_18380_the-6-most-statistically-full-shit-professions.html
Citera
2018-01-11, 20:32
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Jodå han stämmer in.
Nej inte om man tar in granskningskommissionens slutsatser efter att ha varit på besök hos FBI och en fd FBI profilerare. GM använder inte droger och han är inte psykopat.
Dessutom fick inte FBI profileraren all info ens vid detta möte.
PS jag vänder mig inte mot något spår vill bara förstå hur du får dit svarten
Pps https://youtu.be/Zm2Eb7PeH1A
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-01-11 kl. 21:01.
Citera
2018-01-11, 21:11
Medlem
Citat:
Nej inte om man tar in granskningskommissionens slutsatser efter att ha varit på besök hos FBI och en fd FBI profilerare. GM använder inte droger och han är inte psykopat.
Dessutom fick inte FBI profileraren all info ens vid detta möte.
PS jag vänder mig inte mot något spår vill bara förstå hur du får dit svarten
Pps https://youtu.be/Zm2Eb7PeH1A

Jag får dit honom pga saker han själv sagt o sen föll pusselbitar på plats o jag kontaktade PU.
Citera
2018-01-11, 21:44
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Jag får dit honom pga saker han själv sagt o sen föll pusselbitar på plats o jag kontaktade PU.
Men ursäkta svarten är ju enligt egen utsago psykopat så ett uttalande från honom, förlåt mig, har ju faktiskt noll värde. Du har inget annat som kan binda honom, vapen, kvitton, dagbok...?
Citera
2018-01-11, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Var ser du logiken i att en socialdemokratisk regering skulle medverka till mörkläggning av MOP som skulle bidra till att skydda Carl Bildt och Birger Hagårds intressen? Bertil af Ugglas dog 1977 och blir därmed svår att knyta till MOP.
Beror nog på hur färgblind fascisten Hagård verkar ha sett till när det gällde att knyta politiska intressen.
Citat:
Här följer en namnlista på ett urval svenska riksdagsledamöter med extremhögerkopplingar:

Erik Anners (M)

Ragnar Bergh (M)

Gunnar Biörck (M)

Jean Braconier (M)

Carl Fredrik Carlström (M)

Rolf Clarksson (M)

James Dickson (M)

Ragnar Edenman (S)

Dag R Edlund (M)

Arne Forssell (M)

Knut von Geijer (M)

Sigrid Gillner (S)

John Gustafsson (M)

Birger Hagård (M)

Hugo Hegeland (M)

Allan Hernelius (M)

Björn Holmgren (M)

Robert von Horn (M)

Erik Hovhammar (M)

Gösta Jacobsson (M)

Gunnar Lange (S)

Edvard Lithander (M)

Torsten Lundell (M)

Alf Meyerhöffer (M)

Erik Olson (M)

Carl Patric Ossbahr (M)

Pehr Pehrsson (M)

David Pettersson (M)

Jöns Pålsson (FP)

Birgit Rodhe (FP)

Bertil Rubin (C)

Ernst Staxäng (M)

Per Olof Strindberg (M)

Per-Olof Sundman (C)

Nils Swartling (M)

E Sylwan (M)

Gustaf Tamm (M)

Hans Wachtmeister (M)

Otto Wallén (C)

Ernst Wehtje (M)

Joachim Åkerman (M)
https://tobiashubinette.wordpress.com/2014/01/15/birger-hagard/
Citera
2018-01-11, 21:47
Medlem
Citat:
Då är det ju löst! Varför inte berätta hur - och göra det här. PU's uppgift nu är inte att presentera en lösning men väl ett avslut. Kanske kan Svarten utgöra en möjlighet.
Citera
2018-01-11, 21:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Men ursäkta svarten är ju enligt egen utsago psykopat så ett uttalande från honom, förlåt mig, har ju faktiskt noll värde. Du har inget annat som kan binda honom, vapen, kvitton, dagbok...?

Eh.. hur menar du? Om Svarten själv sagt att han är psykopat så tror du då att han var en väldigt känslig, lyhörd och empatisk person?

Men oavsett om Svarten är tvångsmässig lögnare eller inte så är det i vart fall möjligt att jämföra vad han talar om och hur han uttrycker sig med exempelvis brev. Om man nu händelsevis såväl hört Svarten och sett något antal brev.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-01-11 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in