Citat:
Ursprungligen postat av
CaseyRyback
Bottenskrap. Visst, i bemärkelsen skötsam samhällsmedborgare kanske men inom deras gebit kan man inte säga så. Det är tunga personer med gatu credd i orten och mer pengar på fickan än de flesta kan drömma om. Såg en IG-bild på Jaffar i en Ferrari!
Men snälla du. Jag kan räkna upp 10 personer bland omkring mina 50 bekanta som skulle kunna ha en Ferrari. Dom är i åldrarna 40-50 ...några egenföretagare och ett par med bra yrke. Jag köpte en kåk för ca 20 år sedan och ytterligare en annan för 10. Dessa har stigit i värde så vid försäljning skulle jag kunna köpa nya vita sneakers och åka ferrari.
MEN skillnaden är att jag, med många andra, aldrig skulle tänka tanken.
1. Jag har inget att bevisa och mår alldeles utmärkt.
2. Jag vill lämna ett arv + ge mina barn en bra start i livet som körkort, bil, handpenning till boende och andra gåvor. På samma sätt som jag har fått hjälp av mina föräldrar. Den dagen jag får barnbarn så vill jag kunna hjälpa till ekonomiskt och i tid.
Mina föräldrar skulle kunna haft 2 Ferrari men dom har hjälpt sina 4 barn och 11 barnbarn och åker runt i en passat.
...dom flestas liv handlar om att pengar ska växa och betyda något.
Jag fattar att det blir viktigt vad andra tycker om sig själv när man saknar tillhörighet i samhället. Dagligen uppleva saker som dom flesta slipper.
Men en Ferrari? ...det skulle väääääääldigt många ha råd med OM dom ville fast få är så jävla korkade.